نحوه گرفتن گواهینامه رانندگی در استان کبک



با وجود اینکه کسانی که موفق به گواهینامه رانندگی در ایران شده اند میتوانند با داشتن گواهینامه خود و ترجمه آن در یکی از دارالترجمه های مورد تایید استان کبک بدون هیچ مشکلی تا ۶ ماه رانندگی کنند ، به تمامی کسانی که قصد ادامه تحصیل و یا زندگی در کانادا را دارند توصیه می شود گواهینامه رانندگی در کانادا را دریافت کنند . در زیر نحوه گرفتن گواهینامه استان کبک برای کسانی که موفق به دریافت گواهینامه از ایران شده اند به تفصیل توضیح داده شده است :

 

  • قبل از هر چیز به یاد داشته باشید مدارک مربوط به گواهینامه از جمله خود گواهینامه را در ایران ترجمه نکنید به این دلیل که استان کبک فقط دار الترجمه هایی که در این استان هستند و مورد تایید OTTIAQ هستند را قبول میکند و گواهینامه هایی که در ایران ترجمه شده اند فاقد ارزش می باشند.

  • در اولین گام باید با موسسه Quebec Automobile Insurance Corporation یا با اختصار SAAQ تماس گرفت . این موسسه ضمن توضیح کاملی از شرایط و نحوه دریافت گواهینامه رانندگی کبک یک روز و ساعت مشخص را برای قرار ملاقات تعیین میکند .

  • شما نیاز دارید اصل گواهینامه خود را به همراه ترجمه رسمی آن ( که در یکی از دار الترجمه های مورد تایید استان کبک که در سایت https://ottiaq.org لیست شده اند ) به همراه داشته باشید.


  • دیگر مدارک مورد نیاز برای شما برای دریافت گواهینامه در کبک، عبارتند از :


    ♦️ CAQ
    ♦️ STUDY PERMIT
     
    ♦️ PASSPORT

    🔹 در روز ملاقات از شما دو آزمون گرفته می شود :

    ♦️ آزمون بینایی سنجی

    ♦️ آزمون آیین نامه شهری که در صورت قبولی برای آزمون شهری به شما وقت اختصاص داده خواهد شد




    دریافت گواهینامه رانندگی در استان کبک


    🔹 منابع آزمون آیین نامه شهری کبک  عبارتند از دو کتاب :

    ♦️ Driver’s handbook

    ♦️ Driving a passenger vehicle
     


    همچنین در صورتی که در ایران موفق به کسب گواهینامه رانندگی نشده اید میتوانید با موسسه SAAQ تماس گرفته و دوره آموزش رانندگی و کلاس های آموزش رانندگی را از ابتدا آموزش ببینید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *