هلند یکی از کشورهایی است که بسیاری از برنامه های بورسیه تحصیلی با ارزش را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. هلند امروزه به یک مقصد تحصیلی داغ در اروپا به دلیل با شهریه های پایین و سیستم آموزشی ۱۰ کشور بتر جهان، تبدیل شده است. بنابراین ممکن است بسیاری از دانشجویان به این سوال برشند شرایط دریافت بورسیه های تحصیلی هلند چیست؟ چگونه میتواند بورسیه های تحصیلی هلند را دریافت کرد؟ در ادامه مقاله این شرایط را برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد.

شرایط بورسیه تحصیلی هلند چیست ؟

بورسیه تحصیلی هلند

اکثر مردم فکر می کنند که تنها بهترین دانشجویان می توانند برای بورسیه تحصیلی در هلند اقدام کنند. اما، از هر ۱۰۰ دانشجوی بین المللی که در هلند تحصیل می کنند بیش از نیمی از آنها متقاضیان بورسیه تحصیلی هستند.

بورسیه ها نیز به دسته هایی با ارزش کم تا بالا تقسیم می شوند و بر اساس منطقه یا کشور ارائه می شوند. تعداد بورسیه ها نیز متفاوت است. علاوه بر این، دولت و دانشگاه ها همیشه برنامه های بورسیه تحصیلی جذاب زیادی را برای دانشجویان بین المللی با شرایط بسیار ساده ارائه می دهند. بنابراین، درخواست برای بورسیه تحصیلی در هلند چندان دشوار نیست.

اخذ بورسیه امری بسیار رقابتی و سخت است، زیرا هزاران نفر برای رشته و مقطع مورد نظر شما درخواست بورسیه داده و تنها برترین آن‌ها واجد شرایط دریافت بورسیه شمرده می‌شوند. برای دریافت بورسیه بهتر است دانشجویان در رزومه تحصیلی خود نقاط قوت زیادی داشته باشند؛ به طور مثال نمره زبان بالا، مقالات تحقیقاتی و علمی، معدل و نمرات بالا، سوابق کاری مرتبط و یا دیگر فعالیت‌های داوطلبانه موجب می‌شود تا شما نسبت به رقیبان خود امتیاز بیشتری دریافت کرده و شانس خود را برای اخذ بورسیه افزایش دهید.

بهترین دانشگاه های ارائه بورسیه تحصیلی هلند

بورسیه تحصیلی هلند

• بورسیه های دانشگاه عالی لیدن
برنامه بورس تحصیلی عالی دانشگاه لیدن (LExS) برای دانشجویان برجسته غیر EU / EEA که هدف برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را دنبال می کنند، در دانشگاه لیدن ارائه می گردد. بورس های تحصیلی به این صورت است: ۱۰,۰۰۰ یورو از شهریه ، ۱۵,۰۰۰ یورو از شهریه یا کل شهریه به استثنای هزینه خانه.

• برنامه بورسیه تحصیلی دانشگاه رادود
تعداد معینی از دانشجویان مستعدی که خارج از منطقه اقتصادی اروپا قرار دارند می توانند از این برنامه استفاده نمایند. این بورس تحصیلی در مقطع فوق لیسانس و به زبان انگلیسی در دانشگاه Radboud Nijmegen ارائه می گردد. این بورس تحصیلی در واقع به معنای کاهش هزینه شهریه دانشگاه شما است و مبلغی به صورت نقدی به حساب شما واریز نمی گردد. علاوه بر این، گزینه بورس تحصیلی Radboud سایر هزینه ها از قبیل ویزا، اقامت و بیمه درمانی را نیز در بر می گیرد.

• بورسیه های دانشگاه عالی اوترخت
بورس تحصیلی اوترخت برای دانشجویان ممتاز امکان ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را در تعدادی از رشته های انتخاب شده در دانشگاه اوترخت، فراهم می کند. بورسیه تحصیلی عالی اوترخت گاهی صرفا شامل شهریه می شود و در بعضی موارد شهریه به علاوه ۱۱,۰۰۰ یورو هزینه زندگی نیز در نظر گرفته می شود.

• بورس های تحصیلی اریک بلومینک در دانشگاه گرونینگن
بورس تحصیلی اریک بلومینک در مقطع کارشناسی ارشد و طی بازه زمانی ۱ یا ۲ در مقطع فوق لیسانس دانشگاه گرونینگن ارائه می گردد، و در واقع به عنوان کمک هزینه پرداخت شهریه، سفرهای بین المللی و هزینه کتاب، زندگی و بیمه های درمانی می باشد.

• بورس های تعالی TU DELFT
دانشگاه صنعتی دلفت نیز یکی دیگر از دانشگاه های هلند است که بورس تحصیلی به دانشجویان بین المللی ارائه می نماید. بورس تحصیلی Justus & Louise van Effen با هدف پشتیبانی مالی از دانشجویان با استعداد بین المللی در سطح فوق لیسانس دانشگاه TU Delft ارائه می شود. این بورس تحصیلی علاوه بر هزینه شهریه دانشگاه، کمک هزینه زندگی را نیز در بر می گیرد.

 

• بورس های تحصیلی آمستردام (هلند)
بورس تحصیلی آمستردام (AES) به دانشجویان ممتاز خارج از اتحادیه اروپا برای مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آمستردام ارائه می گردد. AES یک بورس تحصیلی کامل با مبلغ ۲۵,۰۰۰ یورو است که شهریه و هزینه های زندگی را پوشش می دهد.

• برنامه کمک هزینه تحصیلی دانشگاه آمستردام VU
برنامه کمک هزینه تحصیلی VU (VUFP) به دانشجویان ممتاز با استعداد خارج از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه VU ارائه می گردد. ۱۵,۰۰۰ یورو به عنوان کمک هزینه پرداخت شهریه به دانشجویان ارائه می گردد.

• بورس تحصیلی استعدادهای درخشان جهان لاهه
دانشگاه لاهه به دانشجویان برجسته بین المللی که قصد ادامه تحصیلات مقطع کارشناسی خود را در این دانشگاه دارند، بورس تحصیلی ارائه می دهد. بورس تحصیلی، تقریباً دو سوم کل شهریه دانشگاه در سال اول را شامل می شود و فقط یک بار به هر دانشجو تعلق می گیرد.

مهم ترین نکات در مورد بورسیه تحصیلی در هلند

 

ایده کلی بورسیه کمک به دانشجویان قابل توجهی است که نمی توانند شهریه بالایی بپردازند و می خواهند به تحصیل خود ادامه دهند تا شانس انجام این کار را داشته باشند. اثبات مشکلات مالی شما برای برخی از بورسیه های ارائه شده برای تحصیل در هلند بسیار مهم است.

مسائل مالی چیزی نیست که همه بورسیه های این کشور برای درخواست آن نیاز داشته باشند، اما قطعا نقش بسیار مهمی برای توجیه نیاز به درخواست برای این جایزه ایفا می کند. با این حال، در موارد دیگر، عوامل تعیین کننده معدل هستند.

رشته تحصیلی شما یکی از مرتبط ترین عوامل در مورد در دسترس بودن بورسیه است. برنامه‌ها و زمینه‌های پژوهش محور مانند پزشکی، زیست‌شناسی، علوم اجتماعی و برنامه‌های فنی احتمالاً به اندازه کافی مرتبط در نظر گرفته می‌شوند تا برای دانشجویانی که آنها را دنبال می‌کنند جوایزی ارائه کنند.

سخن پایانی

در این مقاله برای شما عزیزان شرایط دریافت بورسیه تحصیلی هلند را توضیح دادیم. بورسیه تحصیلی از مهم ترین امتیاز های تحصیلی است که برای دانشجویانی که هم از نظر اخلاقی و هم از نظر درسی شرایط خوبی را دارند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زینه می توانید با مشاوران استادی پلن تماس بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *