پاسخ به سوالات متداول در زمینه تحصیل در هلند

 

 

 

برای ادامه تحصیل، هلند را انتخاب کرده اید؟ از دانشگاه های هلند چقدر می دانید؟ ویزای دانشجویی خود را دریاف کرده اید؟ همانطور که می دانید تحصیل در یک کشور اروپایی می تواند آینده تحصیلی و شغلی شما را دگرگون کند. به همین دلیل باید قبل از هر اقدامی اطلاعات دقیق و درستی از شرایط تحصیل در هلند داشته باشید. معمولا دانشجویان بین المللی سوالات خاصی را قبل از مهاجرت در ذهن دارند. در این مقاله سعی کردیم به سوالات متداول در زمینه تحصیل در هلند پاسخ دهیم. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید!

 

 

 

شرایط اپلای برای تحصیل در مقطع کارشناسی در هلند چگونه است؟

 

مهمترین شرط اپلای برای تحصیل در یک دوره لیسانس در دانشگاه های هلند، داشتن دانش زبان انگلیسی است. به عنوان یک دانشجوی بین المللی باید بتوانید به انگلیسی صحبت کنید، بنویسید و بخوانید. مهارت شنیداری(listening)، مهارت نوشتاری (writing)، مهارت خواندن و درک متن های انگلیسی (reading) و مهارت صحبت کردن به این زبان (speaking) شما برای تحصیل در هلند باید کاملا قوی باشد. معمولا برای اخذ پذیرش باید در یکی از آزمون های متداول تافل یا آیلتس شرکت کرده و نمره خوبی گرفته باشید.

برای مطالعه کامل شرایط آزمون وروی دانشگاه های هلند کلیک نمایید. 

 

 

 

دوره های آمادگی (Preparatory Courses) چیست؟

 

برخی از دانشجویان بین المللی شرایط لازم برای تحصیل در یک دانشگاه خاص در هلند که برای آن اپلای کرده اند را را ندارند. در چنین شرایطی دولت هلند این امکان را به دانشجویان می دهد که به مدت یک سال در این کشور بمانند. در این مدت دانشجویان باید دوره های آمادگی را بگذرانند. این دوره ها به شما کمک می کنند که آمادگی کافی و لازم را برای درس خواندن در رشته مورد علاقه خود پیدا کنید.

 

چه بورسیه هایی برای تحصیل در هلند اعطا می شود؟

انواع و اقسام بورسیه های تحصیلی توسط دولت هلند و دانشگاه های این کشور ارائه می شود. فرصت های زیادی برای اخذ بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی در هلند دارید. اصلی ترین آنها،  بورسیه “هلند” (Holland) و بورسیه شاگرد اولی و استعداد درخشان دانگشاه های هلند هستند. می توانید سالی یک بار برای دریافت بورسیه تحصیلی خود در ماه سپتامبر درخواست دهید.

 

مقاله شهریه دانشگاه های هلند و هزینه تحصیل در هلند را کامل مطالعه نمایید. 

 

 

 

شرایط اپلای برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در هلند چگونه است؟

 

اگر برای تحصیلات عالیه در مقطع کارشناسی ارشد به فکر مهاجرت به هلند هستید، شرایط کمی فرق دارد. همانند دوره لیسانس باید آیلتس داشته باشید اما نه هر آیلتسی! به حداقل نمره آیلتس ۶.۵ برای اپلای نیاز دارید. علاوه بر این، توصیه نامه، پایان نامه لیسانس، هر گونه تجربه کاری و یا کارآموزی و موارد مرتبط به آن را باید ارائه کنید.

 

 

 

شرایط کار دانشجویی در هلند چگونه است؟

 

هنگام تحصیل در هلند مسلما نمی توانید یک شغل عالی رتبه پیدا کنید. اما خب مشاغل مناسبی مثل کار در رستوران و فروشگاه می توانند گزینه های خوبی برای تامین هزینه های زندگی و تحصیل در هلند باشند. در طول سال تحصیلی می توانید حدود ۱۶ ساعت در هفته کار کنید. در تابستان ها اما می توانید به جای انجام کارهای پاره وقت، تمام وقت مشغول باشید.

 

بصورت کامل شرایط کار دانشجویی در هلند را مطالعه کنید. 

 

 

 

 

آیا می توان پس از فارغ التحصیلی در هلند مشغول به کار شد؟

 

دولت هلند بعد از اتمام تحصیل و فارغ التحصیلی یک سال به شما فرصت می دهد که شغل مناسبی برای خود پیدا کنید. یک موقعیت عالی و استثنایی برای کار در خارج از کشور! اما خب اگر تسلط به زبان هلندی نداشته باشید، این کار سخت می شود! سعی کنید در دوران تحصیل یا حتی قبل از آن حتما برای یادگیری زبان هلندی وقت بگذارید.

 

 

چه زمانی می توان برای تحصیل در دانشگاه های هلند درخواست داد؟

 

دانشگاه های هلند مانند اکثر دانشگاه های جهان، دو بار در سال این امکان را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کنند. معمولا باید در ماه مه و نوامبر درخواست اپلای خود را ارسال کنید. بنابراین سعی کنید مدارک مورد نیاز خود را تا این تاریخ ها آماده کنید.

 

 

 

فرآیند اپلای در دانشگاه های هلند به چه صورت است؟

 

 

هر دانشگاهی در هلند برای پذیرش دانشجویان بین المللی شرایط خاصی را تعیین می کند. باید از تمامی شرایط و مدارک مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود اطلاعات کامل و جامعی داشته باشید. برای این کار می توانید از مشاورین مجموعه استادی پلن راهنمایی بگیرید. مشاورین مجموعه استادی پلن با داشتن سال ها تجربه در زمینه مهاجرت تحصیلی و کاری می توانند بهترین راهنما برای شما باشند.

 

هزینه تحصیل در هلند تقریبا چقدر است؟

 

 

دانشگاه های دولتی هلند شهریه کمتری نسبت به دانشگاه های خصوصی دارند. به طور متوسط برای تحصیل در دانشگاه های دولتی هلند شهریه های زیر را باید بپردازید:

  • ۶۰۰۰ – ۱۵۰۰۰ یورو در سال برای دوره لیسانس
  • ۸۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ یورو در سال برای دوره کارشناسی ارشد

 

 

 

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی هلند چقدر است؟

 

اگر در یک دانشگاه خصوصی هلند ثبت نام کنید، معمولا به بودجه بیشتری نیاز دارید. برای بیشتر رشته های تحصیلی حدودا ۳۰۰۰۰ یورو در سال احتیاج دارید. اما برای رشته های پزشکی و بیزنس باید هزینه های بیشتری را بپردازید.

 

 

 

هزینه های زندگی در هلند چقدر است؟

 

 

هزینه های زندگی یک دانشجو در هلند شامل اجاره اتاق، هزینه رفت و آمد، خرید کتاب، لباس، لوازم تحریر و غیره و تفریحات اوقات فراغت می شود. حدودا برای تامین این هزینه ها ماهیانه بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو نیاز دارید. در ادامه میانگین هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ دانشجویی هلند را لیست کرده ایم. می توانید برای تامین مخارج زندگی در هلند یک کار پاره وقت داشته باشید. همچنین قبل از مهاجرت به این کشور سعی کنید درباره تمامی جزئیات مخارج و مبالغی که به آن حداقل در ماه های اول نیاز دارید تحقیق کنید.

میانگین هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ دانشجویی هلند

 

  • آیندهوون: ۸۵۰ – ۱۳۵۰ یورو در ماه
  • آمستردام: ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو در ماه
  • دلفت: ۷۸۰ – ۱۲۰۰ یورو در ماه
  • روتردام: ۷۶۰ – ۱۲۵۰ یورو در ماه

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و کامل تر از تحصیل در هلند، دانشگاه های هلند، اخذ ویزای تحصیلی هلند ، ویزای همراه در هلند و … با مشاورین محموعه استادی پلن تماس حاصل نمایید.

 

 

برای دریافت پاسخ به سوالات متداول در زمینه تحصیل در هلند  به صفحه ی  رزرو وقت مشاوره ویزای تحصیلی هلند مراجعه کنید.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *