تحصیل ارزان در اروپا

 

 

تحصیل در خارج از کشور، علیرغم مزایایی که دارد می تواند بسیار هزینه بردار باشد. از همین رو تیم استادی پلن در این مطلب، به بررسی تحصیل ارزان در اروپا پرداخته تا متقاضیان تحصیل در کشورهای اروپایی با علم و آگاهی بیشتری نسبت به انتخاب کشور مقصد خود برای ادامه تحصیل، اقدام کنند.

 

 

 

تحصیل در آلمان

 

بیشتر دانشگاه های آلمان رایگان هستند و دانشجویان خارجی می توانند بدون پرداخت شهریه از دانشگاه های این کشور بهره ببرند. البته معدود مراکز آموزشی مانند دانشگاه های مونیخ وجود دارند که در آنها شهریه متوسطی در حدود ۱۶۰ یورو دریافت می شود. علاوه بر این دانشجویان باید در هر ترم یک مبلغ ثابت به میزان ۳۲ تا ۶۴ یورو به عنوان حق عضویت در اتحادیه دانشجویی پرداخت کنند. بیشتر شهر های آلمان برای زندگی مقرون به صرفه تر از دیگر شهر های اروپایی مانند لندن و پاریس هستند. برخی از برترین دانشگاه های آلمان که شما می توانید برای تحصیل انتخاب کنید، به شرح زیر هستند:

 

دانشگاه فنی برلین (Berlin Institute of Technology)

دانشگاه آزاد برلین (Free University of Berlin)

دانشگاه هومبولت برلین (Humboldt University of Berlin)

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ (Ludwig Maximilian University of Munich)

دانشگاه فنی مونیخ (Technical University, Munich)

متوسط شهریه در هر سال تحصیلی ۲۰۰ تا ۷۰۰ یورو است، که البته بستگی به دانشگاه و رشته شما هم دارد.

 

برای مطالعه بیشتر درباره تحصیل در آلمان کلیک نمایید.

 

 

 

تحصیل در بلژیک

 

پایتخت بلژیک، شهر بروکسل و در واقع همه شهرهای آن جزو ارزان ترین محل ها برای  تحصیل در اروپا هستند. در این کشور هزینه زندگی نسبتا پایین، اما کیفیت زندگی بالاست. دانشگاه های برتر بلژیک که می توانید برای تحصیل انتخاب کنید، به شرح زیر هستند:

 

  • دانشگاه کاتولیک لون یا کی یو لون بلژیک (Catholic University in Leuven)
  • دانشگاه وریج بروکسل (Vrije Universiteit Brussel)
  • دانشگاه دانشگاه آزاد بروکسل یا یو‌ال‌بی (Université Libre de Bruxelles)
  • متوسط شهریه در هر سال تحصیلی ۱۵۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو است.


برای مطالعه بیشتر درباره تحصیل در بلژیک کلیک نمایید.

 

 

تحصیل در مجارستان

 

برخی از ارزان ترین دانشگاه های جهان در کشور مجارستان قرار دارند. هزینه اقامت نیز به همان اندازه مقرون به صرفه است. همچنین دانشگاه های مجارستان، بورس های تحصیلی مختلفی به دانشجویان خارجی ارائه می دهند. هزینه کلی زندگی در شهرهای مجارستان در مقایسه با سایر شهرهای اروپایی ارزان است و این موضوع، مجارستان را به یکی از ارزان ترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور تبدیل کرده است. دانشگاه های مهم این کشور به شرح زیر هستند:

  • دانشگاه دبرتسن (University of Debrecen)
  • دانشگاه سگد (University of Szeged)
  • دانشگاه کوروینوس بوداپست (Corvinus University of Budapest)
  • دانشگاه اتوش لورند (Eötvös Loránd University)

متوسط شهریه در هر سال تحصیلی ۱۰۰۰ یورو است.

 

برای مطالعه بیشتر درباره تحصیل در مجارستان کلیک نمایید.

 

 

تحصیل در ایتالیا

 

در کشور ایتالیا دانشگاه های ارزان قیمت زیادی وجود دارد. همچنین در این کشور گزینه های اقامتی متنوعی با نرخ اقتصادی می توان پیدا کرد. ایتالیا دارای بهترین نظام آموزشی در حوزه هایی مانند مد، تاریخ، هنرهای آزاد و دیگر رشته های هنری است. در واقع این کشور بهترین مکان برای مطالعه هنر است. در فهرست زیر نام برخی از دانشگاه های مطرح ایتالیا ارائه شده است:

 

دانشگاه بولونیا (University of Bologna)

دانشگاه ساپینزای رم (University of Rome La Sapienza)

دانشگاه پلی‌تکنیک میلان (Polytechnic University of Milan)

دانشگاه تورورگاتا رم (University of Rome Tor Vergata)

متوسط شهریه در هر سال تحصیلی ۱۵۰۰ یورو است.

 

برای مطالعه بیشتر درباره تحصیل در ایتالیا کلیک نمایید.

 

 

تحصیل در فرانسه

 

دانشگاه های فرانسه از دانشجویان بومی و خارجی شهریه پایینی دریافت می کنند. موسسه کاکارلی سیموندز  (Quacquarelli Symonds) که اقدام به رتبه ‌بندی سالانه دانشگاه‌ های جهان می کند، در فهرست رتبه بندی سال ۲۰۱۹ خود، که به فهرست QS شهرت دارد، دانشگاه های پاریس را در جایگاه دانشگاه های برتر خود قرار داده است. دیگر شهرهای فرانسه دارای مزیت هزینه های کمتر زندگی نسبت به پاریس هستند. دانشگاه های فرانسه بسته های اقامتی متنوعی را برای دانشجویان خارجی با نرخ مقرون به صرفه ارائه می کنند که این موضوع فرانسه را به یکی از ارزان ترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور تبدیل می کند. نام برخی از برترین دانشگاه های فرانسه برای دانشجویان خارجی به شرح زیر است:

دانشگاه اکول نرمال سوپریور لیون (Ecole Normale Supérieure de Lyon)

دانشگاه لیون ۳ ژان مولن (Université Jean Moulin Lyon)

میانگین شهریه در هر سال تحصیلی ۱۷۰ تا۶۵۰ یورو است.

با ثبت نام در وبسایت استادی پلن و تشکیل پروفایل، ضمن ارزیابی وضعیت خود برای مهاجرت می توانید سوالات تان را با کارشناسان ما درمیان بگذارید.

 

برای مطالعه بیشتر درباره تحصیل در فرانسه  کلیک نمایید.

 

 

تحصیل در لوکزامبورگ

 

لوکزامبورگ یکی از ارزانترین کشور ها برای تحصیل در اروپا است. وجود جامعه مدرن، چند زبانه و چند فرهنگی بودن آن را به یکی از جذاب ترین مقصد ها برای تحصیل تبدیل کرده است! علاوه بر این، لوکزامبورگ یکی از امن ترین کشورهای اروپایی به شمار می رود که این مسئله آن را به یکی از بهترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان خارجی تبدیل کرده است. از دانشگاه های برتر این کشور می توان به دانشگاه لوکزامبورگ و دانشگاه تجارت اروپا نام برد.

متوسط شهریه سالانه در این کشور ۴۰۰ تا۸۰۰ یورو است، اما دانشجویان رشته های مرتبط با تجارت باید سالانه ۴۰۰۰ تا۵۰۰۰ یورو بپردازند.

 

تحصیل در ارزانترین کشور های اروپایی

 

تحصیل در اتریش

 

شهریه دانشگاه های دولتی اتریش به طور متوسط در هر ترم حدود ۷۲۷ یورو است و ۲۰ یورو دیگر نیز برای بیمه و حق عضویت در اتحادیه دانشجویان اتریش دریافت می شود. هزینه های زندگی در اتریش تفاوت زیادی با دیگر کشور های اروپایی ندارد. فهرست برخی از محبوب ترین دانشگاه های این کشور برای دانشجویان خارجی به شرح زیر است:

دانشگاه وین (University of Vienna)

دانشگاه گراتس (University of Graz)

دانشگاه لئوپولد فرانتسنس اینسبروک (Leopold-Franzens-Universität Innsbruck)

متوسط شهریه در هر سال تحصیلی ۱۴۵۱ یورو است.

برای مطالعه بیشتر درباره تحصیل در اتریش کلیک نمایید.

 

 

 

تحصیل در نروژ

 

دانشجویان خارجی می توانند در دانشگاه های ایالتی و کالج های دانشگاهی در نروژ به صورت رایگان تحصیل کنند و از آنها تنها در هر ترم مبلغ ۳۲ تا ۶۴ یورو برای عضویت در اتحادیه دانشجویی دریافت می شود. در این کشور برنامه های آموزش رایگان برای کلیه مقاطع تحصیلی از کارشناسی، کارشناسی ارشد تا دکترا وجود دارد. دانشگاه های خصوصی شهریه دارند، با این حال، آنها نیز مقرون به صرفه هستند اما هزینه زندگی در نروژ بالاتر از سایر کشورهای اروپایی است. البته شهر های ولدا، سوگندال، پورسگرن و نارویک از دیگر شهرها ارزان تر هستند. در فهرست زیر به برخی از برترین دانشگاه های نروژ اشاره شده است:

دانشگاه اسلو (University of Oslo)

دانشگاه برگن (University of Bergen)

دانشگاه علوم و فناوری نروژ (Norwegian University of Science and Technology)

دانشگاه  ترومسو (University of Tromsø)


برای مطالعه بیشتر درباره تحصیل در نروژ کلیک نمایید.

 

 

تحصیل در سوئد

 

دانشجویان خارجی کشورهای عضو و غیر عضو اتحادیه اروپا، کشورهای نوردیک یا سوئیس برای تحصیل در دانشگاه های سوئد باید شهریه پرداخت کنند. با این حال، بسیاری از دانشگاه های این کشور بورس های تحصیلی جزئی و کامل به دانشجویان ارائه می دهند. اگر در دانشگاه های مورد حمایت دانشگاه های سوئد ثبت نام کنید، می توانید از برنامه های تبادل دانشجوی خارجی این دانشگاه ها استفاده کنید. با اینکه تحصیل در مقطع دکترا برای دانشجویان خارجی رایگان است، اما هزینه زندگی در سوئد نسبتا زیاد است. برترین دانشگاه های سوئد برای دانشجویان خارجی در فهرست زیر آمده اند:

 

دانشگاه لوند (Lund University)

دانشگاه اوپسالا (Uppsala University)

موسسه کارولینسکا (Karolinska Institute)

موسسه سلطنتی فناوری سوئد (Royal Institute of Technology)

دانشکده اقتصاد استکهلم (Stockholm School of Economics)

میانگین شهریه در هر سال تحصیلی ۷۶۰۰ یورو است.

برای مطالعه بیشتر درباره تحصیل در سوئد کلیک نمایید.

 

 

 

تحصیل در اوکراین

 

اوکراین یکی از ارزان ترین کشورها برای تحصیل در اروپاست. دانشگاه های این کشور یکی از ارزان ترین دوره های مهندسی و پزشکی را در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی ارائه می دهند. شرایط پذیرش در دانشگاه های این کشور آسان است، زیرا شما نیازی به ارائه مدرک آیلتس یا تافل ندارید. هزینه زندگی در اوکراین پایین است اما در مقایسه با دیگر کشور های اروپایی سطح زندگی مطلوبی دارد. در طول تعطیلات تابستانی نیز فرصت های شغلی مناسبی می توانید پیدا کنید. در صورتی که شرایط تحصیل در این کشور را داشته باشید، دریافت ویزای تحصیلی برای شما به راحتی امکانپذیر است. دانشگاه های برتر اکراین برای تحصیل دانشجویان خارجی در فهرست زیر ارائه شده اند:

دانشگاه ملی پزشکی خارکوف (Kharkiv National Medical University)

آکادمی پزشکی دولتی دنیپروپتروسک (Dnipropetrovsk State Medical Academy)

آکادمی دندانپزشکی پزشکی اوکراین (Ukrainian Medical Stomatological Academy)

دانشگاه پزشکی ایالتی کریمه (Crimea State Medical University)

دانشگاه پزشکی ایالتی اودسا (Odessa State Medical University)

میانگین شهریه در هر سال تحصیلی ۴۵۱۴ یورو است.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشورت درمورد انتخاب کشور اروپایی مناسب تان برای تحصیل، با کارشناسان استادی پلن در ارتباط باشید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مقالاتمقالات کشور آلمانمقالات کشور ایتالیامقالات کشور سوئدمقالات کشور هلند

Munich)آکادمی پزشکی دولتی دنیپروپتروسک (Dnipropetrovsk State Medical Academy)آکادمی دندانپزشکی پزشکی اوکراین (Ukrainian Medical Stomatological Academy)ادامه تحصیل در اتریشادامه تحصیل در ایتالیاادامه تحصیل در سوئدارزان ترین دانشگاه های جهانارزانترین کشوره های اروپا برای تحصیلبرترین دانشگاه های سوئدبرترین دانشگاه های سوئد برای دانشجویان خارجیبورس های تحصیل اتریشبورس های تحصیل اروپابورس های تحصیل المانبورس های تحصیل بلژیکبورس های تحصیل مجارستانبورس های تحصیلی فرانسهبورسیه های تحصیلی بلژیکپایتخت بلژیکپزشکی در اتریشتحصیل ارزان در اروپاتحصیل ارزان در بلژیکتحصیل پزشکی در مجارستانتحصیل در آلمانتحصیل در اتریشتحصیل در ارزانترین دانشگاه ها و کالج های انگلستانتحصیل در اوکراینتحصیل در ایتالیاتحصیل در بلژیکتحصیل در خارج از کشورتحصیل در دانشگاه های اتریشتحصیل در سوئدتحصیل در فرانسهتحصیل در لوکزامبورگتحصیل در مجارستانتحصیل در نروژدانشکده اقتصاد استکهلم (Stockholm School of Economics)دانشگاه  ترومسو (University of Tromsø)دانشگاه آزاد برلین (Free University of Berlin)دانشگاه اکول نرمال سوپریور لیون (Ecole Normale Supérieure de Lyon)دانشگاه اوپسالا (Uppsala University)دانشگاه برگن (University of Bergen)دانشگاه بولونیا (University of Bologna)دانشگاه پزشکی ایالتی اودسا (Odessa State Medical University)دانشگاه پزشکی ایالتی کریمه (Crimea State Medical University)دانشگاه پلی‌تکنیک میلان (Polytechnic University of Milan)دانشگاه تورورگاتا رم (University of Rome Tor Vergata)دانشگاه دانشگاه آزاد بروکسل یا یو‌ال‌بی (Université Libre de Bruxelles)دانشگاه ساپینزای رم (University of Rome La Sapienza)دانشگاه علوم و فناوری نروژ (Norwegian University of Science and Technology)دانشگاه فنی برلیندانشگاه فنی برلین (Berlin Institute of Technology)دانشگاه فنی مونیخ (Technical Universityدانشگاه کاتولیک لون یا کی یو لون بلژیک (Catholic University in Leuven)دانشگاه گراتس (University of Graz)دانشگاه لئوپولد فرانتسنس اینسبروک (Leopold-Franzens-Universität Innsbruck)دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ (Ludwig Maximilian University of Munich)دانشگاه لوکزامبورگدانشگاه لوند (Lund University)دانشگاه لیون ۳ ژان مولن (Université Jean Moulin Lyon)دانشگاه ملی پزشکی خارکوف (Kharkiv National Medical University)دانشگاه های آلماندانشگاه های آلمان رایگاندانشگاه های اتریشدانشگاه های ارزان اکرایندانشگاه های ارزان ایتالیادانشگاه های ارزان پاریسدانشگاه های ارزان سوئددانشگاه های ارزان فرانسهدانشگاه های ارزان قیمت ایتالیادانشگاه های ارزان لوکزامبورگدانشگاه های ارزان نروژدانشگاه های ارزان ویندانشگاه های اکرایندانشگاه های ایالتی و کالج های دانشگاهی در نروژدانشگاه های برتر بلژیکدانشگاه های بلژیکدانشگاه های پاریسدانشگاه های رایگان آلماندانشگاه های رایگان اتریشدانشگاه های رایگان اکرایندانشگاه های رایگان پاریسدانشگاه های رایگان سوئددانشگاه های رایگان لوکزامبورگدانشگاه های فرانسهدانشگاه های لوکزامبورگدانشگاه های مجارستاندانشگاه های نروژدانشگاه هومبولت برلین (Humboldt University of Berlin)دانشگاه وریج بروکسل (Vrije Universiteit Brussel)دانشگاه وین (University of Vienna)دوره زبان های المانی در اتریششهر بروکسلشهرهای اروپایی ارزانشهرهای مجارستانشهریه های دانشگاه های اتریشکالج های رایگان سوئدکالج های نروژمتوسط شهریه در هر سال تحصیلی 1500 تا 5000 یورو است.متوسط شهریه در هر سال تحصیلی 1500 یورو است.موسسه سلطنتی فناوری سوئد (Royal Institute of Technology)موسسه کارولینسکا (Karolinska Institute)موسسه کاکارلی سیموندزمیانگین شهریه دانشگاه های آلمانمیانگین شهریه دانشگاه های اتریشمیانگین شهریه دانشگاه های المانمیانگین شهریه دانشگاه های ایتالیامیانگین شهریه دانشگاه های سوئدمیانگین شهریه دانشگاه های فرانسههزینه های تحصیل در اتریشهزینه های تحصیل در اکراینهزینه های تحصیل در ایتالیاهزینه های تحصیل در بلژیکهزینه های تحصیل در سوئدهزینه های تحصیل در فرانسههزینه های تحصیل در مجارستانهزینه های زندگی در اتریشهزینه های زندگی در اکراینهزینه های زندگی در ایتالیاهزینه های زندگی در بلژیکهزینه های زندگی در سوئدهزینه های زندگی در فرانسههزینه های زندگی در مجارستان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *