از آنجایی که تحصیل در کانادا یک مسئولیت استانی است و تفاوت های زیادی بین استان ها وجود دارد، پاسخ به سوال فوق محدود به قوانین موجود در بریتیش کلمبیا خواهد بود.  برای اینکه شما فرزندانتان در بریتیش کلمبیا اجازه تحصیل رایگان دریافت کنید، هیئت‌های آموزشی باید تعیین کنند که آیا متقاضی مطابق با تعریف «مقیم عادی» برای اهداف بخش ۸۲ قانون مدرسه است یا خیر.  اصطلاح “ساکن عادی” در قانون تعریف نشده است.  با این حال، دادگاه ها برای تعیین معیارهایی برای تعیین اینکه آیا یک فرد به منظور دریافت آموزش عمومی رایگان ساکن است یا خیر، تفسیر شده است. به عبارت دیگر اجازه تحصیل رایگان در کانادا برای فرزندان دانشجو شرایط خاصی دارد که در ادامه مطلب به خوبی بیان داشته ایم. 

وضعیت اجازه تحصیل رایگان در کانادا

 دادگاه ها اصطلاح «مقیم عادی» را در ارکیده اجازه تحصیل رایگان در کانادا برای فرزندان دانشجو  ارزیابی اینکه آیا متقاضی دارای موارد زیر است تفسیر کرده اند:

 “هدف ثابت” برای اقامت در جامعه؛  و تداوم کافی اقامت علیرغم غیبت های موقت.

 برای برآورده ساختن این الزامات، متقاضی باید بر اساس شواهد عینی نشان دهد که شیوه زندگی منظم و معمولی را در جامعه با درجه کافی از تداوم ایجاد کرده است که علیرغم غیبت های موقت ادامه داشته است.  برای واجد شرایط بودن برای آموزش عمومی رایگان کافی نیست که متقاضی اقامت خود را برای “هدف حل شده” که فرزندان خانواده آموزش عمومی دریافت کنند، اخذ کرده است.

 هیئت‌های آموزشی حق دارند هدفی را که فرد یا خانواده برای آن اقامتگاه خود را در جامعه ایجاد کرده است بررسی کنند تا از سوء استفاده از سیستمی که طبق آن ممکن است به طور قانونی برای دانشجویان خارج از استان یا بین‌المللی هزینه‌های بالاتری دریافت شود، جلوگیری شود.

 وضعیت مهاجرت مرتبط است اما اقامت عادی را تعیین نمی کند.  تعیین اینکه آیا یک فرد به طور معمول مقیم است یا خیر، صرفاً بر اساس وضعیت مهاجرت فرد نیست.  برای اهداف بخش ۸۲ قانون مدرسه، لازم نیست یک فرد شهروند یا مقیم دائم کانادا باشد تا «مقام عادی» در BC باشد.  به عنوان مثال، افرادی که برای وضعیت پناهندگی کنوانسیون درخواست داده اند اما هنوز تعیین تکلیف نشده اند، و افرادی که برای اقامت دائم از داخل کانادا درخواست داده اند، در صورتی که شاخص های دیگری از تداوم با جامعه و اقامت برای  هدفی غیر از دریافت آموزش عمومی رایگان است.  از طرف دیگر، شخصی که به صورت محدود به کانادا می آید و اقداماتی برای اخذ اقامت دائم کانادا انجام نداده است، معمولاً مقیم معمولی نخواهد بود زیرا انتظار قانونی برای ماندن در کانادا ندارد.

 افراد زیر ممکن است  اجازه تحصیل  رایگان در کانادا 

 دانشجویی که در بریتیش کلمبیا زندگی می کند و که ادعایی برای وضعیت پناهندگی در کانادا کرده است و ادعای او هنوز مشخص نشده است یاکه در بازداشتگاه در یک مرکز نگهداری جوانان بازداشت می شود.

 دانش آموزی که با سرپرست خود در بریتیش کلمبیا است در صورتی که سرپرست یکی از معیارهای زیر را داشته باشد.  سرپرستان باید بتوانند اسنادی را ارائه دهند تا ثابت کنند که این معیارها را دارند:

 به طور قانونی برای اقامت موقت در کانادا پذیرفته شده است و مجاز به کار برای مدت یک سال یا بیشتر است و حداقل ۲۰ ساعت در هفته مشغول به کار است یا خواهد بود.

 به طور قانونی در کانادا پذیرفته شده است و مجاز به تحصیل برای یک سال یا بیشتر است، و در یک برنامه مدرک یا دیپلم در یک موسسه دولتی پس از متوسطه در بریتیش کلمبیا یا در یک برنامه تحصیلی در یک دوره متوسطه خصوصی ثبت نام کرده است.  

موسسه در بریتیش کلمبیا به طور قانونی در کانادا پذیرفته شده است و مجاز به تحصیل برای یک دوره یک ساله یا بیشتر است و تمام شرایط زیر اعمال می شود:

 والدین یا قیم در یک برنامه انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL) به مدت حداکثر یک سال در مؤسسه ای ثبت نام می کنند که دارای تعیین تضمین کیفیت آموزش (EQA) است.  دانش آموز بزرگسال ESL تنها تا یک سال مقیم تلقی می شود.  پس از یک سال، فرزندان دانش‌آموز ESL دانشجوی بین‌المللی محسوب می‌شوند و مناطق ممکن است هزینه‌های دانشجویی بین‌المللی را دریافت کنند.

