هزینه تحصیل در هلند (۲۰۲۱)

 

 

هلند یکی از محبوب ترین کشور ها برای دانشجویان بین المللی از سراسر دنیا است. مقرون به صرفه بودن هزینه تحصیل در هلند و همچنین سایر هزینه های زندگی در آن یکی دیگر از مهمترین دلایل انتخاب هلند توسط دانشجویان بین المللی بوده و هست. دانشگاه های فوق العاده، سیستم آموزشی با کیفیت و موثر این کشور هر ساله تعداد زیادی از دانجشویان را از سراسر دنیا به سمت هلند روانه می کند. همچنین مردم هلند بسیار دوستانه و صمیمی با دانشجویان خارجی برخورد می کنند. اگر می خواهید به زبان انگلیسی در یک کشور اروپایی تحصیل کنید، می توانید از بین هزاران رشته ارائه شده  دانشگاه های این کشور، رشته مورد علاقه خود را دنبال کنید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا خیلی بیشتر درباره شهریه های دانشگاه های هلند در سال ۲۰۲۱ صحبت کنیم.

 

برای مطالعه هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در هلند  کلیک نمایید.

 

 

 

 

 

 

شهریه دانشگاه های هلند

 

 

 

دانشگاه های دولتی هلند، از همه دانشجو های بین المللی بدون در نظر گرفتن وطن شان، شهریه می گیرند. اما دانشجویانی که از قاره اروپا و کشور های سوئیس و سورینام برای تحصیل در دانشگاه های دولتی هلند ثبت نام می کنند، شهریه کمتری می پردازند. در این مقاله ما از اصطلاحات دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی برای تفکیک این دو دسته دانشجویان استفاده کرده ایم. اما ممکن است در سایت های اصلی دانشگاه های هلند با اصطلاحات شهریه قانونی (Statutory) و شهریه موسسه ای (Institutional) مواجه شوید. در ادامه تفاوت این دو را برای شما توضیح خواهیم داد.

برای مطالعه شرایط دریافت اقامت هلند کلیک نمایید.

 

 

 

 

 شهریه قانونی

 

این نوع شهریه مختص دانشجویانی است که از اروپا و منطقه اقتصادی اروپا* برای تحصیل به هلند آمده اند. اگر قبلا در هلند تحصیل کرده و فارغ التحصیل شده باشید نیز مشمول پرداخت این نوع شهریه می شوید. همچنین اگر نوع خاصی از مجوز اقامت داشته باشید نیز باید شهریه قانونی را در دانشگاه های هلند بپردازید. ( مثلا اگر عضو یک خانواده متعلق به اروپا باشید نوع خاصی از اقامت به شما داده می شود. یا مجوز اقامت نامحدود و یا پناهندگی داشته یا مجوز اقامت از نوع ” اقامت طولانی مدت EC” دریافت کرده باشید.)

 

برای مطالعه شرایط کار دانشجویی در هلند کلیک نمایید.

 

 

 

شهریه موسسه ای

 

اگر جزو هیچ کدام از شرایط دانشجویان مشمول شهریه قانونی نشوید، باید شهریه موسسه ای را به عنوان هزینه تحصیل در هلند بپردازید. معمولا اکثر دانشجویانی که از اروپا و منطقه اقتصادی اروپا نمی آیند، مشمول پرداخت این نوع هزینه می شوند. در کل، شهریه های موسسه ای بالاتر از شهریه های قانونی هستند. زیرا دولت هلند به موسسات آموزش عالی مبلغی به عنوان یارانه می دهد که از دانشجویان اروپایی هزینه کمتری دریافت کنند.

 

 

 

میانگین شهریه برای دانشجویان اتحادیه اروپا و EEA(منطقه اقتصادی اروپا)

 

  • دوره های کارشناسی: بین ۱.۰۴۰ تا ۲.۰۸۳ یورو در سال
  • دوره های کارشناسی ارشد: بین ۱.۰۷۰ تا ۲.۰۸۳ یورو در سال

 

 

 

میانگین شهریه برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و EEA

 

  • دوره های کارشناسی: بین ۶۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ یورو در سال
  • دوره های کارشناسی ارشد: بین ۸۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ یورو در سال

 

 

 

حداکثر شهریه دانشگاه در هلند

 

 

  • دوره های کارشناسی: ۱۹،۴۰۰ یورو در سال
  • دوره های کارشناسی ارشد: ۵۲،۰۰۰ یورو در سال

 

تحصیل در رشته های مدیریت بازرگانی و یا ارتباطات در دانشگاه های هلند، بیشترین شهریه را دارد. همانطور که می دانید هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی هلند نیز بیشتر از دانشگاه های دولتی آن است.

 

 

 

 

مقرون به صرفه ترین دانشگاه های هلند

 

 

در این قسمت مقرون به صرفه ترین دانشگاه های هلند را برای شما لیست کرده ایم.

  • دانشگاه رادبود – متوسط شهریه: ۲،۱۴۳ یورو در سال
  • دانشگاه توئنته (UT) میانگین شهریه : ۲،۰۸۳ یورو در سال
  • دانشگاه اوترخت – متوسط شهریه : ۲،۱۴۳ یورو در سال
  • دانشگاه علمی کاربردی HAN متوسط شهریه : ۲۰۸۳ یورو در سال

 

 

 

تحصیل رایگان در هلند
تحصیل رایگان در هلند

 

 

 

 

 

بورسیه های تحصیلی و گزینه های تحصیل رایگان در هلند

 

 

 

گزینه های زیادی برای افراد با شرایط ویژه برای تحصیل رایگان و یا با شهریه کم در هلند وجود دارد. و به دانشجویان غیر اروپایی (غیر اروپا و EEA) که توانایی تامین هزینه تحصیل در هلند را ندارند، ارائه می شود. بورسیه ها، کمک هزینه ها، وام های دانشجویی، کمک هزینه پرداخت اجاره اتاق، بیمه درمانی و کمک هزینه تامین مخارج زندگی از جمله گزینه هایی است که می توان با انتخاب آن ها تحصیل رایگان در هلند را تجربه کنید. بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی مختلف توسط دانشگاه ها و سازمان های هلندی به دانشجویان بین المللی غیر اروپایی اعطا می شوند.

برای مطالعه شرایط تحصیل رایگان در هلند کلیک نمایید.

 

*: کشورهای اتحادیه اروپا عبارتند از:

 

اتریش، بلژیک، بلغارستان، کرواسی، جمهوری قبرس، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، لهستان، پرتغال، رومانی، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا و سوئد.

 

 

 

منطقه اقتصادی اروپا (EEA)

 

 

EEA شامل کشورهای اتحادیه اروپا و همچنین ایسلند، لیختن اشتاین و نروژ است. سوئیس جزئ این مجموعه نیست اما مردم آن از حقوق و مزایای سایر اتباع منقطه اقتصادی اروپا بهره مند هستند.

 

 

مطالب مرتبط : هزینه های تحصیل و زندگی در آمستردام هلند | تحصیل و درآمد رشته نفت و گاز در کشور هلند | انواع بورسیه تحصیلی در هلند | ویزای تحصیلی هلند | هزینه های تحصیل و زندگی در آمستردام

 

 

 

برای دریافت خدمات مشاوره تحصیلی به صفحه ی  رزرو وقت مشاوره مراجعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *