دانشگاه کوئین – Queen’s University در تاریخ ۱۶ اکتبر ۱۸۴۱ در کینگستون واقع در ایالت انتاریو کانادا تاسیس شد. این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کانادا در زمینه ی  اعطای مدرک به دانشجویان در ایالت انتاریو کانادا ست. این دانشگاه که یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است با ایجاد طرح های سبز و آگاهی در مورد مسائل زیست محیطی به عنوان یکی از دانشگاه های سبز کانادا شناخته می شود که در راستای پایداری زیست محیطی تلاش می کند.

در دانشگاه کوئین حدود ۲۸۰۰۰ دانشجو به تحصیل مشغول هستند که ۲۳۰۰۰ نفر از این دانشجویان، دانشجوی
دوره ی کارشناسی و ۵۰۰۰ نفر نیز دانشجوی دوره ی کارشناسی ارشد و دکترا هستند. همچنین ۱۲ درصد از
دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین المللی از ۱۰۸ کشور مختلف دنیا تشکیل می دهند. کارکنان و اعضای
هیئت علمی دانشگاه کوئین بالغ بر ۸۰۰۰ نفر است که در بخش های مختلف به ارائه ی خدمات می پردازند.

سیستم آموزش دانشگاه کوئین

دانشجویان دانشگاه کوئین در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به تحصیل مشغول هستند.
همچنین بر اساس رتبه بندی موسسه تایمز در سال ۲۰۱۹ دانشگاه کوئین رتبه ای در محدوده ی
۳۰۰-۲۵۱ بین دانشگاه های جهان کسب کرده است که بهترین رتبه متعلق به دانشکده های مدیریت و اقتصاد
و دانشکده ی پزشکی است که نشان می دهد تحصیل در این رشته ها در دانشگاه کوئین نقطه ی قوت
محسوب می شود.

همچنین به انتخاب مجله ی Maclean در سال ۲۰۱۸ دانشگاه کوئین، دومین دانشگاه با بالاترین نرخ فارغ التحصیلی
بین دانشگاه های کانادا و دومین دانشگاه معتبر کشور کانادا در رشته ی پزشکی شناخته شده است.

این دانشگاه در نظر دارد طی پنج سال آینده با افزودن ۲۰۰ عضو هیئت علمی و ارائه سبک آموزشی جدید
به برتری تحصیلی بین دانشگاه های کانادا دست یابد. دانشگاه کوئین در سال ۲۰۰۸ دفتر توسعه پایدار
خود را تاسیس کرد و موفق به دریافت درجه B از موسسه سرمایه گذاری های پایدار در سال ۲۰۱۱ شد.

فرم ارزیابی تحصیلی

مزایای استفاده از فرم:
  • ثبت فرم ارزیابی بصورت رایگان و انلاین
  • امکان انتخاب چند کشور و رشته مورد علاقه جهت بررسی
  • بررسی شرایط شما توسط کارشناسان پذیرش تحصیلی
  • دریافت نتیجه بررسی و پیشنهادات، کارشناسان درخصوص شرایط پرونده شما برای دریافت پذیرش تحصیلی
  • بررسی شرایط شما و خانواده توسط کارشناسان ویزای تحصیلی
  • دریافت نتیجه بررسی و پیشنهادات، کارشناسان ویزا در خصوص شرایط پرونده شما برای دریافت ویزای تحصیلی کشور مدنظر
  • دریافت مشاور انلاین از کارشناسان ما پس از دریافت نتیجه فرم
  • دریافت مشاوره در خصوص شرایط و مدارک مورد نیاز هریک از دانشگاه های هدف
  • بهره مندی از مشاوره حضوری در دفتر تهران

+ اطلاعات بیشتر

درخواست فرم ارزیابی

  • تحصیل در مرکز شهر کینگستون به عنوان یکی از شادترین دانشگاه های جهان
  • برخورداری از شش کتابخانه و چندین موزه
  • بهره مندی از مرکز هنری هنرهای آگنس اترینگتون و مرکز مطالعات بین المللی بدر
  • برخورداری از مرکز بین المللی (QUIC) جهت راهنمایی دانشجویان بین المللی
  • تحصیل در بهترین مکان زندگی در کانادا به انتخاب وب سایت moneysense.ca
  • تحصیل در بهترین شهر کانادایی برای بانوان به انتخاب مرکز کانادایی سیاست های جایگزین

 

تاریخچه

 

کالج کوئین در ۱۶ اکتبر ۱۸۴۱ به دستور ملکه ویکتوریا در کینگستون برای آموزش وزرا در مستعمره ی در حال رشد کانادا ساخته شد. هدف تربیت و آموزش جوانان در زمینه های علوم مختلف و ادبیات بود. این کالج در ابتدا در خانه ای کوچک با دو استاد و ۱۵ دانش آموز آغاز به فعالیت کرد. کلیسای پروتستان در اسکاتلند، دولت کانادا و شهروندان خصوصی از این کالج حمایت مالی می کردند ولی با سقوط مالی دولت، این دانشگاه دچار مشکلات مالی فراوانی شد.   در این زمان با کمک های مالی رابرت ساترلند به عنوان حامی کوئین، این کالج مشکلات مالی را پشت سر گذاشت و کالج با اضافه کردن دانشکده های مختلف رو به گسترش گذاشت و  دانشکده الهیات در سال ۱۸۸۰ به عنوان ساختمان اصلی کالج کوئین تاسیس شد که کنترل آن در اختیار کلیسای پروتستان اسکاتلند قرار گرفت. در سال ۱۹۱۲ کالج کوئین از کلیسای پروتستان اسکاتلند جدا شد و نام آن به دانشگاه کوئین تغییر یافت. اما کنترل کالج الهیات تا سال ۱۹۲۵ که در اختیار کلیسای کانادا قرار گرفت، در کنترل کلیسای پروتستان بود. در نهایت در سال ۲۰۱۵ با ادغام کالج الهیات با اداره ی مطالعات مذهبی کانادا این پروسه اتمام یافت.

 

آموزش

 

دانشجویان دانشگاه کوئین در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به تحصیل مشغول هستند. همچنین بر اساس رتبه بندی موسسه تایمز در سال ۲۰۱۹ دانشگاه کوئین رتبه ای در محدوده ی ۳۰۰-۲۵۱ بین دانشگاه های جهان کسب کرده است که بهترین رتبه متعلق به دانشکده های مدیریت و اقتصاد و دانشکده ی پزشکی است که نشان می دهد تحصیل در این رشته ها در دانشگاه کوئین نقطه ی قوت محسوب می شود.   همچنین به انتخاب مجله ی Maclean در سال ۲۰۱۸ دانشگاه کوئین، دومین دانشگاه با بالاترین نرخ فارغ التحصیلی بین دانشگاه های کانادا و دومین دانشگاه معتبر کشور کانادا در رشته ی پزشکی شناخته شده است. این دانشگاه در نظر دارد طی پنج سال آینده با افزودن ۲۰۰ عضو هیئت علمی و ارائه سبک آموزشی جدید به برتری تحصیلی بین دانشگاه های کانادا دست یابد. دانشگاه کوئین در سال ۲۰۰۸ دفتر توسعه پایدار خود را تاسیس کرد و موفق به دریافت درجه B از موسسه سرمایه گذاری های پایدار در سال ۲۰۱۱ شد. همچنین کوئین دومین دانشگاه انتاریو بود که در سال ۲۰۱۰ بیانیه ی مرتبط با تغییرات اقلیمی در کانادا را امضا کرد که نشان دهنده ی پیشرو بودن این دانشگاه در زمینه ی مسائل زیست محیطی و توسعه پایدار است.

 

تحقیق

 

دانشجویان دانشگاه کوئین می توانند در زمینه های علوم حرکتی، آموزش، مهندسی و  تکنولوژی، هنر و علوم انسانی، روانشناسی، علوم اجتماعی، بیولوژی، مدیریت و اقتصاد، پزشکی، سلامت و مراقبت های پزشکی، علوم کامپیوتر و حقوق به تحصیل بپردازند. دانشگاه کوئین که عضو گروه دانشگاه های تحقیقاتی کانادایی U15 است، یکی از مؤسسات پژوهش-محور پیشرو در جهان به شمار می‌آید.   محققان در دانشگاه کوئین در زمینه های مطالعات جهانی شدن، سلامت و بهداشت روان، علوم پایه و بالینی پزشکی، محیط زیست سالم و سیستم های انرژی پایدار و مسائل اجتماعی به انجام پژوهش های نوآورانه ای می پردازند. وجود ۱۷ مرکز تحقیقاتی در دانشگاه کوئین نشان از جایگاه ویژه پژوهش در این دانشگاه دارد. برخی از این مراکز تحقیقاتی عبارتند از: مرکز تحقیقاتی سلامت، عصب شناسی، انرژی و برق الکترونیک، سیاست ها و خدمات پزشکی، سلول های سوختی، سیاست های اقتصادی، محیط زیست و سیستم های انرژی و … . از جمله دستاوردهای دانشگاه کوئین در زمینه ی تحقیقاتی ساخت تبلتی به ضخامت یک برگ کاغذ با انعطاف پذیری بالاست.

 

حرفه

 

دانشگاه کوئین از نظر اعتبار شغلی جایگاه بالایی را به خود اختصاص داده است. به گونه ای که ۹۰ درصد فارغ التحصیلان دوره ی کارشناسی دانشگاه کوئین تنها ۶ ماه پس از فارغ التحصیلی وارد بازار کار می شوند. این دانشگاه از یک مرکز حرفه ای برای آموزش و پشتیبانی از استخدام در دانشگاه کوئین برای دانشجویان و فارغ التحصیلان از همه ی رشته ها دارد. این مرکز طیف گسترده ای از خدمات در دسترس را برای حمایت و توانمندسازی دانشجویان برای تصمیم گیری آگاهانه در زمینه های شغلی، تحصیلات عالی و اهداف شغلی فراهم می کند. این دانشگاه امکان همکاری با اعضای هیئت علمی و شرکت در پروژه های پژوهشی را برای دانشجویان فراهم می کند. همچنین این دانشگاه کارگاه های آموزشی مختلفی برای آشنایی با زمینه های شغلی، نحوه ی تجاری سازی ایده ها و پیشرفت در زمینه های شغلی مختلف برای دانشجویان برگزار می کند. دانشگاه کوئین همچنین از طریق همکاری با سازمان های مختلف برای دانشجویان امکان کارورزی و در صورت امکان استخدام در این سازمان ها را فراهم می کند.