 والدین یا قیم در یک برنامه تحصیلی یا دیپلم در یک موسسه دولتی پس از متوسطه در بریتیش کلمبیا، یا یک برنامه مدرک در یک موسسه خصوصی پس از متوسطه پذیرفته شده اند.

 پذیرش مدرک یا برنامه دیپلم منوط به تکمیل یک برنامه ESL است.

به طور قانونی در کانادا پذیرفته شده و مجاز به تحصیل در کانادا شده است، و بورسیه تحصیلی چند ساله دریافت کرده است که هزینه های شهریه و هزینه های زندگی برای یک برنامه پس از متوسطه را پوشش می دهد که شامل یک جزء ESL و یک جزء برنامه مدرک است.  جزء ESL باید در مؤسسه ای تکمیل شود که دارای نام تضمین کیفیت آموزش (EQA) است.

 به طور قانونی در کانادا پذیرفته شده است و در یک برنامه تبادل مربی با یک مدرسه دولتی در بریتیش کلمبیا شرکت می کند. انجام وظایف رسمی تحت اقتدار قانون نیروهای بازدید کننده یا به عنوان یک نماینده دیپلماتیک معتبر، افسر پیشین، افسر کنسولی یا نماینده رسمی یک دولت خارجی در کانادا با یک پست کنسولی در بریتیش کلمبیا.

گکمیسیون عالی کانادا در هند روز چهارشنبه در توییتی درباره دستورالعمل‌های منتشر شده توسط IRCC منتشر کرد که کودکان مدرسه‌ای می‌توانند در صورت همراهی با والدین خود به کانادا از آن پیروی کنند.

 اگر فرد خردسال به مجوز تحصیلی نیاز ندارد، چرا مجوز تحصیل دریافت کنیم؟

 اگر یک خردسال مجوز تحصیل داشته باشد، اگر دیگر خردسال نیست، مجوز کار تعاونی برای دبیرستان دریافت کند و به خدمات اجتماعی در ایالت ها و استان های خاص دسترسی داشته باشد، ممکن است واجد شرایط ادامه تحصیل باشد.

 درخواست اجازه تحصیل رایگان در کانادا برای یک خردسال

 به طور کلی، اگر برای یک خردسال درخواست مجوز تحصیلی می کنید (حتی اگر آنها در مدرسه ابتدایی یا متوسطه باشند)، باید نامه پذیرش از موسسه آموزشی کودک در کانادا ارائه دهید.  می توانید نامه پذیرش واقعی یا یک نسخه الکترونیکی را ارائه دهید.

 کودکان خردسال برای برنامه هایی که کمتر از شش ماه به طول می انجامد نیازی به مجوز تحصیلی ندارند، اما ممکن است قبل از ورود به کانادا برای آن درخواست دهند.

 کودکان خردسالی که مایل به تحصیل در کانادا برای بیش از شش ماه هستند باید قبل از ورود به این کشور برای ویزای تحصیلی اقدام کنند.

 درخواست برای اجازه تحصیل رایگان در کانادا

 در صورتی که کودکان خردسال نیاز به نامه پذیرش دارند که.  کانادا با یکی از اعضای خانواده و آن عضو خانواده قبل از ورود به کانادا دارای مجوز کار یا تحصیل بود

 مجوز تحصیل برای دانش آموزان مقطع ابتدایی برای یک دوره ۱ ساله صادر می شود و قابل تمدید است.

 مجوزهای تحصیل برای دانش آموزانی که در دبیرستان ثبت نام کرده اند (کلاس های ۹ تا ۱۲ در تمام استان ها و مناطق به جز کبک و کلاس های ۹ تا ۱۱ در کبک) می توانند برای تمام طول دوره مورد نظر تحصیل در یک مدرسه متوسطه در کانادا (حداکثر) صادر شوند.  از ۴ سال).

 دریافت اجازه تحصیل رایگان در کانادا تمدید شد

 برای تمدید مجوز تحصیل خود در داخل کانادا، فرزندان زیر سن قانونی نیاز به نامه پذیرش دارند.  طول مجوز تحصیل برای افراد خردسال با پذیرش نامه تعیین می شود.

 برای مجوز جدید حداقل ۹۰ روز قبل از انقضای مجوز فعلی اقدام کنید.  تاریخ انقضای مجوز شما در خود مجوز تحقیق قابل مشاهده است.

 اگر اجازه. تحصیل رایگان در کانادا  باطل شود 

 کودکان زیر سن قانونی باید در زمان اقامت در کانادا وضعیت قانونی خود را حفظ کنند.  این معمولا مستلزم داشتن مجوز مطالعه معتبر است.  فرزند خردسال شما برای تحصیل در کانادا بدون مجوز تحصیلی (ETA) باید ویزای توریستی معتبر یا مجوز سفر الکترونیکی داشته باشد.

 اگر به دنبال تمدید مجوز تحصیل آنها قبل از انقضای آن نباشید، آنها وضعیت دانشجویی خود را از دست خواهند داد و ۹۰ روز فرصت دارند تا دوباره درخواست دهند.  آنها آزادند که به مطالعه ادامه دهند تا زمانی که انتخابی انجام شود.

سخن پایانی 

در این مقاله شما عزیزان را با شرایط اجازه تحصیل رایگان در کانادا برای فرزندان دانشجو توضیح دادیم. برای اطلاع دقیق تر می‌توانند با مشاوران استادی پلن تماس بگیرید. 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *