اقامت دانشجویی در اتریش

 

پیدا کردن محل اقامت مناسب یکی از مهم ترین دغدغه های دانشجویان خارجی در هر کشوری از جمله اتریش است. به خصوص که بسیاری از آنها درآمد زیادی ندارند. گزینه های مختلفی برای اقامت دانشجویان در اتریش وجود دارد. برخی از آنها از یارانه های دولتی بهره می برند و قیمت پایینی دارند و برخی نیز گران هستند. اولین اقدامی که  شما باید پس از اخذ پذیرش در کشور اتریش انجام دهید، پیدا کردن محلی برای سکونت است. در ادامه به بررسی امکانات اقامتی این کشور برای دانشجویان می پردازیم.

 

آپارتمان دانشجویی در اتریش

دانشجویان در این کشور می توانند برای یافتن مسکن مناسب از سازمان غیرانتفاعی خدمات اقامتگاهی دانشجویی (Student Housing Service) کمک بگیرند. شما می توانید از طریق این سازمان یک آپارتمان با قیمت مناسب اجاره کنید. آپارتمان های ارائه شده معمولا مبله بوده و به مدت یک سال در اختیار شما قرار داده می شوند، البته در صورت کسب نمرات رضایت‌بخش این مدت قابل تمدید است.

توجه داشته باشید که برای استفاده از امکانات این سازمان دانشجویان باید وضعیت تحصیلی مناسبی داشته باشند و همچنین درآمد خود یا خانواده شان برای پرداخت هزینه ها کافی باشد.

 

برای مطالعه مقاله بهترین شهر های اتریش برای زندگی و کار کلیک نمایید.

 

 

آپارتمان اشتراکی در اتریش

در این روش چندین نفر یک آپارتمان را به صورت مشترک اجاره می کنند. این مورد محبوب‌ترین گزینه اقامتی در میان دانشجویان است. به آپارتمان های اشتراکی به زبان آلمانی Wohngemeinschaften یا به طور خلاصه WG نیز گفته می شود. در این روش معمولا هر دانشجو اتاق اختصاصی خود را دارد اما حمام و آشپزخانه مشترک است و مبلغ اجاره آپارتمان بین آنها تقسیم می شود که در حدود ۲۵۰ تا ۴۵۰ یورو در ماه است. در سایت www.jobwohnen.at می توانید گزینه های مختلف برای این روش اقامتی را مشاهده کنید. قرارداد مربوط به اجاره یک آپارتمان اشتراکی معمولا با یکی از روش های زیر تنظیم می شود.

  • یکی از دانشجویان قرارداد اجاره آپارتمان را امضا کند و دیگران به عنوان هم خانه در آنجا ساکن شوند. این روش معایبی نیز دارد، چرا که در صورتی که شخص امضا کننده از آپارتمان برود، قرارداد فسخ می شود و ممکن است دیگران نیز مجبور به ترک آنجا شوند. البته در بیشتر موارد معمولا قرارداد به یکی دیگر از ساکنان خانه منتقل می شود.
  • همه دانشجویان به صورت مشترک قرارداد را امضا کنند. در این صورت اگر یکی از آنها آپارتمان را ترک کند، اجاره نامه برای دیگران معتبر است. البته دیگر دانشجویان باید اجاره آن شخص را بپردازند.
  • برای هر اتاق به صورت مجزا قرارداد تنظیم شود.

 

 

خوابگاه های دانشجویی در اتریش

در بیشتر شهرهای اتریش که دانشگاه وجود دارد، خوابگاه های دانشجویی یا Studentenheime توسط نهادهای دولتی یا خصوصی ساخته شده است. در خصوص گزینه های موجود می توانید از اتحادیه دانشجویی دانشگاه خود کسب اطلاع کنید.

نکته مهم: دانشجویان قبل از شروع تحصیل در دانشگاه باید یک ترم در خوابگاه های دانشجویی ثبت نام کنند.

 

 

بهترین راه ها برای یافتن محل اقامت در اتریش

در فهرست زیر به روش هایی اشاره شده است که می تواند به شما در یافتن محل سکونت مناسب کمک کند.

  • می توانید از دانشگاه محل تحصیل خود بخواهید در صورت امکان برای شما یک اتاق در خانه های دانشجویی پیدا کند.
  • اتحادیه دانشجویی می تواند یک محل اقامت با هزینه مناسب برای شما در پانسیون های دانشجویی، مهمان سرا یا دیگر مکان ها پیدا کند.
  • به سایت اتحادیه ملی اتریش برای جامعه دانشجویان فدرال در آدرس at مراجعه کنید و از خدمات اقامتی مختلف آن استفاده کنید.
  • سایت هایی که خدمات اقامتی ارائه می دهند مانند com می توانند به شما در یافتن محل سکونت مناسب در وین و دیگر شهرهای اتریش کمک کنند.
  • اگر به دنبال یک اقامتگاه تمیز و ارزان هستید، می توانید در مهمان سرا یا مسافرخانه ساکن شوید.
  • معمولا در قسمت های پر تردد دانشگاه مانند سلف سرویس تابلو اعلانات نصب شده است که شما می توانید آگهی های مربوط به اقامتگاه های دانشجویی مختلف را در آنها مشاهده کنید.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *