مدارس کانادا

فارغ التحصیلی و ورود به دانشگاه

 

پس از اتمام دبیرستان در کانادا، محصلین یکی از راه های زیر را انتخاب میکنند:

  • ورود به بازار کار
  • انجام کارهای اکتشافی مانند سفر به دور دنیا و زندگی در کشورهای دیگر
  • کار به صورت داوطلبی برای تقویت رزومه
  • ادامه تحصیل در کالج یا دانشگاه ها یا موسسات فنی و حرفه ای کانادا

در کشور کانادا مطابق دیگر کشورها پس از إتمام دوره دبیرستان به ترتیب دوره های لیسانس و فوق لیسانس و در پی آن دکترا وجود دارد. با این وجود در این کشور با توجه به داشتن بازار کاری بسیار عالی دانش آموزان ترجیح میدهند که وارد کالج ها و دوره های فنی کوتاه مدت شده تا بلکه بتوانند سریعتر وارد بازار کاری در کشور کانادا شده و به هدف خود دست یابند و همچنین کالج هایی از این دست در این کشور بسیار زیاد موجود هست و هزینه های متفاوتی را نیز شامل می شود.

دانش آموزان دبیرستان که وارد گرید های ۱۱ و ۱۲ می شوند می توانند رشته ی مورد نظر خود را در این مقاطع انتخاب کنند و در نظر بگیرند که معدل آن ها در این مقاطع برای دانشگاهی که می خواهند در آن پذیرش بگیرند بسیار حائز اهمیت است.

نمره ی دروس مختلف نیز برای رشته ای که شما در دانشگاه انتخاب می کنید مهم است.به طور مثال دانش آمزانی که قصد تحصیل در رشته ی پزشکی دارند باید نمره ی خوبی در درس های علوم پایه و شیمی و فیزیک و یست دریافت کرده باشند.

به طور کلی کیفیت آموزشی در مدارس کانادا بسیار بالاست، به طوری که دانش آموزانی که از این مدارس با معدل بالا (۸۵ درصد به بالا یا همان ۱۷ خودمان) قبول شوند تقریباً در هر دانشگاه و رشته ای پذیرفته می شوند. فارغ التحصیلان مدارس کانادا که معدل خوبی دریافت کنند اغلب از سوی دانشگاه ها بورسیه نیز می شوند که این مسأله در عمل باعث می شود تمام یا بخشی از هزینه تحصیل ایشان در مقطع دانشگاه به وسیله خود دانشگاه یا سازمان های خصوصی یا دولتی پرداخت شود.

 

به طور کلی تحصیل در دبیرستانهای کانادا را میتوان یک انگیزه مثبت برای دانش آموزان بین المللی دانست که در کنار یادگیری زبان میتوانند با تلاش و پشتکار وارد یکی از بهترین دانشگاههای کانادا شوند و همچنین بعد از فارغ التحصیلی اقامت دائم کانادا را اخذ نمایند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *