معتبر‌ترین دانشگاه هلند همیشه در جهان رنکینگ خوبی دارند زیرا هلند یکی از قدیمی ترین و معتبرترین سیستم های آموزش عالی در جهان را دارد  که قدمت آن به قرن شانزدهم باز می گردد. طبق تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۹ انجام شد محله و سایت رتبه بندی QS World University Rankings® ۲۰۱۹  تایین کرد که  ۱۳ دانشگاه در هلند جزو معتبر ترین دانشگاه ها هستند. همه این دانشگاه ها رتبه ای در بین ۳۵۰ دانشگاه برتر جهان داشته اند.

هفت مورد از  بهترین دانشگاه ها های آنها در بین ۱۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند. بالاترین رتبه کشور دانشگاه فناوری دلفت است که در رتبه ۵۲ قرار دارد. بعد از آن  دانشگاه آمستردام و دانشگاه فناوری آیندهوون به ترتیب در رتبه های ۵۷ و ۹۹ قرار دارند.در ادامه مقاله معتبر‌ترین دانشگاه های هلند را برای شما عزیزان معرفی می‌کنیم

 

معتبر‌ترین دانشگاه های هلند  در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS 2019 :

 

دانشگاه صنعتی دلفت (TU Delft)

دانشگاه دلفت
دانشگاه دلفت

قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه فنی دولتی کشور هلند ،دانشگاه صنعتی دلفت در سال ۱۸۴۲ تاسیس شد و در حال حاضر در رتبه ۵۲ جهان و بالاترین رتبه دانشگاه هلند در سال ۲۰۱۹ قرار دارد. در سال ۲۰۲۲ نیز این دانشگاه جزو معتبر ترین دانشگاه هلند شد. تعداد دانشجویان این دانشگاه ۲۳۴۶۰ نفر است. تمرکزاصلی این دانشگاه ها بر روی  رشته های مهندسی، علوم کامپیوتر، ریاضیات، علوم کاربردی و سیاست و مدیریت در فناوری است. این دانشگاه در جدیدترین نسخه رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS  جزو ۵ دانشگاه برتر جهان از نظر رشته مهندس معماری است.

 

دانشگاه آمستردام یکی از معتبر‌ترین دانشگاه هلند

دانشگاه آمستردام

یکی از معتبر‌ترین دانشگاه هلند ، آمستردام است. دانشگاه آمستردام بزرگترین موسسه آموزش عالی کشور است که حدود ۳۲۰۰۰ دانشجو دارد. این دانشگاه که در سال ۱۶۳۲ تأسیس شد. سومین دانشگاه قدیمی هلند و دومین دانشگاه برتر در رتبه ۵۷ در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS است. این دانشگاه در اروپا ۱۵ دانشگاه برتر است.

 

دانشگاه صنعتی آیندهوون معتبر‌ترین دانشگاه هلند

دانشگاه آیدنهوون

دانشگاه فناوری آیندهوون که در رتبه ۹۹ جهان قرار دارد. در زمینه های مهندسی و فنی از شهرت ویژه ای برخوردار است و همچنین در بین دانشگاه های برجسته معماری در جهان قرار دارد. این دانشگاه با بسیاری از این شرکت‌ها ارتباط نزدیک دارد و تقریباً ۳۰۰۰ نشریه علمی، ۱۴۰ جایزه دکترا و ۴۰ حق ثبت اختراع را هر سال تولید می‌کند.

 

دانشگاه لیدن جزو معتبر‌ترین دانشگاه هلند

دانشگاه لیدن
دانشگاه لیدن

قدیمی ترین دانشگاه هلند، دانشگاه لیدن است که در سال ۱۵۷۵ توسط ویلیام

اول، شاهزاده اورنج، اجداد سلطنت هلند تأسیس شد. این موسسه در حال حاضر در رتبه ۱۲۲ جهان در کنار دانشگاه اوترخت قرار گرفته است. حدود ۲۶۹۰۰ دانشجو دارد که طیف وسیعی از موضوعات را از مقطع کارشناسی تا دکترا را تدریس می‌کند.

 

دانشگاه اوترخت قدیمتی ترین و معتبر‌ترین دانشگاه هلند

دانشگاه اوترخت

دانشگاه اوترخت یکی دیگر از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه هلند و  اروپا است که در سال ۱۶۳۶ تأسیس شد. رتبه بندی دانشگاه های جهانی QSدر سال ۲۰۱۹ دانشگاه اوترخت را در رتبه ۱۲۴ جهان و در نتیجه ششم در کشور قرار داده است. در حال حاضر حدود ۳۰۰۰۰ دانشجو در هفت دانشکده این دانشگاه ثبت نام کرده که آن را به یکی از بزرگترین دانشگاه های هلند تبدیل کرده است.این دانشگاه دارای ۱۲ جایزه نوبل، ۱۹ جایزه اسپینوزا است.

دانشگاه گرونینگن از معتبر‌ترین دانشگاه هلند

چهارمین و معتبر‌ترین دانشگاه هلند، دانشگاه گرونینگن است که بر اساس آخرین رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در رتبه ۱۲۰ جهان قرار دارد. این دانشگاه که در سال ۱۶۱۴ تأسیس شد، یکی از اولین دانشگاه‌های هلند بود. از جمله ادعاهایی برای اولین دانشجوی زن کشور، اولین مدرس زن، اولین فضانورد هلندی و اولین رئیس بانک مرکزی اروپا در رزمه این داشنگاه است. در حال حاضر حدود ۳۱۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند و مانند سایر دانشگاه های برتر هلند، این دانشگاه یک انتخاب محبوب برای دانشجویان بین المللی است.

سخن پایانی

در این مقاله شما عزیزان را با معتبر‌ترین دانشگاه هلند آشنا کردیم. همانطور که می‌دانید کشور هلند سیستم آموزشی کاملا منحصر به فردی داشته و سطح جهان محبوبیت فراوانی دارد. به همین علت بسیاری از دانشجویان بین المللی خواهان است هستند که در کشور و معتبر‌ترین دانشگاه هلند تحصیل کنند. دانشگاه های هلند همگی به زبان انگلیسی تدریس شده و برنامه و رشته های متنوع ای را در جهت تحصیل به دانشجویان ارائه می‌دهند. برای اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران study plan  تماس حاصل فرمایید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *