آیا می خواهید در خارج از ایران در کشور کانادا تحصیل کنید؟  می خواهید با آموزش عالی در کانادا و نحوه درخواست برای دانشگاه در کانادا به عنوان یک دانشجوی بین المللی آشنا شوید. پس تا ادامه مقاله همراه ما باشید تا سیر تا پیاز تحصیل در کانادا را برای شما بیان داریم.

چرا تحصیل در کانادا ؟

سیر تا پیاز تحصیل در کانادا

کانادا یک مقصد تحصیلی محبوب برای بسیاری از دانشجویان بین المللی است و دلیل خوبی هم دارد.

 کانادا با ۱۰ استان و سه قلمرو که اکثریت کبک فرانسوی زبان در ساحل شرقی اقیانوس اطلس تا بریتیش کلمبیا در مرز اقیانوس آرام را در بر می گیرد، به عنوان کشوری چند فرهنگی با میراث متنوع شناخته می شود.  علاوه بر این که کانادا مرتباً در بین بهترین کشورهای جهان از نظر کیفیت زندگی رتبه بندی می شود، همچنین برای برتری دانشگاهی شهرت جهانی دارد.

 سیر تا پیاز تحصیل در کانادا درباره هزینه تحصیل

 با سطوح بالای هزینه های آموزشی، تقریباً به طور یکسان استانداردهای بالایی در آموزش عالی دارد.  چندین مؤسسه آن هر ساله در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان در رتبه بندی دانشگاه های جهانی آموزش عالی تایمز قرار می گیرند.

 دو دانشگاه برتر این کشور – دانشگاه تورنتو و دانشگاه بریتیش کلمبیا – از نظر تأثیر تحقیقاتی امتیاز بالایی دارند، به این معنی که در سراسر جهان به دلیل تولید تحقیقات با کیفیت بالا و معتبر شناخته شده اند.  این دو دانشگاه با هم بیش از هر دانشگاه دیگری در آمریکای شمالی دانشجوی بین المللی ثبت نام می کنند.

 کانادا همچنین می‌تواند گزینه‌های تحصیلی ارزان‌تری نسبت به بسیاری از کشورهای انگلیسی زبان، و همچنین فرآیندهای درخواست ساده‌تر و فرصت‌های بیشتری برای اقامت دائم پس از فارغ‌التحصیلی ارائه دهد.

 بنابراین جای تعجب نیست که ۹۵ درصد از دانشجویان بین المللی در کانادا گفته اند که از تجربه تحصیلی خود در این کشور راضی هستند، طبق یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۱ توسط اداره آموزش بین المللی کانادا.

 با این حال، تحصیل در خارج از کشور نیاز به آمادگی و تحقیقات زیادی دارد.  معمولاً روند از اولین فکر کردن به شروع یک برنامه تحصیلی در سطح بین المللی تا حرکت واقعی به مقصد انتخابی شما بیش از یک سال طول می کشد

در اینجا همه چیزهایی را که باید بدانید اگر قصد تحصیل در خارج از کشور در کانادا را دارید، از جمله نحوه عملکرد سیستم دانشگاه، نحوه درخواست برای ورود، آزمون های زبان، میانگین مدرک و هزینه های زندگی، فرصت های بورسیه، ویزا و کارهایی که می توانید انجام دهید را بررسی می کنیم.  پس از فارغ التحصیلی.

 سیر تا پیاز تحصیل در کانادا در باره سیستم دانشگاهی کانادا

 سیستم آموزش عالی کانادا شامل موسسات خصوصی و دولتی است و دو گروه اصلی از دانشگاه ها وجود دارد: U15 و دانشگاه های کانادا.

 U15 انجمنی متشکل از ۱۵ دانشگاه تحقیقاتی کانادا است و شامل دانشگاه های قدیمی و معتبرتر این کشور مانند دانشگاه مک گیل، دانشگاه آلبرتا و دانشگاه مک مستر است.

 دانشگاه‌های کانادا مجموعه‌ای از دانشگاه‌ها و همچنین کالج‌های پس از متوسطه را نمایندگی می‌کنند که ترکیبی از دوره‌های حرفه‌ای، حرفه‌ای و آموزشی در زمینه‌های مختلف از هنر آشپزی گرفته تا تحلیل تجاری ارائه می‌دهند.

 کانادا به طور معمول مدارک دانشگاهی را به عنوان برنامه های چهار یا پنج ساله ارائه می دهد، در حالی که مدارک دانشگاهی کوتاهتر هستند، حدود دو یا سه سال.

 دانشگاه های مختلف در کانادا چارچوب های متفاوتی برای انتخاب رشته ها و رشته های تحصیلی شما دارند.  الزامات خاص را برای هر موسسه ای که به آن علاقه دارید بررسی کنید.

 هنگامی که برای یک دانشگاه کانادا درخواست می دهید، معمولاً یک رشته تحصیلی کلی را انتخاب می کنید که مورد علاقه شماست، مانند هنر، علم، جنگلداری یا حرکت شناسی.  پس از یک یا دو سال تحصیل، این گزینه را خواهید داشت که بیشتر تخصص داشته باشید.

برخی از دانشگاه های کانادا از سیستم اصلی/فرعی استفاده می کنند.  موضوع اصلی که می خواهید مطالعه کنید به عنوان رشته شما شناخته می شود و تمرکز اصلی اکثر کلاس های شما خواهد بود.  فرعی شما یکی دیگر از موضوعاتی است که در کنار رشته تحصیلی خود معمولا در سال اول یا دوم می خوانید.

 اکثر دانشگاه‌هایی که این سیستم را در کانادا اجرا می‌کنند، از شما انتظار دارند که هنگام درخواست، ایده‌ای درباره رشته انتخابی خود داشته باشید و همچنین دارای مدارک مرتبط با آن موضوع باشید.

 همچنین گزینه هایی مانند مدرک دوگانه یا رشته های دوگانه وجود دارد که به شما امکان می دهد بر روی ترکیبی متعادل از موضوعات متناسب با شغل انتخابی خود تمرکز کنید.  به عنوان مثال، موسیقی و مدیریت ترکیب خوبی برای کسی است که می خواهد به رویدادهای زنده برود.

 تعدادی از موسسات کانادایی حتی این فرصت را ارائه می دهند که مدرک شما را با علایق شما فراتر از کلاس درس تنظیم کنند.  ممکن است بخواهید در مقطع لیسانس تحقیق کنید یا از طریق تحصیل در دانشگاه های همکار در سراسر جهان تجربه بین المللی کسب کنید.  بسیاری از دانشگاه‌های کانادا نیز برنامه‌های آموزشی مشارکتی را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند که به صورت تمام‌وقت و پولی در موقعیت‌های کاری مختلف مرتبط با مدرک تحصیلی شما قرار می‌گیرند.

 سیر تا پیاز تحصیل در کانادا درباره چگونگی اقدام به تحصیل

سیر تا پیاز تحصیل در کانادا

کالج های کانادا دارای چندین پذیرش یا زمان هایی هستند که می توانید درخواست دهید.  این شامل یک ماه سپتامبر، ژانویه و مه است.  پذیرش ماه سپتامبر بسیار محبوب‌ترین دانشگاه است و اکثر دانشگاه‌های کانادا حول محور شروع سپتامبر سازماندهی شده‌اند.

 برنامه ها معمولاً ۱۱ ماه قبل از شروع برنامه باز می شوند.  مهلت ها برای هر موسسه متفاوت است، اما بیشتر آنها باید حداکثر تا بهار درخواست خود را دریافت کرده باشند.

 علاوه بر عملکرد تحصیلی شما، دانشگاه های کانادا گاهی اوقات اطلاعات تکمیلی مانند مشخصات شخصی مکتوب، یک ویدیو یا یک نمونه کار را در نظر می گیرند.  توصیه ها یا نامه های مرجع معمولاً مورد نیاز نیستند.

در مورد درخواست نیز تفاوت های استانی وجود دارد.  هر دو انتاریو و بریتیش کلمبیا سیستم درخواست دانشگاه متمرکز خود را دارند.  برای درخواست تحصیل در دانشگاه انتاریو، باید از مرکز درخواست دانشگاه های انتاریو (OUAC) استفاده کنید.  برای دانشگاه های بریتیش کلمبیا، می توانید از طریق EducationPlannerBC یا از طریق یک دانشگاه جداگانه درخواست دهید.  برای هر دو استان یک بار درخواست برای استفاده از سیستم متمرکز درخواست وجود دارد که پس از آن می توانید برای تعدادی از دانشگاه های استان اقدام کنید.

 در سایر استان های کانادا، شما مستقیماً به موسسه انتخابی خود درخواست می دهید.  هنگامی که مستقیماً به مؤسسات درخواست می دهید، معمولاً برای هر دانشگاهی که درخواست می دهید، هزینه درخواست جداگانه ای می پردازید.

 سیر تا پیاز تحصیل در کانادا برای آزمون های قبل از درخواست

 کانادا کشوری دو زبانه است و اکثر دوره ها به زبان انگلیسی یا فرانسوی تدریس می شوند.  اگر زبان مادری هیچکدام از آنها نیستید، احتمالاً باید یک آزمون زبان را به عنوان بخشی از درخواست خود بگذرانید.

 برای زبان انگلیسی، محبوب‌ترین آزمون مهارت زبان، آیلتس است – معمولاً آزمون آیلتس آکادمیک، نه آزمون عمومی آیلتس – اما سایر آزمون‌های رایج عبارتند از تافل و آزمون پیشرفته انگلیسی کمبریج.

 حداقل نمره لازم برای قبولی در آیلتس معمولاً نمره ۶.۰ است که در هر باند کمتر از ۵.۵ نیست، اما عموماً دانشگاه های کانادا برای هر باند نمره ۶.۵ با حداقل ۶.۰ درخواست می کنند.

 برای زبان فرانسه، رایج ترین تست ها شامل TEF، TCF، DALF و DELF است.

 سیر تا پیاز تحصیل در کانادا و هزینه آن

 هر دانشگاه در کانادا بسته به برنامه، کشور محل سکونت دانشجو، استان و سطح مدرک تحصیلی، انتخاب می کند که چقدر از دانشجویان خود برای شهریه دریافت کند.

هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی بین المللی به طور قابل توجهی متفاوت است.  آنها می توانند از ۱۱,۰۰۰ دلار کانادا (۶,۲۵۱ پوند) تا ۵۹,۰۰۰ دلار کانادا (۳۳,۵۳۰ پوند) در سال متغیر باشند، بسته به اینکه چه چیزی می خواهید تحصیل کنید و چه موسسه ای را انتخاب می کنید.  میانگین کلی دانشجویان بین المللی ۲۰۰۰۰ دلار کانادا (۱۱۶۹۸ پوند) در سال است که به طور قابل توجهی کمتر از دانشگاه های ایالات متحده، استرالیا و بریتانیا است.

 با بررسی وب‌سایت هر دانشگاه، می‌توانید متوجه شوید که هزینه‌های تحصیلتان چقدر است.

 همچنین بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که شهریه تنها هزینه شما نخواهد بود.

 بر اساس شرایط ویزای دانشجویی کانادا، شما باید حداقل ۱۰۰۰۰ دلار کانادا (۶۲۸۱ پوند) (یا ۱۰۰۰۰ دلار کانادا اگر در کبک تحصیل می کنید) مازاد بر شهریه خود داشته باشید تا ثابت کنید که می توانید از نظر مالی خود را پوشش دهید، اگرچه هزینه واقعی زندگی است.  معمولا بالاتر از این است.  کانادا همچنین برای بیمه درمانی اجباری هزینه می گیرد و هزینه دقیق آن در استان ها متفاوت است.

 گزینه های اسکان عبارتند از اقامت در خانه، که در آن دانشجویان در یک اقامتگاه در شهر دانشگاه خود زندگی می کنند، محل اقامت دانشگاه یا مسکن خصوصی، و قیمت هر گزینه متفاوت است.

 هزینه اقامت در خانه در سال از ۴۸۰۰ دلار کانادا (۳۰۱۳ پوند) شروع می شود و می تواند تا پایان بالاتر از ۹۶۰۰ دلار کانادا (۶۰۲۵ پوند) در سال متغیر باشد.  برای اقامتگاه های دانشگاهی یا خوابگاه ها، حدود ۲۵۰ تا ۶۲۵ دلار کانادا (۱۴۶ تا ۳۶۵ پوند) در ماه است، و برای خوابگاه های مشترک خصوصی معمولاً بین ۲۵۰ تا ۷۰۰ دلار کانادا (۱۴۶ تا ۴۰۹ پوند) در ماه است.

 شما همچنین باید برای سبک زندگی، غذا، لوازم دوره و صورتحساب خود بودجه داشته باشید.  دانشگاه مونترال تخمین می‌زند که دانشجویان برای پوشش مسکن، کتاب و لوازم دوره، قبض تلفن و سایر هزینه‌ها به ۱۵۰۵۰ دلار کانادا (۸۸۰۲ پوند) در سال نیاز دارند.  دانشگاه بریتیش کلمبیا این رقم را ۱۵۵۰۰ دلار کانادا (۹۰۶۶ پوند) اعلام کرده است.  ونکوور گران ترین شهر کانادا است و هزینه های اجاره آن بالاست.  شهرهای کبک از ارزان ترین شهرها هستند.

بسیاری از کسب‌وکارها، مغازه‌ها و رستوران‌ها با مدرک ثبت‌نام دوره (کارت دانشجویی یا کارت تخفیف دانشجویی)، نرخ‌های دانشجویی با تخفیف ارائه می‌کنند.  کاهش ها از ۱۰ تا ۵۰ درصد متغیر است، به این معنی که دانش آموزان می توانند با بودجه زندگی کنند و همچنان از اوقات خود در کانادا لذت ببرند.  ایرکانادا همچنین برای دانشجویان نرخ بلیط هواپیما را کاهش می دهد.

سیر تا پیاز تحصیل در کانادا و بورسیه هایی تحصیلی آن

 برای رعایت مقررات ویزای دانشجویی کانادا، دانشجویان باید قبل از شروع دوره ثابت کنند که پول کافی برای رفع نیازهای مالی خود در حین تحصیل در این کشور دارند.  بورسیه ها، کمک هزینه ها و کمک هزینه های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در هر دو سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود دارد – تا زمانی که آنها بتوانند مدرکی مبنی بر پس انداز نشان دهند.

 بسیار مهم است که تحقیق در مورد این گزینه ها را زود آغاز کنید زیرا بودجه بورس تحصیلی بسیار رقابتی و در عرضه محدود است.  هر دانشگاه کانادایی فرصت های متفاوتی برای تامین مالی دارد و وب سایت آنها اطلاعاتی در مورد بورسیه ها و جوایز مالی برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.

 اکثر این برنامه های بورسیه مبتنی بر شایستگی هستند، به این معنی که عملکرد تحصیلی قبلی شما تعیین می کند که آیا واجد شرایط هستید یا خیر.  با این حال، بورسیه های مالی بر اساس نیاز مالی و همچنین بورس های تحصیلی خاص کشور نیز وجود دارد که کشورهای در حال توسعه را هدف قرار می دهند.

 برنامه بورسیه تحصیلی مشترک المنافع کانادا بودجه ای را برای دانشجویان سایر کشورهای مشترک المنافع فراهم می کند.

 برخی از دانشگاه ها جوایز ترکیبی نیز دارند که بورسیه هایی هستند که بر اساس شایستگی و نیاز مالی داده می شوند.  برخی از نمونه‌های این جوایز ترکیبی، بورسیه‌های بین‌المللی شهروند جهانی دانشگاه ترنت و برنامه بورسیه‌های بین‌المللی دانشگاه بریتیش کلمبیا هستند.

دولت کانادا نیز مانند بخش خصوصی، مجموعه ای از بورسیه های تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.

 اگرچه پشتیبانی مالی در دسترس است، اکثر دانشجویان بین المللی باید برای تأمین مالی اکثریت هزینه های تحصیلی و زندگی در کانادا برنامه ریزی کنند.

 سیر تا پیاز تحصیل در کانادا برای دریافت ویزای تحصیلی آن

سیر تا پیاز تحصیل در کانادا

 در کانادا ویزای دانشجویی به عنوان مجوز تحصیلی شناخته می شود.  مجوز تحصیل سندی است که توسط دولت کانادا صادر می شود و به اتباع خارجی اجازه می دهد در یک موسسه آموزشی مشخص در کانادا تحصیل کنند.

 قبل از اینکه به کانادا بیایید، اگر قصد دارید بیش از شش ماه در دانشگاه بمانید، باید برای مجوز تحصیل اقدام کنید.

 شما نمی توانید بدون نامه پذیرش از دانشگاه های کانادا برای مجوز درخواست دهید، بنابراین قبل از شروع این فرآیند باید بدانید که در کجا می خواهید تحصیل کنید.

 این مسئولیت شما خواهد بود که مجوز تحصیل را تضمین کنید، اما تعدادی از دانشگاه ها راهنماها یا چک لیست های گام به گام را ارائه می دهند تا به شما کمک کنند تا در فرآیند جمع آوری اسناد و اطلاعات کار کنید.

 مجوز تحصیل شما به شما این امکان را می دهد که در داخل یا خارج از محوطه دانشگاه بدون درخواست مجوز کار جداگانه، با محدودیت های خاص، کار کنید.  اگر بخواهید پس از فارغ التحصیلی در کانادا بمانید تا تجربه کاری به دست آورید، می توانید این کار را از طریق برنامه اجازه کار پس از فارغ التحصیلی کانادا دنبال کنید.

با این حال، مجوز تحصیل شما مانند ویزای معمولی نیست که به شما اجازه ورود یا سفر به کانادا را می دهد.  برای آن، باید برای ویزای سفر یا مجوز سفر الکترونیکی (eTA) و همچنین مجوز تحصیل خود درخواست دهید.  این کار را می توان به صورت آنلاین انجام داد و به پاسپورت معتبر، کارت اعتباری یا نقدی، آدرس ایمیل نیاز دارید و باید به برخی از سوالات پاسخ دهید.  هزینه آن فقط ۷ دلار کانادا است و فرآیندی نسبتاً ساده است.

 بعد از فارغ التحصیلی در کانادا چه کاری می توانم انجام دهم؟

سیر تا پیاز تحصیل در کانادا

 یک مزیت بزرگ تحصیل در کانادا این است که پس از فارغ التحصیلی، ممکن است واجد شرایط برنامه مجوز کار در مقطع کارشناسی ارشد باشید که به فارغ التحصیلان اجازه می دهد در این کشور بمانند و کار کنند.

 به عنوان یک مقصد برتر برای آموزش عالی، فرصت کافی برای دنبال کردن یک حرفه در دانشگاه در کانادا وجود دارد.  ادامه تحصیل در مقطع دکترا در کانادا به طور کلی ارزان‌تر از ایالات متحده است و برخی از دانشگاه‌های کانادا حتی به کاهش هزینه‌های بین‌المللی برای کاندیداهای امیدوارکننده پرداخته‌اند.

 تکمیل موفقیت آمیز دکترا در یک موسسه کانادایی به شما این حق را می دهد که سه سال دیگر در کانادا کار کنید و پس از آن می توانید مسیرهایی مانند اقامت دائم یا حتی شهروندی کامل را دنبال کنید.  همچنین می توانید از لیست مشاغل Times Higher Education برای جستجوی مشاغل فعلی دانشگاهی استفاده کنید.

 پنج صنعت کلیدی در اقتصاد کانادا عبارتند از خدمات، کشاورزی، فناوری، انرژی و تولید.

 استان های مختلف فرصت های متفاوتی را ارائه می دهند.  به عنوان مثال، آلبرتا به عنوان استان انرژی کانادا شناخته می شود که صنایع نفت و گاز، انرژی، علم و مهندسی پیشرو دارد.  برخی از استان‌ها، مانند مانیتوبا، حتی یک جریان اختصاصی برای دانشجویان بین‌المللی برای کمک به رفع نیازهای صنایع خود دارند.  بسیاری از دانشگاه های کانادا خدمات حرفه ای و مربیگری اختصاصی خواهند داشت تا به شما کمک کنند تا پای خود را در دنیای حرفه ای پیدا کنید.

سخن پایانی

در این مقاله شما عزیزان را با سیر تا پیاز تحصیل در کانادا آشنا کردیم. برای دریافت اطلاع دقیق تر با مشاوران استانی پلن تماس حاصل کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *