اگر همسر یا شریک زندگی شما در حال حاضر در هلند زندگی می کند یا تبعه هلند است، می توانید تحت شرایط خاصی به آنها ملحق شوید. برای دریافت ویزای همسر برای هلند، باید برای نوع مناسب مجوز از اداره مهاجرت و تابعیت درخواست دهید. درواقع اخذ ویزای دانشجویی هلند با همسر شرایط خاصی دارد.
تمایز مهمی بین اتباع اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا و سایر شهروندان خارجی وجود دارد. شرایط اعمال شده به ملیت متقاضی بستگی دارد، اما معیارهای خاصی نیز وجود دارد که در همه موارد اعمال می شود.

شرایط اصلی اخذ ویزای دانشجویی هلند با همسر

ویزای دانشجویی هلند با همسر
پیوستن به شریک یا همسری که در حال حاضر با مجوز اقامت در هلند در کشور زندگی می کند یا دارای تابعیت هلندی است، منوط به مجموعه ای از شرایط است که صرف نظر از ملیت متقاضی اعمال می شود. شرایط زیر برای ویزای همسر هلند اعمال می شود.

• رابطه: متقاضی و باید با شریک خثد ازدواج کرده باشند.

• حداقل سن و محل اقامت: متقاضی و شریک هر دو حداقل ۲۱ سال سن دارند و قرار است با هم زندگی کنند.
• وضعیت شریک: شریک متقاضی یا تبعه هلند است یا دارای مجوز اقامت معتبر در هلند است.
• ادغام مدنی: متقاضی باید آزمون ادغام مدنی را در خارج از کشور پشت سر بگذارد (توجه داشته باشید که این فقط در برخی موارد مورد نیاز است).
• درآمد: شریکی که متقاضی در هلند به آن ملحق خواهد شد درآمد مستقل و کافی دارد یا اعلام می کند که اسپانسر خواهد بود.

مراحل درخواست ویزای دانشجویی هلند با همسر

مراحل اصلی درخواست برای ویزای دانشجویی هلند با همسر به این بستگی دارد که آیا متقاضی به مجوز اقامت موقت (MVV) نیاز دارد یا خیر. بسیاری از اتباع خارجی نیازی به دریافت این مدرک اضافی ندارند. به عنوان مثال، اتباع کانادایی نیازی به MVV ندارند در حالی که متقاضی چینی نیز باید برای آن درخواست دهد.

۱. برای آزمون ادغام مدنی آماده شوید: این مرحله قبل از درخواست MVV انجام می شود و شرط مهمی برای دریافت مدرک است.
۲. برای MVV درخواست دهید: دو گزینه در دسترس است: شما می توانید برای MVV خودتان با یک نمایندگی هلندی در کشور مبدأ خود درخواست دهید یا شریک زندگی شما در هلند می تواند با اداره مهاجرت و تابعیت برای آن درخواست دهد.
۳. جمع آوری MVV: اگر تصمیم مطلوب باشد، می توانید MVV را ظرف ۳ ماه از دریافت نامه دریافت کنید.
۴. سفر به هلند: اکنون می توانید پرواز خود را رزرو کرده و به هلند سفر کنید. MVV به مدت ۹۰ روز معتبر خواهد بود.

۵. پس از ورود، می توانید مجوز اقامت را دریافت کنید، در شهرداری ثبت نام کنید و بیمه درمانی ما را بگیرید.

آزمون ادغام مدنی برای آن دسته از اتباع خارجی که بر اساس مجوز اقامت موقت وارد کشور می شوند، ضروری است. در زیر، تیم ما از وکلای مهاجرت به هلند برخی از مهم ترین جزئیات این آزمون را ارائه می دهد:

• امتحان در سفارت یا کنسولگری هلند در کشور مبدا متقاضی انجام می شود.
• سوالات دانش فرد را در مورد زبان و جامعه هلندی آزمایش می کند.
• نتایج ظرف ۸ هفته صادر می شود.
• پس از گذراندن این آزمون می توانید درخواست خود را برای MVV ارسال کنید.

 

هزینه های مربوط به درخواست ویزای ویزای دانشجویی با همسر

هزینه درخواست ویزای همسر ۱۷۴ یورو.
هزینه های کمتری برای اتباع ترکیه (بر اساس معاهده انجمن امضا شده توسط جمهوری ترکیه) ۶۸ یورو با MVV و ۵۸ یورو بدون این سند در دسترس است.
درخواست آزمون ادغام مدنی ۱۵۰ یورو هزینه دارد.

افرادی که قبلاً مجوز اقامت دارند می توانند دلیل اقامت خود را تغییر دهند تا به منظور زندگی با همسر یا شریک زندگی خود باشد.

هنگام درخواست ویزای همسر برای هلند، متقاضی باید مجموعه ای از اسناد را در درخواست ضمیمه کند و همچنین تمام اسناد رسمی را که به زبان هلندی، انگلیسی، فرانسوی یا آلمانی نیستند، ترجمه و قانونی کند. یکی از وکلای ما می تواند اطلاعات بیشتری در مورد مدارک مورد نیاز ارائه دهد تا شما مطمئن شوید که درخواست شما برای ویزای همسر هلند مطابق با آن ارسال می شود.

شرایط ویزای تحصیلی هلند با همسر

تحصیل در هلند با توجه به نظام آموزشی و هزینه ی معقول تحصیل در این کشور بسیار مورد توجه است. دانشگاه های این کشور جزء دانشگاه های برتر جهان می باشند. دو دانشگاه آمستردام و دلف جزء صد دانشگاه برتر دنیا می باشند. تحصیل در هلند از مقاطع ابتدایی تا تحصیلات عالیه امکان پذیر می باشد. امکان تحصیل به زبان انگلیسی به راحتی در دسترس است. امکان اخذ بورسیه در صورت داشتن شرایط لازم در دانشگاه های کشور هلند میسر می باشد.
هزینه های تحصیل در مدارس هلند حدود ۵۰۰۰ تا ۱۷۰۰۰ یورو می باشد و برای تحصیل در دانشگاه های هلند ۶۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ یورو نیاز می باشد که با توجه به مقطع و رشته این مبلغ متغیر است. شرایط اخذ ویزای همراه کشور هلند در این روش به این صورت است که برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال می می شود اقدام کرد.
همراه بهتر است که همزمان اقدام نکند و بعد از اینکه نفر اصلی برای تحصیل به هلند رفت، پس از ۳ ماه اقدام کند. زیرا در صورت اقدام همزمان ریسک ویزا بالا خواهد رفت. لازم به ذکر است که همسر اجازه کار ندارد، ولی در صورتی که همراه به اداره کار مراجعه کند و مجوز اخذ کند می تواند به مدت طول تحصیل نفر اصلی، در هلند مشغول به کار شود.

نحوه درخواست برای اقامت موفقت به همراه ویزای همسر

اگر برای زندگی و کار در هلند به ویزای طولانی مدت (MVV) نیاز دارید، باید به همراه ویزای خود برای اجازه اقامت موقت خود اقدام کنید. مدارکی که باید هنگام درخواست ارائه دهید بستگی به هدف اقامت شما دارد.

اگر MVV برای جابجایی شما مورد نیاز نیست، می توانید از دو طریق برای اجازه اقامت اقدام کنید:

از طریق کارفرمای خود، یا به محض رسیدن به هلند توسط خودتان.
اگر خودتان این کار را انجام می دهید، باید فرم خود را پر کنید، مدارک لازم را جمع آوری کنید و نامه درخواست اجازه اقامت موقت را به خدمات مهاجرت و تابعیت (IND) ارسال کنید. آنها هزینه هایی را که باید پوشش دهید و نحوه انجام آن را به شما ایمیل می کنند. به خاطر داشته باشید که شرایط و هزینه های مجوز اقامت موقت به دلیلی که می خواهید در هلند بمانید بستگی دارد.

با این حال، اگر کارفرمای شما می تواند به شما در مورد درخواست کمک کند، می توانید مجوز واحد را انتخاب کنید. این به شما این امکان را می دهد که هم مجوز اقامت و هم اجازه کار را با یک درخواست دریافت کنید.

نحوه اخذ اقامت دائم هلند

ساکنان اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس یا خانواده آنها

• اگر می خواهید به عنوان یک تبعه اتحادیه اروپا / EEA یا سوئیس در هلند اقامت دائم داشته باشید، باید به مدت پنج سال در هلند زندگی کنید. این روند برای شما آسان تر از اتباع کشورهای ثالث خواهد بود. اگر عضو خانواده شما (همسر، فرزند، نوه، نوه، والدین، پدربزرگ و مادربزرگ یا پدر شوهر) از یکی از کشورهای اتحادیه اروپا/منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس است، شما نیز واجد شرایط این نوع پردازش هستید.

ساکنان غیر اتحادیه اروپا / EEA یا سوئیس
• برای واجد شرایط بودن برای اقامت دائم هلند، باید به مدت پنج سال بدون هیچ گونه وقفه ای در آنجا اقامت داشته باشید. هنگامی که این شرایط را برآورده کردید، می توانید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید برای وضعیت EC اقامت طولانی مدت یا اقامت دائم هلند درخواست دهید. تفاوت اصلی بین این دو این است که وضعیت EC اقامت طولانی مدت به افراد این امکان را می دهد که راحت تر برای اجازه اقامت در سایر کشورهای اتحادیه اروپا درخواست دهند. IND زمانی که برای اقامت دائم درخواست می کنید، واجد شرایط بودن این وضعیت را بررسی می کند.

سخن پایانی

در این مقاله شما عزیزان را با نحوه دریافت ویزای دانشجوی هلند با همسر آشنا کرده و شرایط آن را تضویح دادیم. جهت اطلاع دقیق تر با مشاوران استادی پلن تماس حاصل فرمایید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *