بازکردن حساب بانکی در اتریش

 

اتریش یکی از ثروتمندترین کشورهای عضو اتحادیه اروپاست که به مهمان نوازی و جامعه چند فرهنگی مردمانش مشهور است. یک چهارم جمعیت آن در وین پایتخت اتریش زندگی می کنند. یکی از اولین مواردی که شما هنگام ورود به این کشور نیاز پیدا می کنید، افتتاح حساب بانکی است. در ادامه قصد داریم شما را با روش انجام آن و قوانین مربوط به امور مالی این کشور آشنا کنیم.

 

 

برای افتتاح حساب بانکی در اتریش به چه مدارکی نیاز دارید؟

افتتاح حساب بانکی در اتریش کار  نسبتا ساده‌ای است. برای انجام آن به مدارک زیر نیاز دارید.

  • مدارک هویتی مانند گذرنامه
  • مجوز اقامت (معمولا فرم ثبت اقامت و قبض خدمات شهری کفایت می کند)
  • مجوز اشتغال

قوانین و فرآیندهای مالی کشور اتریش به شرح زیر است.

بهتر است قبل از افتتاح حساب از آنها آگاهی پیدا کنید. دبیت کارت یا bankomatkarte شما معمولا در طی چند روز کاری از طریق پست عادی ارسال می شود.

اگر هنوز موفق به دریافت مجوز اقامت نشده‌اید، ممکن است باز کردن حساب بانکی برای شما دشوارتر باشد. چرا که برخی از بانک ها اجازه افتتاح حساب به افراد غیر مقیم نمی دهند. البته برخی از بانک ها مانند بانک اتریش خدمات گسترده‌ای به این افراد هم می دهند.

 

 آیا می توانید از خارج از اتریش حساب بانکی باز کنید؟

برخی از بانک های اتریش به شما امکان افتتاح حساب بانکی از خارج از این کشور را می دهند. به عنوان مثال، بانک اتریش که عضو گروه بانکداری بین‌المللی یونی‌کردیت (UniCredit) است، به شهروندان سایر اعضای این مجموعه اجازه می دهد اقدام به افتتاح حساب بانکی در خارج از این کشور نمایند. بانک ارسته نیز به ساکنان غیر مقیم اجازه افتتاح حساب می دهد.

برخی از بانک ها امکان افتتاح حساب به صورت آنلاین را به مشتریان خود می دهند.

باید توجه داشته باشید که قوانین بانکی متنوعی در این کشور وجود دارد، برای کسب اطلاع از امکانات و ضوابط بانک مورد نظر خود می توانید با یکی از شعب بانک تماس بگیرید.

 

برای مطالعه مقاله دلایل تحصیل در اتریش کلیک نمایید.

 

 

کدام بانک اتریشی برای مهاجران مناسب است؟

بسیاری از مهاجران عنوان کرده‌اند با بانک های اتریش، ارسته و رایفیزن زندرال‌ بانک راحت‌تر بوده‌اند. با اینکه آنها بزرگ‌ترین و مشهورترین بانک های اتریش هستند اما شما می توانید با بانک های کوچک‌تر این کشور نیز تبادل مالی داشته باشید. بیشتر بانک های اتریش خدمات خود را به زبان انگلیسی نیز ارائه می دهند و رفتار مناسبی با مهاجران دیگر کشورها دارند.

همچنین، بسیاری از بانک های بین المللی در کشور اتریش شعبه دارند و یا دستگاه خودپرداز (ATM) راه اندازی کرده‌اند. از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • دویچه بانک
  • امریکن اکسپرس
  • وسترن یونیون
  • بی‌ان‌پی پاریبا

در فهرست زیر به بررسی بزرگ‌ترین بانک های کشور اتریش پرداخته‌ایم. احتمال زیادی وجود دارد که شما نیز امور بانکی خود را در یکی از آنها انجام خواهید داد.

 

بانک اتریش (Bank Austria)

این بانک بیش از ۳۰۰ شعبه در داخل اتریش دارد. همچنین در ۱۹ کشور دیگر نیز شریک تجاری دارد.


بانک ارسته (
Erste Bank یا Sparkasse)

بانک ارسته دارای ۲۷۰۰ شعبه در اتریش و هفت کشور اروپای مرکزی و شرقی است. این بانک با ۱۵ میلیون مشتری در سراسر جهان یکی از بزرگ‌ترین بانک های اتریش محسوب می شود.

رایفیزن زندرال‌ بانک (Raiffeisen Zentralbank)

این بانک بیش از ۴۷۵ شعبه دارد و بیشتر مهاجران آسیایی در آن حساب دارند.

 

تعرفه و کارمزد خدمات بانکی در اتریش چقدر است؟

به جز حساب های دانشجویی و جوانان، معمولا هر چهار ماه یک بار هزینه‌ای بابت خدمات بانکی دریافت می شود. به عنوان مثال شما برای سه حساب شخصی باید بین ۵.۹۷ تا ۲۳.۹۷ یورو در هر چهار ماه بپردازید.

برای افتتاح حساب و صدور کارت اعتباری نیز مبلغی از شما دریافت می شود و اگر بیش از اعتبار خود خرج کنید، باید کارمزد زیادی بپردازید.

در صورتی که بخواهید به خارج از کشور اتریش پول واریز کنید، با هزینه های بیشتری نیز روبرو خواهید شد. البته هزینه های مربوط به کشورهای عضو اتحادیه اروپا کمتر است. کارمزد دریافتی در بانک های مختلف متفاوت است. توجه داشته باشید هر بانک نرخ تبدیل ارز را با فرمول خود محاسبه می کند که ممکن است بابت عدم برابری ارزش ارز مبلغ اضافی از شما دریافت کند. برای صرفه جویی در هزینه ها می توانید از سیستم انتقال پول بین المللی ترنسفر وایز Transfer) Wise) استفاده کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *