تحصیل در هلند یکی از آرزو های دانشجویان بین المللی است. هر کشوری چند رشته تحصیلی تاپ و مقام اول دارد و به عبارت دیگر متقاضیان بعضی از رشته ها در برخی کشور ها بیشتر از کشور های دیگر است. محیطی شغلی است رشته ها نیز از دیگر رشته بهتر بوده و درآمد نسبتا خوبی دارند. پس قبل از آنکه اقدام به مهاجرت تحصیلی کنید باید رشته های تاپ کشور مقصد خود را بشناسید. در این مقاله قصد داریم تا بهترین رشته برای تحصیل در هند را برای شما عزیزان معرفی کردیم با ما همراه باشید.

 

چه رشته هایی برای تحصیل در هلند بهتر است؟

تحصیل در هلند

همانطور که می‌دانید کشور هلند یکی از کشور های ایده ال برای دانشجویان بین المللی است. زیرا این کشور به علت محیط و برنامه تحصیلی منحصر به فرد توانسته بسیاری از رشته ها را تدریس و بهترین موسسات آموزشی را درون خود پایه گذاری کند. به عبارت کلی تر کشور هلند مهد تحصیل اروپا است و رنکینگ دانشگاه های ان جزو ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان است. اما ممکن است این سوال برای بسیاری از متقاضیان تحصیل در هلند پیش اید که چه رشته هایی برای تحصیل در این کشور مناسب است؟ برای پاسخ به این سوال تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

مهندسی مهم ترین رشته برای تحصیل در هلند

از آنجایی که موسسات فنی جهان جزو بهترین رشته های  قرار دارند. به همین علت  برنامه های تحصیلی در رشته های مهندسی، یکی از بهترین انتخاب برای تحصیل در هلند هستند. دانشگاه صنعتی دلفت (TU) با رتبه ۶۷ جهانی در مهندسی مکانیک، عمران و هوافضا، قوی‌ترین دانشگاه در این زمینه بوده و توانسته محبوبیت زیادی در جهان دریافت کند . به همین دلیل دانشجویان  در طیف وسیعی از برنامه‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌های مهندسی  می توانند فارغ تحصیل شوند. همچنین فرصتی برای مهندسان دوره کوتاه طراحی شده تا بتوانند با حفظ مهندسان واجد شرایط در جریان پیشرفت‌های این رشته در کشور ارائه می‌شود.

 

علوم اجتماعی یکی از بهترین رشته ها برای تحصیل در هلند

هلند که به خاطر نگرش اجتماعی لیبرال خود مشهور است، کشوری بین المللی با اخلاق اجتماعی منحصر به فرد است. هلند با صعود به رتبه پنجم در گزارش جهانی شادی ۲۰۱۹، پس از فنلاند، دانمارک، نروژ و ایسلند به عنوان یکی از شادترین کشورهای جهان شناخته می شود.

 

با در نظر گرفتن این موضوع در مقایسه با نمرات بالای مداوم کشور در نظرسنجی‌های بین‌المللی کیفیت زندگی و شادی، هیچ نقطه ضعف قابل تشخیصی در یادگیری رازهای موفقیت آنها وجود ندارد. به همین دلیل رشته های علوم اجتماعی در این کشور خواستار و بازار کار خوبی دارد و توانسته با نگرش خاص نیاز بسیاری از مردم را رفع کند.

تحصیل در هلند

فرهنگ هلندی با تمرکز قوی بر برابری طلبی و نگرش باز ارتباط مستقیم دارد.  به تمامی دانش‌آموزان این کشور آموزش داده می‌شود که از منظری وسیع به مسائل برخورد کرده و  به واقعیت‌ها توجه کنند و پیش از رسیدن به پاسخ، احتمالات را در نظر بگیرند. با پیوندهای قوی با سایر کشورهای اروپایی و پیوندهای اقتصادی با ایالات متحده و استرالیا، دانشجویان سیاست، روابط بین‌الملل و جامعه‌شناسی از بینش کلیدی در مورد امور جهانی و شیوه‌های نوظهور تفکر اجتماعی برخوردار خواهند شد.

 

علوم محیطی و کشاورزی بهترین رشته برای تحصیل در هلند

هلند علاوه بر بخش کشاورزی پررونق که ۲.۸ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می دهد، رتبه هجدهم جهانی را برای عملکرد کلی زیست محیطی دارد.صنعت هلند که قطب انرژی اروپا نامیده می شود، یکی از کارآمدترین صنایع انرژی در جهان است. تا سال ۲۰۵۰، دولت هلند می خواهد انتشار CO2 را به صفر برساند. هلند فرآیندهای فعلی تولید انرژی را با نیروگاه های خورشیدی، نیروگاه آبی و نیروگاه های بادی فراساحلی جایگزین خواهد کرد. هلند که یکی از مراکز اصلی پالایش نفت این قاره است، به سرعت در حال تثبیت خود به عنوان یک وزنه سنگین جهانی در فناوری «گاز سبز» است. به همین دلیل رشته های کشاورزی با بینش مدرن در این کشور ارائه شده و توانسته بهترین رشته برای تحصیل در هلند باشد. هلند پس از ایالات متحده دومین صادرکننده بزرگ محصولات کشاورزی در جهان است. در سال ۲۰۱۸، صادرات کالاهای کشاورزی ۹۰.۳ میلیارد یورو برای اقتصاد کشور تولید کرد.

 

سخن پایانی

کشور هلند یکی از بهترین کشور ها برای ادامه تحصیل است. سه رشته در کشور هلند نقش رشته های کلیدی را دارند که باعث شده در تمام جهان و البته هلند بازار کار خوبی داشته باشد. برای اصلاع بیشتر از این سه رشته کلیدی می توانید با موسسه study plans تماس حاصل پیدا کرده و به تمامی سوالات خود پاسخ دهید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *