هلند یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است که به دلیل تلاش ها و دستاوردهای خود به عنوان کشوری مرفه، توسعه یافته و دارای اقتصادهای مترقی بوده است. این یکی از دلایل محبوبیت هلند در بین دانشجویان بین المللی است. تحصیل پزشکی در هلند یکی از رشته هایی است که به دلیل برنامه منحصر به فردی که دارد توانسته بسیاری از دانشجویان بین المللی را به خود جلب کند.

شرایط پذیرش در رشته های پزشکی در هلند چیست؟

تحصیل پزشکی در هلند

شرایط مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در هلند تقریباً مانند سایر الزامات مورد نیاز برای تحصیل در رشته های دیگر است. از مهم ترین شرایط تحصیل پزشکی در هلند داشتن پذیرش نامه در این رشته توسط یکی از دانشگاه ها هلند است. بعد از آن باید تمامی مدارک هویتی به همراه کارنامه و پاسپورت و البته مقداری پول برای گذراندن زندگی را همراه داشته باشید.

زبان تحصیل پزشکی در هلند چیست؟

هلند از حمله کشور هایی است که بسیاری از برنامه های خود را به دو زبان هلندی و انگلیسی ارائه می کند. رشته پزشکی نیز در این کشور به وسیله زبان انگلیسی تدریس می شود. زیرا زبان دوم مردم این کشور انگلیسی بوده و تمامی مردمان آن بدان مسلط هستند.

آیا دانشجویان بین المللی می توانند اقدام به تحصیل پزشکی در هلند کنند؟
با وجود تعداد معدودی دانشکده های پزشکی در هلند، این کشور همه دانشجویان بین المللی را که مایل به تحصیل پزشکی در هلند هستند می پذیرد. برخی از دانشگاه ها حتی دارای دفاتر بین المللی برای دانشجویان هستند و این دانشگاه ها دانشگاه آمستردام، دانشگاه اراسموس روتردام و غیره هستند.

برنامه درسی پزشکی در هلند شامل چه اجزایی است؟

در هلند، برنامه درسی پزشکی مانند دیگر برنامه های درسی پزشکی کشورها دارای یک دوره شش ساله است. ممکن است در ترتیب و موضوعاتی که مورد تدریس قرار می‌گیرد تفاوت‌هایی داشته باشد، اما مطمئن باشید پوشش درس‌ها یکسان است.برای سه تا چهار سال اول تحصیل در رشته پزشکی در هلند، دانشجویان تحت مطالعات نظری بر روی موضوعات مقدمه و مبانی پزشکی را پشت سر گذاشته و با گذشت سالهای برنامه درسی پیچیده خواهد بود. سال آخر برای یک دوره کارآموزی خواهد بود که در آن به عنوان نیروی کار اضافی بیمارستان با راهنمایی سوپروایزر برای کسب تجربه بیشتر فعالیت خواهند کرد.

چند دانشکده پزشکی در هلند وجود دارد؟

تحصیل پزشکی در هلند

همانطور که قبلا گفته شد، تعداد دانشکده های پزشکی در هلند بسیار اندک است. برخی حتی دانشگاه هایی منیستند که تنها به تحصیل پزشکی اختصاص داده شده باشند. بلکه تنها دوره های مرتبط با این رشته را ارائه خواهند داد . به عبارت کلی تر تنها ۱۱ دانشکده و دانشگاه پزشکی در هلند وجود دارد که دوره های پزشکی ارائه می دهند. با این حال، با شروع بسیاری از بحران های بهداشتی، احتمال می رود تا تعداد دانشکده های پزشکی در کشور افزایش پیدا کند.

تحصیل پزشکی در هلند چقدر سخت است؟

نسبتاً در مقایسه با سایر دانشگاه ها، دشواری تحصیل پزشکی در هلند با سایر دانشکده های پزشکی برابری می کند. با داشتن نرخ ۸.۸ درصدی انصراف برای تمام دوره های تحصیلی در هلند، می توان حدس زد که این نرخ مانند سایر نرخ های ترک تحصیل در سایر کشورها در حد متوسط است.

برای پزشک شدن در هلند به چه چیزهایی نیاز دارید؟

تحصیل پزشکی در هلند

بعد از اتمام ۶ سال دوره تحصیل پزشکی پر هلند باید مراحلی را برای پزشک رسمی شدن و کار کردن در این کشور پشت سر بگذارید. پس از اتمام این دوره، اگر می خواهید یک پزشک مناسب در هلند شوید، باید ثبت نام کرده و توسط وزارت بهداشت این کشور به رسمیت شناخته شوید. برای به رسمیت شناخته شدن، باید یک آزمون مجوز حرفه ای برای پزشکی را بگذرانید که ثابت کند آیا شما مطابق با استانداردهای کشور هستید یا خیر. در نهایت، اگر در هلند کار می کنید، یادگیری زبان هلندی آن ها ضروری است.

سخن پایانی

در این مقاله شما عزیزان را با شرایط تحصیل پزشکی در هلند آشنا کردیم. همانطور که بیان شد این کشور به دلیل امکانات مناسبی که برای رشته پزشکی ارائه کرده است توانسته مقصد بسیاری از دانشجویان بین المللی باشد. دوره تحصیلی در پزشکی عمومی ۶ سال مانند دیگرکشور ها است. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند با مشاوران study plan تماس حاصل فرمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *