تحصیل و زندگی در بهترین شهرهای سوئد

 

 

یکی از اولین چیزهایی که قبل از عزیمت به سوئد باید در مورد آن فکر کنید این است که در کدام بخش این کشور قصد دارید زندگی کنید. بهترین شهرهای سوئد برای مهاجران کدامند؟
در این مقاله به شرایط تحصیل و زندگی در بهترین شهرهای سوئد می پردازیم.

برخلاف تصور عامه ، استکهلم آغاز ، میانه و پایان زندگی در سوئد نیست (گرچه نمی توان انکار کردن که بیشترین حجم مهاجران را می توان در این شهر یافت).. سوئد دارای طیف گسترده ای از شهرهای زیبا است که هر کدام از آن ها می تواند برای افرادی که به دنبال زندگی در یک کشور جدید هستند گزینه مناسبی محسوب  شود. هر یک از این شهرها ویژگی های خاص و مزایای خاص خود را دارند.

بیشتر مردم این کشور در جنوب کشور زندگی می کنند. در سوئد هرچه  بیشتر  به سمت شمال حرکت کنید؛ شهرها از یکدیگر دورتر و سردتر می شوند. حال بیایید نگاهی به بهترین شهرهای سوئد برای زندگی و کار بگذاریم.

 

برای مطالعه بیشتر در خصوص تحصیل رایگان در سوئد کلیک نمایید.

 

 

تحصیل و زندگی در شهر استکهلم

 

بدون اشاره به پایتخت فوق العاده این کشور، یعنی استکهلم ، لیست “بهترین شهرهای سوئد” کامل نخواهد بود. استکهلم واقعاً مکان مناسبی برای زندگی است چرا که  بزرگترین شهر در اسکاندیناوی است و مانند هر جای دیگر روی زمین، دارای فرهنگ و ویژگی های خاص خود است. یکی از جذاب ترین ویژگی های این شهر ، قرار گرفتن در مقابل ۱۴ جزیره است. این مسئله یک امتیاز عالی برای کسانی محسوب می شود که دوست دارند در نزدیکی آب و دریا زندگی کنند. این شهر با هر دو دریاچه مولارن و دریای بالتیک در ارتباط است.

استکهلم دارای تاریخ و فرهنگی غنی است و بسیاری آن را یک شهر رویایی می دانند. این شهر، خانه ی برخی از بهترین دانشگاه های اروپا  و میزبانی برای بسیاری از موزه های معروف است و بازار کار پر رونقی را در خود پنهان کرده است. شهر استکهلم احتمالاً بهترین مکان در سوئد برای یافتن کار به عنوان یک مهاجر است. شبکه فیبر نوری باورنکردنی در سرتاسر شهر دسترسی عالی به اینترنت را برای کسانی که از راه دور کار می کنند تضمین می کند.

حمل و نقل عمومی در این شهر برتر از بسیاری از پایتخت های کشور های دیگر است و متروی آن دارای یکی از زیبا ترین طراحی هایی است که می توان برای خدمات عمومی یک شهر تصور کرد.

یکی از نقاط ضعف استکهلم به عنوان پایتخت سوئد این است که درست مانند بسیاری از پایتخت های اروپایی زندگی در آن بسیار گران است. بریتانیایی ها که از لندن به استکهلم مهاجرت می کنند به احتمال زیاد تفاوت زیادی در مخارج نمی بینند ،اما اگر از کشورهای ارزان تر به این شهر مهاجرت کنید؛ تفاوت در هزینه ها به وضوح حس خواهد شد.

 

برای مطالعه بیشتر در خصوص انواع بورسیه تحصیلی در سوئد کلیک نمایید.

 

 

تحصیل و زندگی در شهر سولنا

 

دقیقا در شمال استکهلم ، شهر زیبا و دلنشین سلنا قرار دارد. این شهر به طور مکرر به عنوان یکی از بهترین شهرهای سوئد مورد توجه قرار گرفته است.

مهاجرانی که به دنبال یک سبک زندگی ساکت تر و آرام تر هستند و در عین حال می خواهند در نزدیکی استکهلم باشد و دسترسی خوبی به آن جا داشته باشند؛ قطعاً باید سولنا را به عنوان مناسب ترین شهر برای زندگی در نظر بگیرند.

یکی از جذاب ترین جنبه های سولنا ، پایین بودن نرخ مالیات شرکت ها است. همین امر توجه صنایع گسترده ای اعم از شرکت های از پیش تأسیس شده و یا شرکت هایی که تازه شروع به کار کرده اند را به صحنه جلب کرده است. بازار کار در این شهر بسیار چشمگیر است. یکی از عمده علل این بازار کار خوب نزدیکی سولنا به شهر استکهلم است.

سولنا از نظر فرهنگی بسیار کمرنگ تر از پایتخت مجاورش است. وجودی که جلوه های شهری در این شهر کمتر است و ظاهر آن به حومه شهر شباهت بیشتری دارد؛ اما هنوز هم جاذبه های زیبایی در سولنا وجود دارد. در این شهر جاذبه های دیدنی زیادی مانند پارک های زیبا برای قدم زدن و همچنین کاخ اولریکسدال ، کاخ سلطنتی هاگا ، پارک ملی آنگو و کاخ کارلبرگ وجود دارند.

 

 

تحصیل و زندگی در شهر مالمی

اگر قصد زندگی در جنوب سوئد را دارید شهر مالمی برای شما مناسب است. این شهر مدتی است که به عنوان یک جایگزین جوان برای شهر پیشرفته استکهلم مورد توجه قرار گرفته است.

این شهر به دلیل محبوبیت زیادی که دارد پذیرای بازدید کنندگان و مهاجران بین المللی زیادی است و مفتخر به داشتن جامعه ای متنوع و فعال است که به مرور در حال ارتقا و بهبود فرهنگ خود است.

شهر مالمی تنها ۳۰ دقیقه با کپنهاگ فاصله دارد ، این شهر به عنوان یک مرکز دانشجویی و همچنین مکان مناسبی برای رشد استارتاپ ها و شرکت های فنی شناخته می شود. بافت شهری مالمی در مقایسه با استکهلم جوان تر است.

پارک ها ، ساختمان ها و باغ های زیبا تنها چیز هایی نیستند که در این شهر مورد توجه قرار می گیرند و باعث شهرت مالمی شده اند؛ بلکه شهر مالمی به دلیل برگزاری تعداد زیادی از رویدادها و جشنواره های خیابانی نیز نزد مردم زیادی شناخته شده است.

 

 

 

تحصیل و زندگی در شهر Umeå

 

شهرUmeå  بزرگترین اجتماع در شمال سوئد است. این شهر دانشگاهی در موقعیتی بسیار خوب در ورودی خلیج بوتنیا و رودخانه ی Ume قرار دارد. تجربه ی قایق سواری در این شهر خاطره ای خواهد بود که هرگز آن را فراموش نخواهید کرد. این شهر به عنوان یک منطقه مرکزی در شمال سوئد شناخته می شود و طیف گسترده ای از افراد محلی ، دانشجویان و مهاجران را به کمک جاذبه های زیادی که دارد به خود جذب می کند.

شهرUmeå  بدون شک یک مکان بسیار عالی برای شرکت در ورزش های زمستانی مانند اسکی و هاکی روی یخ است. به طور کلی ورزش کردن در این شهر یک سنت مرسوم و عالی محسوب می شود. همچنین سالانه فستیوال های زیادی مانند جشنواره جاز سالانه، جشنواره های فیلم و موسیقی برگزار می شود. موزه های این شهر نیز یکی دیگر از علل جذابیت آن است. لازم به ذکر است که این شهر در سال ۲۰۱۴ بعنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شد. یک نکته که باید در مورد این شهر به آن توجه کنید این است که یک شهر بسیار سرد محسوب می شود. به خصوص در زمستان این شهر بسیار سرد است.   کمترین رکورد دما در فوریه  -۳۸.۲ درجه سانتی گراد گزارش شده است. ساعات روشن روز نیز محدود است. با این حال این شهر در تابستان شاهد گرما و روزهای طولانی تری است.

 

 

تحصیل و زندگی در شهر  گوتنبرگ

 

اگر یکبار دیگر به جنوب سوئد نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که گوتنبرگ بهترین شهر در سوئد برای زندگی است.

این شهر درست در شمال مالمو قرار دارد و در حال حاضر طبف گسترده ای از جوانان را به خود جلب می کند. این شهر در میان مهاجران انگلیسی و دیگر اروپایی ها محبوبیت بسیاری دارد. این شهر جلوه ای از یک تقابل لذت بخش و زیبا بین زندگی شهری ، فضای سبز فراوان و سواحل شگفت انگیز غرب سوئد است.

شهر گوتنبرگ دومین شهر بزرگ بعد از استکهلم است و یک خط تراموا جالب توجه، دو دانشگاه و یک بازار کار پر رونق را در خود جا داده و به طور مداوم نیز به آن ها رسیدگی می کند. فرهنگ گوتتبرگ یکی دیگر از جنبه های جذاب این شهر است. گوتنبرگ میزبان بزرگترین جشنواره فیلم اسکاندیناوی، مجموعه ای از هنر های مختلف، موسیقی و رویدادهای متنوع فرهنگی است. معماری این شهر بازدید کنندگان را به خود خیره می کند.در این شهر دقیقاً مانند مالمو، درصد قابل توجهی از جمعیت در خارج از سوئد به دنیا آمده اند. جمعیت این مهاجران تنها کمی از ۲۰ درصد کمتر است. این موضوع خبر خوبی برای افرادی است که قصد مهاجرت و زندگی در سوئد را دارند.

 

برای دریافت مشاوره در خصوص شرایط تحصیل و زندگی در بهترین شهرهای سوئد با ما تماس بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *