مقایسه تحصیل در رشته پزشکی در کانادا و آلمان

 

 

 

وقتی تصمیم به مهاجرت میگیریم تمامی موارد ایده ال را برسی میکنیم وبهترین مورد را انتخاب و تصمیم قطعی را میگیریم .
ما در این مقاله تصمیم بر برسی مقایسه تحصیل در رشته پزشکی در کانادا و آلمان  و  معایب و مزایا ی ان داریم که بهترین مورد را انتخاب کنید به گفته سازمان مهاجرت بین المللی حدود ۱۹۲ میلیون نفر در خارج از زادگاه خود زندگی میکنند و اکثر انها کارگران مهاجر هستند که ۳%جمعیت جهان را تشکیل میدهند . و در اول توضیحات مفیدی از این دو کشور میدهیم و در اخر برسی میکنیم .

 

 

مهاجرت به کانادا

کانادا جزو محبوب ترین کشورها در میان دانشجویان بین المللی است و شهر های مونترال، ونکوور، تورنتو، اتاوا و کبک نیز جزو بهترین شهرهای دانشجویی جهان هستند و بیشترین دانشجویان را در کانادا میزبانی میکنند و هرساله بیش از ۱۰۰۰۰ ایرانی در کانادا مشغول به تحصیل میشوند .

 

 

دانشگاه های کانادا

دانشگاه‌ها و کالج‌ های کانادا در سراسر جهان شناخته‌شده و مدارک آنها معتبر هستند دانشگاه‌ های کانادا از نظر تولیدات علمی، کیفیت آموزش و اشتغال فارغ‌التحصیلان جایگاه بسیار خوبی دارند. از ۱۰۳ دانشگاه کانادا، ۲۶ مورد در بین ۱۰۰۰ دانشگاه برترجهان در رتبه بندی سال ۲۰۲۰ موسسه کیو اس قرار دارد.

 

 

کار دانشجویی در کانادا

 

دانشجویان اجازه انجام کار حین تحصیل در کانادا را دارند. که می‌توانند بخشی از هزینه‌های تحصیل خود را تأمین کنند. دانشجویان می‌توانند تا ۲۰ ساعت در هفته در طول ترم‌های تحصیلی و به‌صورت تمام وقت در تعطیلات کار کنند و کسب درامد کنند.

 

 

 

امنیت و سطح زندگی در کانادا

کانادا یکی از امن‌ترین کشورهای جهان و نرخ جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین است. و طبق گزارش مختلف سطح زندگی و کیفیت ان در جایگاه های اول و دوم قرار دارد.

 

 

فرهنگ کشور کانادا

کانادا یکی از متنوع‌ترین جوامع از نظر نژادی و زبانی در جهان است. و طبق سرشماری سال ۲۰۱۱، بیش از ۲۰۰ زبان در کانادا به عنوان زبان مادری صحبت می‌شوندو مردم کانادا اکثراً با مهاجرین برخورد خوبی دارند و رفتارهای نژادپرستانه در کانادا بسیار کم دیده می‌شود.

 

 

 

 

هزینه های تحصیل در کانادا

 

 

 

شهریه دانشگاه های کانادا

شهریه دانشگاه‌های کانادا عموماً پایین‌تر از دیگر کشورهای مطرح انگلیسی‌زبان (آمریکا، انگلیس و استرالیا) است؛ شهریه دانشگاه‌های کانادا به عوامل مختلفی بستگی دارد: دانشگاه محل تحصیل، رشته و مقطع تحصیلی و بومی یا بین‌المللی بودن دانشجو. شهریه دانشگاه‌ها در کانادا برای دانشجویان کانادایی بسیار کمتر از دانشجویان بین‌المللی است.

 

 

هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا

در سال تحصیلی ۲۰۲۰-۲۰۱۹ شهریه دانشگاه‌‌های کانادا برای دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی به‌طور متوسط تقریباً ۲۹,۷۰۰ دلار کانادا در سال است. دوره‌های هنر و علوم انسانی کم‌هزینه‌تر هستند و رشته‌های مهندسی و پزشکی هزینه بالاتری دارند.

 

 

هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در کانادا

شهریه دانشگاه‌ها در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری عموماً کمتر از مقطع کارشناسی است و باز هم به دوره مورد نظر بستگی دارد. متوسط شهریه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در سال ۲۰۲۰-۲۰۱۹ حدود ۱۷,۷۰۰ دلار کانادا است.

 

 

 

هزینه های زندگی در کانادا

هزینه‌های زندگی در کانادا بسیار به محل زندگی بستگی دارد و شهرهای بزرگ عموماً گران‌تر هستند. دانشگاه مونترال هزینه زندگی دانشجویی (مجموع هزینه‌های مربوط به مسکن، غذا، کتاب‌ها و دیگر منابع آموزشی، تلفن و هزینه‌های متفرقه) را حدود ۱۵۰۰۰ دلار کانادا در سال و دانشگاه بریتیش کلمبیا، واقع در شهر ونکوور (یکی از دو شهر گران کانادا برای زندگی)، هزینه‌های زندگی را حدود ۱۵۵۰۰ دلار کانادا گفته است.

 

 

مسکن دانشجویی در کانادا

هزینه آپارتمان‌های خصوصی اشتراکی همراه با هزینه قبوض حدود ۸ هزار دلار کانادا در سال است. هزینه خوابگاه‌ها اغلب کمتر است و برای یک سال در حدود ۷۵۰۰-۳۰۰۰ دلار کانادا برآورد شده است.

 

 

هزینه های غذا و خوراک در کانادا

دانشجویان باید مبلغی حدود ۳۰۰ دلار در ماه (۳۶۰۰ دلار در سال) را برای خرید مواد غذایی در نظر بگیرند. البته قیمت مواد غذایی نیز شهر به شهر تفاوت دارد ومیتواند بالاتر و پایین تر باشد

 

 

 

 

هزینه های رفت امد در کانادا

هزینه بلیط تک‌سفره وسایل حمل و نقل عمومی در کانادا به‌طور میانگین حدود ۳ دلار است. بلیط یک‌ماهه نیز در کانادا حدود ۹۵ دلار هزینه دارد.

 

 

 

 

مهاجرت به المان

آلمان صنعتی ترین کشور قاره اروپا است و در قلب این قاره قرار دارد. در سال های اخیر دانشجویان زیادی تحصیل رایگان در آلمان را انتخاب نموده اند.بسیاری افراد خواهان ادامه تحصیل رایگان در اروپا هستند. یکی از معدود کشورهایی که این امکان در آن وجود دارد کشور آلمان است. دولت این کشور با فراهم کردن امکان تحصیل رایگان در المان این کشور را به یکی از بهترین مقاصد دانشجویان از سراسر جهان مبدل کرده است.

 

 

شرایط تحصیل در المان

اگر شما در دانشگاه های دولتی کشور آلمان تحصیل کنید هزینه های بسیار کمی آن هم به علت اداره دانشگاه و ارائه خدمات دانشجویی پرداخت میکنید و در واقع میتوان گفت تحصیل شما رایگان است. دولت آلمان با توجه به ظرفیت های فراوان تحصیلی و شغلی در این کشور نه تنها برای دانشجویان بومی خود بلکه برای اشخاصی که از کشور های دیگر جهان متقاضی تحصیل در آلمان هستند امکان تحصیل رایگان در آلمان را فراهم کرده است. بیشتر دانشگاه ها مخصوصا در رشته هایی که به زبان آلمانی ارائه می شوند تقریبا رایگان و در رشته هایی که به زبان انگلیسی ارائه می شوند دارای هزینه های جزئی هستند.

 

 

 

 

هزینه زندگی و اجاره در المان

شخصی که با ویزای دانشجویی وارد کشور آلمان میشود اگر تبعه کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشد محدودیتی برای اشتغال ندارد. در غیر این صورت اجازه کار پاره وقت دارد که این کارها بیشتر کارهای دانشجویی و کار در شرکت های خصوصی می باشد. در آمد متوسط این گونه کارها ۸ تا ۱۰ یورو در ساعت است.

 

 

 

 

هزینه زندگی در المان

به عوامل متعددی وابسته است که از جمله آن ایالت محل زندگی دانشجو, سبک زندگی او اشاره کرد.به طور کلی می توان گفت هزینه های متوسط زندگی یک شخص در کشور آلمان حدودا ۷۰۰ تا۸۰۰ یورو به صورت ماهیانه می باشد. بیشترین میزان هزینه های زندگی مربوط به تهیه مسکن است .

برای کاهش این هزینه دانشجو می تواند از سوئیت های دانشجویی به جای خانه های شخصی استفاده نماید. ضمن آنکه هزینه مسکن در شهر های کوچک ارزانتر از شهرهای بزرگ است. هزینه خوراک و پوشاک یک فرد در طی یک ماه نیز چیزی در حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ یورو خواهد بود. دانشجویان در کشور آلمان با پرداخت ماهیانه ۵۰ یورو بیمه درمانی خواهند شد. دیگر هزینه های جانبی زندگی مانند هزینه آب, برق, گاز و اینترنت ۵۰ تا ۱۰۰ یورو خواهد بود.

 

 

مقایسه این دو کشور

از انجایی که این دو کشور از رتبه بندی بسیار بالایی دارند تصمیم قطعی کمی سخت میشود . اما توجه به برخی تفاوت ها در شرایط تحصیل پزشکی در آلمان و کانادا می تواند راهنمای خوبی جهت تصمیم گیری برای متقضیان باشد .

 

 

 

پارامتر های اصلی مقایسه

مدت زمان تحصیل در کشور المان ۶ سال ولی در کشور کانادا ۳ تا ۵ سال میباشد که مدت اموزش های انها تفاوت هایی دارند . مدرک زبان مورد نیاز زبان برای تحصیل پزشکی در المان (B 1) و در کانادا به زبان انگلیسی نمره ازمون تافل (۸۰تا۹۰) و در ایلتس حدود ۶.۵ تا۷ میباشد .

تعداد دانشگاه های علوم پزشکی در المان ۳۶ دانشگاه ولی در کانادا ۱۷ دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد ولی دانشگاه های کانادا نسبت به المان رتبه بندی بهتری دارند به طور مثال :

 

 

دانشگاه های برتر علوم پزشکی آلمان و دانشگاه های برتر علوم پزشکی کانادا

 

  • دانشگاه هایدلبرگ (رتبه ۳۳) دانشگاه تورنتو (رتبه ۴)
  • دانشگاه مونیخ (رتبه ۵۰) دانشگاه مک مستر (رتبه ۳۱)
  • دانشگاه هامبولت زو برلین (رتبه ۷۷) دانشگاه بریتیش کلمبیا (رتبه ۳۵)
  • دانشگاه فرای برلین (رتبه ۸۸) دانشگاه مک گیل (رتبه ۳۸)
  • دانشگاه فنی مونیخ (رتبه ۱۰۴) دانشگاه مونترال (رتبه ۶۹)
  • دانشگاه هامبورگ (رتبه ۱۰۴) دانشگاه کالگری (رتبه ۷۱)
  • دانشگاه دویسبورگ اسن (رتبه ۱۱۳) دانشگاه آلبرتا (رتبه ۸۱)

    مقایسه هزینه تحصیل در کانادا و المان

    همانطوری که می دانید، تحصیل پزشکی در دانشگاه های آلمانی رایگان بوده و از دانشجویان خارجی هیچ گونه وجهی به عنوان شهریه تحصیلی اخذ نمی شود. . اما شهریه سالانه تحصیل پزشکی در کانادا ۱۶۴۴۶$ (دلار) برای رشته دندانپزشکی و ۱۰۷۲۴$ (دلار) برای رشته پزشکی می باشد .

     

    مقایسه در امد پزشکان در المان و کانادا

    در المان درآمد پزشک متخصص با سطح تجربه تازه کار بصورت میانگین حدود ۵۰,۰۰۰ هزار یورو در سال ۲۰۱۸ بوده است و این رقم برای پزشکان با تجربه کاری بین ۱ الی ۴ سال میباشد .

     

    دندانپزشکی در کانادا و آلمان

    یک پزشک مستقل در آلمان بصورت میانگین ماهانه ۱۰,۵۰۰ یورو در آمد دارد، البته فراموش نکنید که خرید تجهیزات یک دندانپزشکی رقمی حدود ۳۰,۰۰۰ یورو خواهد بود و مسئله اعتماد متقاضیان و بیماران به یک دندانپزشکی را نیز برای یک مطب نوپا در نظر بگیرید ولی از نظر درآمد جز برترین مشاغل جامعه محسوب میشوند و گاها با توجه به میزان تخصص در مراکز درمانی که با آنها مشغول بکار هستند ترفیع های قابل توجه ای میگیرند که با میزان پیشرفت در سالهای اولیه غیر قابل مقایسه است .

    ولی در کانادا

    رادیولوژیست ها، متخصصان گوش و حلق و بینی، جراحان پلاستیک و متخصصان زیبایی، متخصصین ارتوپد و متخصصین گوارش بیشترین میزان درآمد را دارند و متخصصین اعصاب، پزشکان عمومی و خانواده، متخصصین بیماری های داخلی و پزشکان روانشناس کمترین درآمد سالانه را به خود اختصاص می‌دهند و میانگین دستمزدهای پرداختی برای پزشکان در سراسر کشور را بیش از ۳۰۰۰۰۰ $ (دلار) تخمین زده شده است در حالی که درآمد پزشکان در استان انتاریو که بزرگترین استان کشور کانادا است به ۴۰۰۰۰۰$ (دلار) در سال هم می رسد.

    برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تخصصی در خصوص تحصیل در رشته پزشکی در کشور کانادا و آلمان با کارشناسان استادی پلن تماس حاصل فرمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مقالاتمقالات کشور آلمانمقالات کشور کانادا

امنیت و سطح زندگی در کاناداتحصیل در کشور المانتحصیل رایگان در آلماندانشگاه های برتر علوم پزشکی آلماندانشگاه های برتر علوم پزشکی آلمان و دانشگاه های برتر علوم پزشکی کانادادانشگاه های برتر علوم پزشکی کانادادانشگاه های کانادادانشگاه‌ها و کالج‌ های کانادادندانپزشکی در کانادا و آلمانسازمان مهاجرت بین المللی کاناداشرایط تحصیل در المانشهریه دانشگاه های کاناداشهریه دانشگاه‌های کانادافرهنگ کشور کاناداکار حین تحصیل در کاناداکار دانشجویی در کانادامسکن دانشجویی در کانادامقایسه تحصیل در رشته پزشکی در کانادا و آلمانمقایسه در امد پزشکان در المان و کانادامقایسه هزینه تحصیل در کانادا و المانمهاجرت به المانمهاجرت به کاناداهزینه زندگی در المانهزینه زندگی و اجاره در المانهزینه های تحصیل در کاناداهزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در کاناداهزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی در کاناداهزینه های رفت امد در کاناداهزینه های زندگی در کاناداهزینه های غذا و خوراک در کانادا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *