ویزای دانشجویی بلژیک

 

 

 

با اخذ ویزای دانشجویی بلژیک و تحصیل در این کشور آینده خود را بسازید! زیرا در این کشور فرصت های بیشمار و بسیار خوبی برای درس خواندن دارید. دانشگاه های برتر در رتبه بندی معتبر بین المللی، فضای چند فرهنگی گسترده، این کشور را به یکی از بهترین ها مکان ها برای ادامه تحصیل تبدیل کرده. به عنوان یک کشور چندزبانه در شهر های مختلف بلزیک به زبان های فرانسه، هلندی و آلمانی صحبت می کنند. همچنین انگلیسی نیز در شهرهای بزرگ بلژیک به طور وسیعی صحبت می شود. بسیاری از دوره های دانشگاهی هم به این زبان تدریس می شود. اگر قصد ادامه تحصیل در بلژیک را دارید، ما در این مطلب شرایط اخذ ویزای تحصیلی بلژیک را ارائه کرده ایم. با ما همراه باشید.

 

 

 

دریافت نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظرتان در بلژیک

 

 

قبل از هر کاری، باید تصمیم بگیرید که قصد تحصیل در کدام یک از دانشگاه های بلژیک را دارید. قبل از شروع درخواست ویزای دانشجویی بلژیک، باید دانشگاه مورد نظرتان را انتخاب کرده باشید. سپس، بعد از قبولی در دانشگاه موردنظرتان، باید نامه پذیرش مورد نیاز برای درخواست ویزا را از همان جا دریافت کنید.

 

 

 

 

ویزای دانشجویی بلژیک برای دانشجویان غیراروپایی

 

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / EEA،  اگر قصد دارند ۹۰ روز یا کمتر در بلژیک بمانند، باید برای دریافت ویزایی تحت عنوان ویزای D، اقدام کنند. اگر مدت تحصیل و اقامت شما در این کشور بیشتر باشد، باید علاوه بر ویزای D، به دنبال اخذ اجازه اقامت در بلژیک نیز باشید. موسسه استادی پلن با مشاوران حرفه ای و متخصص در امور مهاجرت، می تواند بهترین همراه شما در این زمینه باشد.

 

 

 

جامعه و قوانین بلژیک برای دانشجویان بین المللی

 

 

بلژیک از ساختار ایالتی فدرال استفاده می کند و به ۳ جامعه تقسیم می شود:

 

  • فلاندر، جامعه فلاندی که  در آن هلندی زبان اصلی است.
  • والونیا، جامعه فرانسوی که در آن زبان اصلی فرانسه است.
  • جامعه آلمانی، که بسیار کوچکتر از دو جامعه بالاست و در آن مردم به زبان آلمانی صحبت می کنند.

هر ایالت فدرال سیاست ها و مقررات متفاوتی را برای دانشجویان بین المللی  دارند. برای این که از این قوانین اطلاعات بیشتر پیدا کنید، با مشاوران موسسه استادی پلن تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

 

چه زمان و کجا می توان برای ویزای دانشجویی بلژیک اقدام کرد؟

 

برای اخذ ویزای دانشجویی بلژیک در سفارت یا کنسولگری  بلژیک در ایران باید درخواست دهید. برای ویزای طولانی مدت و اجازه اقامت، توصیه می شود که حداقل دو ماه قبل از مهاجرت خود از سفارت وقت بگیرید.

برای ویزای اقامت کوتاه مدت، حداقل ۳ هفته قبل از سفر به بلژیک وقت بگیرید.

 

 

 

نکاتی درباره درخواست ویزای دانشجویی بلژیک

 

 

  • حتما باید از سفارت بلژیک در ایران برای دریافت ویزای دانشجویی بلژیک، وقت بگیرید. استادی پلن می تواند این کار را برای شما به راحتی انجام دهد!
  • در صورت تمایل به لغو یا تغییر قرار خود، به سفارت اطلاع دهید.
  • هرچه زودتر برای اخذ ویزای دانشجویی بلژیک و گرفتن وقت از سفارت اقدام کنید، بهتر است. رسیدگی به درخواست ویزای شما بسته به مدت تحصیل و تعداد افرادی که برای ویزا اقدام می کنند از چند هفته تا بیش از ۳ ماه طول می کشد.

تحصیل در بلژیک
تحصیل در بلژیک

 

 

 

برای تحصیل در بلژیک باید به چه زبانی مسلط باشم؟

 

 

شما باید مدارکی داشته باشید که نشان دهد دانش کافی از زبانی که دوره مورد نظر شما در بلژیک تدریس می شود را دارید. به عنوان مثال اگر می خواهید در رشته ریاضی  که به زبان انگلیسی در یکی از دانشگاه های بلژیک ارائه می شود درس بخوانید، باید مدرک آیلتس یا تافل داشته باشید. اگر دوره قبلی آموزشی خود را به همان زبان مورد نیاز خوانده باشید، دیگر نیاز به ارائه مدرک ندارید. اگر مثلا قصد دارید در یکی از گرایش های ریاضی در بلژیک به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنید و دوره کارشناسی خود را به زبان انگلیسی گذرانده اید، نیازی نیست که تافل و یا آیتلس داشته باشید.

 

 

مدارک پذیرفته شده بر اساس زبان انتخابی شما

 

  1. انگلیسی: TOEFL یا IELTS
  2. هلندی: دیپلم NT2-II هلندی
  3. فرانسوی: DELF یا DALF
  4. آلمانی: DSH یا TestDaF.

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای دانشجویی بلژیک (سال ۲۰۲۱)

 

 

  • گذرنامه (که اعتبار آن سه ماه بیشتر از ویزا باشد)
  • دو فرم اصلی درخواست ویزا
  • نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های بلژیک (معمولاً اصل نامه پذیرش بعلاوه دو نسخه کپی نیاز است)
  • کپی گواهینامه های آموزشی
  • کاورلتر انگیزشی
  • اثبات تمکن مالی برای تأمین هزینه های شما در طول یک سال تحصیلی (۶۷۰ یورو در ماه)
  • گواهی پزشکی
  • اگر بیش از ۲۱ سال سن دارید  انگشت نگاری و عدم سوءپیشینه
  • هزینه درخواست ویزا (۷۰ یورو برای ویزای اقامت کوتاه مدت و ۲۱۰ یورو برای ویزای طولانی مدت)

هر گونه مدرک دیگری که نیاز باشد ارائه کنید، توسط سفارت بلژیک به شما اعلام می شود.

درخواست مجوز اقامت پس از ورود به بلژیک

 

 

ظرف ۸ روز کاری پس از ورودتان  به بلژیک، باید برای دریافت اجازه اقامت به دفاتر محلی اداره شهرداری یا تالار های شهری (maison communale / gemeentehuis) ) مراجعه کنید.  با داشتن این اجازه اقامت می توانید حساب بانکی باز کنید. برای اجازه کار درخواست دهید. همچنین می توانید در بلژیک بیمه درمانی داشته باشید. در برخی از موارد اگر به دانشگاهتان مراجعه کنید، به شما در دریافت اجازه اقامت کمک می کنند.

برای دریافت ویزای دانشجویی بلژیک، موسسه استادی پلن می تواند بهترین مشاوره ها را به شما ارائه دهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و وقت مشاوره، با استادی پلن تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

 

 

برای دریافت خدمات مشاوره تحصیلی به صفحه ی  رزرو وقت مشاوره ویزای تحصیلی  مراجعه کنید.

شماره تماس:

۰۲۱-۲۲۹۸۳۰۹۶

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *