بورسیه های تحصیلی هلند در دانشگاه لیدن برای دانشجویان بین المللی طیف وسیعی دارد. دانشگاه لیدن که در سال ۱۵۷۵ تأسیس شد، اولین دانشگاه هلند و یکی از موسسات تحقیقاتی بین المللی پیشرو در اروپا است.  آنها در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان و خانه ۱۶ برنده جایزه نوبل و ۲۳ برنده جایزه اسپینوزا هستند که بالاترین امتیاز در علم هلند است.

 این دانشگاه دارای دو پردیس به نام های لیدن و لاهه است که جمعیت دانشجویی آن بالغ بر ۳۰۰۰۰ نفر می باشد.  آنها بیش از صد برنامه مقطع کارشناسی تا کارشناسی ارشد را ارائه می دهند که برخی از آنها به زبان انگلیسی آموزش داده می شوند تا به دانشجویان بین المللی خود پاسخ دهند.  همچنین دانشگاه لیدن برنامه های بورسیه سخاوتمندانه ای برای این دانشجویان بین المللی دارد که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

بورسیه های تحصیلی هلند در  دانشگاه لیدن

بورسیه های تحصیلی هلند در دانشگاه لیدن

 بورسیه های تحصیلی هلند در دانشگاه لیدن مقطع کارشناسی

  1. بورسیه تحصیلی هلند

 مبلغ بورسیه: ۵۰۰۰ یورو

 معیارهای واجد شرایط بودن:

 دانشجویان بین المللی از همه ملیت ها، به جز دارندگان پاسپورت اتحادیه اروپا/EEA، سوئیس و سورینامی

 هرگز در دانشگاه هلند تحصیل نکرده است

 تحصیلات متوسطه خود را در خارج از هلند به پایان رساندند

بورسیه تحصیلی هلند یک جایزه یک بار به دانشجویان دارای عملکرد تحصیلی اعطا می شود که مایل به انجام یک برنامه آموزش انگلیسی در دانشگاه لیدن هستند.  برنامه های کاربردی برای این بورسیه تحصیلی موجود برای دانشگاه لیدن در کنار درخواست دانشجو برای برنامه انتخابی خود ارسال می شود، که باید انگیزه نامه نیز داشته باشد.  کمیته انتخاب تصمیم نهایی خود را بر اساس مدارک ارائه شده، دستاوردهای تحصیلی و سایر فعالیت های فوق برنامه می گیرد.  بورسیه هلند مبلغ ۵۰۰۰ یورو می باشد که در سال اول تحصیل دانشجو اعطا می شود.

  1. صندوق بورسیه ماندلا

 مبلغ بورسیه: شهریه کامل و کمک هزینه زندگی اضافی ۱۰۰۰ یورو

 معیارهای واجد شرایط بودن:

 مقیم دائم آفریقای جنوبی

 در یکی از دانشگاه های آفریقای جنوبی ثبت نام کرد

صندوق بورس تحصیلی ماندلا در سال ۱۹۹۹ زمانی که نلسون ماندلا، رئیس جمهور سابق آفریقا، دکترای افتخاری از دانشگاه لیدن دریافت کرد، تأسیس شد.  این بورسیه تحصیلی دانشگاه لیدن برای دانشجویان آفریقای جنوبی ایجاد شد تا دانش خود را گسترش دهند تا بتوانند در توسعه کشور خود مشارکت بیشتری داشته باشند.

برای درخواست، دانشجویان باید درخواست خود را برای برنامه تحصیلی تبادل در دانشگاه و همچنین سایر مدارک ارسال کنند.  سپس کمیته انتخاب تصمیم خود را بر اساس جایگاه علمی متقاضی، هدف درخواست و انگیزه کمک به توسعه آفریقای جنوبی اتخاذ خواهد کرد.  دانش پژوهان پذیرفته شده به مدت یک ترم در دانشگاه تحصیل خواهند کرد و شهریه به طور کامل پرداخت می شود.  آنها همچنین کمک هزینه زندگی اضافی ۱۰۰۰ یورو دریافت خواهند کرد.  این بورسیه برای دانشجویان کارشناسی ارشد نیز آزاد است.

بورسیه تحصیلی هلند در دانشگاه لیدن آفریقای جنوبی – دانشگاه کیپ تاون

 مبلغ بورسیه: کمک هزینه زندگی ۱۰۰۰ یورو

 معیارهای واجد شرایط بودن:

  • در دانشگاه کیپ تاون ثبت نام کرد
  • از پیش انتخاب شده برای بورسیه تحصیلی توسط دانشگاه کیپ تاون

بورسیه تحصیلی هلند در  دانشگاه لیدن آفریقای جنوبی به دانشجویان دانشگاه کیپ تاون اجازه می دهد تا به یک برنامه تبادل کوتاه مدت در دانشگاه لیدن بپیوندند.  هر سال، یک بورس تحصیلی برای یک برنامه تبادل دو ترم، یا دو بورس تحصیلی برای هر برنامه یک ترم در دسترس است.  کمک هزینه زندگی به مبلغ ۱۰۰۰ یورو در هر ماه ارائه می شود.  درخواست ها به دانشگاه کیپ تاون ارسال می شود که یک یا دو نامزد را انتخاب می کند که درخواست های آنها برای بررسی نهایی در دانشگاه لیدن ارسال می شود.  این بورسیه برای دانشجویان کارشناسی ارشد نیز آزاد است.

اینها تنها بخشی از بورسیه های موجود برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی در دانشگاه لیدن است.  برای اطلاعات بیشتر در مورد فرصت های دیگر، صفحه بورس های تحصیلی آنها را بررسی کنید.

 بورسیه های تحصیلی هلند در دانشگاه لیدن مقطع تکلیمی

بورسیه های تحصیلی هلند در دانشگاه لیدن

  1. بورس تحصیلی LION

 مبلغ بورسیه:

  • LION 1: 12000 یورو
  • LION 2: 7500 یورو
  • معیارهای واجد شرایط بودن: دانشجویان غیر هلندی
  • مدرک ارائه شده: کارشناسی ارشد

 از دیگر بورسیه های تحصیلی هلند در دانشگاه لیدن مقطع تکیلمی است.  بورسیه LION که توسط صندوق دن ادل و صندوق گورتر سازماندهی شده است، از دانشجویان غیر هلندی با نیازهای مالی خود برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه لیدن حمایت می کند.  این بورسیه تحصیلی در دانشگاه لیدن دو سال تحصیل را پوشش می دهد و دریافت کنندگان کمک هزینه مبلغی را برای پوشش هزینه های روزانه زندگی خود دریافت می کنند.  تصمیم گیرندگان بر اساس پیشرفت تحصیلی و نیاز متقاضی به حمایت مالی خواهد بود.

بورسیه های تحصیلی هلند در دانشگاه لیدن

بورسیه تحصیلی CEU-Praesidium Libertatis

 مبلغ بورسیه: معافیت از شهریه و کمک هزینه ماهانه اضافی ۹۷۰ یورو

 معیارهای واجد شرایط بودن:

  • دانشجوی ثبت نام شده در CEU در زمان درخواست
  • مدرک کارشناسی خود را در CEU دریافت کردند
  • مدرک ارائه شده: کارشناسی ارشد

 بورسیه تحصیلی CEU برای تشویق فارغ التحصیلان اخیر از دانشگاه اروپای مرکزی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در زمینه های مربوط به تغییرات اجتماعی و قانون تشکیل شد.  سالانه دو بورسیه تحصیلی در اختیار داوطلبان مشتاقی قرار می گیرد که می توانند یک برنامه یک ساله را در دانشگاه لیدن بگذرانند.  مبلغ این بورسیه دانشگاه لیدن شامل معافیت از هزینه تحصیل، کمک هزینه ماهانه ۹۷۰ یورو و بازپرداخت هزینه های بیمه درمانی و هزینه های اجازه اقامت است.  متقاضیان علاقه مند می توانند درخواست آنلاین خود را به دانشگاه لیدن ارسال کنند و هزینه درخواست ۱۰۰ یورو را بپردازند.

بورسیه دانشگاه CSC-Leiden

 مبلغ بورسیه:

 چشم پوشی از هزینه ها

 کمک هزینه زندگی ۱۳۵۰ یورو

 یک بار کمک ۵۰۰ یورویی برای بیمه درمانی

 معیارهای واجد شرایط بودن:

 شهروند جمهوری خلق چین

 بین ۱۸ تا ۳۵ سال

 پذیرش در مقطع دکتری.  برنامه در دانشگاه لیدن

 مدرک ارائه شده: Ph.D.

از دیگر بورسیه های تحصیلی هلند در دانشگاه لیدن است. شورای بورس تحصیلی چین (CSC) با هدف ارائه بورسیه تحصیلی تمام وقت به دانشجویان ممتاز چینی که مایل به تکمیل Ph.D خود هستند.  مدرک در دانشگاه لیدن  قبل از درخواست برای بورس تحصیلی، دانشجو باید قبلاً پذیرش در دانشگاه را دریافت کرده باشد و باید یک سرپرست پیدا کرده باشد که نامه پذیرش را به CSC ارسال می کند.  شورا همه نامزدهای معرفی شده را بررسی کرده و تصمیم نهایی دریافت کنندگان را خواهد گرفت.  مبلغ بورسیه دانشگاه CSC-Leiden شامل معافیت از هزینه، کمک هزینه زندگی ۱۳۵۰ یورو، بلیط هواپیما از چین به هلند و بالعکس، و سایر آموزش ها و عضویت های مرتبط است.

سخن پایانی

دانشگاه لیدن یکی از بهترین دانشگاه های هلند است که سطح علمی بسیار بالایی دارد. این دانشگاه توانسته است هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی را به خود جذب کند. هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان با مدارک خوبی از این دانشگاه فارغ التحصیل می‌شوند. طبیعی است که یکی از بورسیه خاصی تحصیلی هلند برای دانشگاه ها لیدن باشد. این دانشگاه تمام تلاش خود را کرده است تا بتواند شرایط تحصیل را برای تمامی دانشجویان جهان فراهم کرده و به دانشجویانی که دارای شرایط خاص هستند کمک زیادی برای ادامه تحصیل کند. در پاراگراف های قبلی أنواع بورسیه های تحصیلی هلند در دانشگاه لیدن را بیان داستیم. درصورت تمایل درباره نحوه دریافت این‌ بورسیه ها می‌توانند با مشاوران استادی پلن تماس خاصی فرمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *