با توجه به وجود دانشگاه های معتبر و پیشرفته در کشور هلند هر ساله متقاضیان زیادی برای ادامه تحصیل تلاش می کنند پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را به دست آورند. از چالش های متقاضیان بین المللی محل اقامتشان در این کشور است، خوابگاه دانشجویی در هلند این امکان را به دانشجویان می دهد تا با هزینه کم در هلند اقامت نمایند. با توجه به تعداد بالای دانشجویان خارجی و بین المللی در این کشور متقاضیان باید پیش از ورود به این کشور اقدامات لازم را برای رزرو مسکن دانشجویی در هلند انجام دهند. مقاله ای که مطالعه می کنید به همت کارشناسان موسسه پرشین اپلای ، در رابطه با خوابگاه های دانشجویی هلند به نگارش در آمده است.

معرفی خوابگاه های دانشجویی در هلند

کشور هلند یکی از کشورهای اروپایی است که با توجه به تدریس دروس به زبان انگلیسی یکی از قطب های جذب دانشجویان خارجی و بین المللی است. در این کشور محل هایی برای اقامت محصلان در نظر گرفته شده است که دانشجو می تواند با توجه به علایق و شرایط اقتصادی خود بهترین محل را برای اقامت انتخاب کند. در محوطه بعضی از دانشگاه های این کشور محل هایی برای اقامت دانشجویان در نظر گرفته شده است، اگر قصد دارید در محوطه دانشگاه اقامت داشته باشید باید در زمان انتخاب دانشگاه این موارد را بررسی کنید. برای بررسی مزایا دانشگاه های هلند باید به وب سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید. بیشتر مسکن دانشجویی در هلند دارای سرویس بهداشتی، حمام و آشپرخانه مشترک می باشند. علاوه بر خوابگاه های دانشجویی متقاضیان می توانند در خانه ها، آپارتمان ها و هتل های دانشجویی اقامت داشته باشند.

خانه های دانشجویی

در خانه های دانشجویی اتاق هایی برای اقامت دانشجویان در نظر گرفته شده است، این اتاق ها برای اقامت ۳ تا ۶ دانشجو در نظرگرفته شده است. خانه های دانشجویی معمولا مالک شخصی دارند. در این خانه ها نیز سرویس بهداشتی و آشپزخانه به صورت مشترک می باشد.
آپارتمان دانشجویی این آپارتمان ها برای اقامت ۸ تا ۱۲ دانشجو در نظر گرفته شده است، به همین دلیل هزینه اقامت در این آپارتمان ها کم و اقتصادی می باشد. آپارتمان های دانشجویی دارای اتاق های خصوصی و آشپزخانه و سرویس بهداشتی مشترک است.

هتل های دانشجویی

یکی از گزینه های اقامت برای دانشجویانی که در شهر روتردام یا شهر آمستردام تحصیل می کنند اقامت در هتل های دانشجویی است. اتاق های در نظر گرفته شده در این هتل ها بزرگ و مبله می باشند. دانشجویان می توانند این هتل ها را برای ۱ سال تحصیلی یا ۱ ترم اجاره کنند.

انواع مسکن دانشجویی در هلند

دانشجویان می توانند در انواع اقامتگاه اقامت کنند. آنها می توانند در یک خانه دانشجویی یا آپارتمان زندگی کنند، که برای دانشجویان هلندی بسیار رایج است. با این حال، دانشجویان در هلند به طور کلی در محوطه دانشگاه خود زندگی نمی کنند.

خانه دانشجویی

اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان در هلند اتاق‌هایی را در خانه‌های دانشجویی اجاره می‌کنند که خانه‌های خصوصی هستند که برای میزبانی از سه تا شش نفر طراحی شده‌اند. زندگی با غریبه ها و پیروی از قوانین خانه ممکن است در ابتدا دشوار باشد، اما تقریباً همه آنها با گذشت زمان سازگار می شوند.

آپارتمان دانشجویی

به عنوان یک قاعده، آپارتمان های دانشجویی دارای اتاق خواب های خصوصی و امکانات مشترک (اتاق نشیمن، آشپزخانه، حمام و غیره) هستند. این آپارتمان ها کمی ارزان تر از خانه های دانشجویی هستند اما معمولا میزبان هشت تا ۱۲ مستاجر هستند.

مسکن دانشگاه

اکثر دانشگاه های هلند آپارتمان های دانشجویی و/یا خانه های دانشجویی را از طریق دفاتر مسکن خود یا سایر سازمان های مسکن ارائه می دهند. اگرچه هم قیمت و هم امکانات کم و بیش مشابه مسکن های خصوصی است، اما مسکن دانشگاهی به مهاجران فرصتی برای ملاقات با سایر دانشجویان (بین المللی) و در نتیجه گسترش سریع دایره اجتماعی خود می دهد.

نحوه یافتن خوابگاه دانشجویی در هلند

با توجه به کمبود شدید مسکن دانشجویی در هلند، دانشجویان بین المللی باید در اسرع وقت برای خانه یا اتاق اقدام کنند. در اینجا چند نکته در مورد نحوه یافتن محل اقامت دانشجویی در هلند آورده شده است:

مسکن دانشگاه

اکثر دانشگاه های هلند پردیس ندارند. در عوض، آنها مسکن دانشجویی را از طریق سازمان های مختلف مسکن ارائه می کنند. مطمئن شوید که در اسرع وقت برای یک اتاق ثبت نام کرده اید تا ناامید نشوید. بسته به محل زندگی و نوع اتاقی که اجاره خواهید کرد، قیمت ها ممکن است متفاوت باشد.لطفا توجه داشته باشید، برخی از دانشگاه ها مسکن دانشجویی ارائه نمی دهند، در این صورت شما باید به تنهایی مکانی را پیدا کنید.

شرکت های مسکن دانشجویی

شرکت های مسکن بسیاری در هلند وجود دارند که به دانشجویان خدمات ارائه می دهند. هنگامی که در یکی از این شرکت ها ثبت نام می کنید، (معمولا) باید هزینه ای بپردازید.

همچنین از آنجایی که در دسترس بودن محدود است، در لیست انتظار قرار می گیرید. افرادی که طولانی ترین دوره ثبت نام را داشته باشند به بازدید دعوت خواهند شد، بنابراین حتما در اسرع وقت ثبت نام کنید. اتاق ها را نمی توان از قبل رزرو کرد و برای رفتن به این مناظر باید در هلند باشید.

بزرگترین شرکت های مسکن دانشجویی عبارتند از:

• مسکن دانشجویی SSH
• DUWO

آژانس های اجاره مسکن

گزینه دیگر استفاده از آژانس اجاره مسکن در جستجوی خانه دانشجویی در هلند است زیرا بسیاری از آنها دارای املاک برای دانشجویان هستند. با این حال، زمانی که با آژانس‌های مسکن اجاره‌ای در هلند کار می‌کنید، ممکن است مجبور شوید هزینه‌ای بپردازید.

اینترنت و رسانه های اجتماعی

اینترنت می تواند کمک بزرگی برای یافتن خانه یا اتاق باشد. و فراموش نکنید که در جستجوی خانه دانشجویی، رسانه های اجتماعی را بررسی کنید زیرا ممکن است فردی در شبکه اجتماعی شما باشد که به دنبال هم اتاقی باشد!

سخن پایانی

در این مقاله شما عزیزان را با نحوه دریافت مسکن دانشجویی در هلند آشنا کردیم. مسکن دانشجویی از جمله محل های اسکان دانشجویان است که تفاوت زیادی با خوابگاه دانشجویی دارد. این مسکن و خانه ها همه شرایط رفاهی دانشجویان را فراهم می‌کند برای بررسی نحوه دریافت این خانه می‌توانید با مشاوران استادی پلن تماس حاصل پیدا کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *