بازار کار رشته های تحصیلی در هلند

 

 

بازار کار رشته های تحصیلی در هلند، یکی از کلیدی ترین موضوعاتی است که قبل از مهاجرت به این کشور باید بدانید. بسیاری از دانشجویان بین المللی قصد کار بعد از فارغ التحصیلی در کشور های اروپایی به ویژه هلند را دارند. به همین دلیل دانستن این که با تحصیل در چه رشته ای می توانید بهترین آینده شغلی را داشته باشید، اهمیت زیادی دارد. با چه رشته ای می توان بیشترین درآمد را در هلند داشت؟ هلند به چه تخصصی همیشه احتیاج دارد؟ چه شغلی در این کشور  تقاضای بالایی دارد؟ اگر به دنبال پاسخ این سوالات هستید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

 

 

بازار کار در هلند

 

امروزه، در بخش ها و صنایع مختلف هلند، تقاضای پایداری برای متخصصان برخی از رشته ها وجود دارد. به نوعی می توان گفت با داشتن مهارت و تخصص در رشته های مهندسی به ویژه ICT می توانید جایگاه شغلی مناسبی در هلند به دست بیاورید. علاوه بر  این، هنر و صنعت خلاقیت نیز یکی از رشته های پرتقضا در هلند به حساب می آید. رشته های پزشکی و مراقبت های بهداشتی نیز بازار کار خوب و همیشگی دارند. در ادامه به هر کدام از این رشته های تحصیلی جداگانه می پردازیم.

 

 

 

 

بازار کار رشته های مهندسی در هلند

کشور هلند مانند همسایه خود آلمان، تاریخچه درخشان و طولانی در فناوری، تکنولوژی، علم و خلاقیت دارد. جالب است بدانید ۱۳ درصد از کل آگهی های شغلی در بخش مهندسی در جهان را به خود اختصاص داده. به همین دلیل این کشور در جذب مهندسان جایگاه دوم را  در سراسر دنیا دارد. فرقی نمی کند مهندس مکانیک باشید با صنایع یا …، برای یک مهندس با تخصص و مهارت کافی همیشه در هلند کار هست!

 

 

 

 

بازار کار مهندس آب و انرژی در هلند

 

اگر مهندس آب هستید، هلند مطمئنا بهترین مکان زندگی برای شماست! سال های سال است که این کشور در زمینه کنترل و مهار سیل، فناوری لایروبی و مهندسی رودخانه فعالیت می کند. مهندسان هلندی راه ساختن ساختمان های سازگار با آب و هوا را پیدا کرده اند. از این رو امکان ساخت خانه ها در مناطق سیل خیر را به وجود آوردند. می توانید به عنوان یک مهندس آب حرفه ای در یکی از این پروژه های جالب در هلند مشغول به کار شوید! همچنین هلندی ها تکنولوژی های عالی را برای استفاده از منایع طبیعی و انرژی های تجدید پذیر به وجود آورده اند. بهره وری از انرژی باد فراساحلی، فرآوری انرژی زیست توده، کشاورزی گلخانه ای و …تنها بخشی از پیشرفت هایشان در علوم مهندسی است؛ پروژه های خلاقانه و بلند پروازانه بسیاری در این کشور وجود دارد. هلند متعهد شده که تا سال ۲۰۵۰ یک سیستم انرژی مطمئن، پایدار و مقرون به صرفه ایجاد کند. در نتیجه در سال ۲۰۵۰ هلند ۴۰ درصد از برق خود را از منابع پایدار به دست خواهد آورد. به همین دلیل دولت هلند سرمایه گذاری زیادی روی نوآوری، طراحی و مشارکت های مهندسان در شرکت های دولتی و خصوصی می کند.

 

 

 

 

بازار کار متخصصان ICT (مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباطات) در هلند

 

هلند دارای اقتصاد دانش محور با تمرکز ویژه بر صنایع پیشرفته، نوآوری های تکنولوژیکی و اجتماعی است. همچنین این کشور به بهره وری بالا از نیروی کار اهمیت زیادی می دهد. امروزه این کشور تقاضای زیادی برای جذب متخصصان آموزش دیده در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات دارد. آمار نشان داده تقاضای نیروی مهندس و متخصص در این رشته  سال به سال در هلند رشد سریعی می کند. همانطور که می دانید علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات گرایش های بیشماری دارد. از امنیت و هک گرفته تا هوش مصنوعی و رباتیک و طراحی نرم افزار و … . در هر کدام از گرایش های مهندسی کامپیوتر که مهارت کافی داشته باشید می توانید در هلند مشغول به کار شوید.شاید به باورنکردنی به نظر برسد اما طبق آمار، مدت زمانی که طول می کشد یک مهندس ICT در هلند کار پیدا کند، شش هفته است! یعنی در همین مدت زمان کوتاه می توانید در شرکت های دولتی، تجاری و یا آموزشی کار پیدا کنید. مدرک حرفه ای ICT قطعا برای شما یک موقعیت شغلی عالی به وجود می آورد. این شما هستید که انتخاب می کنید از کدام بخش و از چه کسب و کاری شروع کنید!

 

 

 

 

کار در هلند
کار در هلند

 

 

 

استخدام فوق العاده مهندسان ICT آشنا با علوم مرتبط در هلند

 

اگر بتوانید مهارت های کامپیوتری و ICT خود را با مهارت های اجتمایی و ارتباطی ترکیب کنید، بهترین جایگاه های شغلی را در هلند به دست می آورید. زیرا  برای به دست آوردن بسیاری از شماغل عالی به دانش کافی در زمنیه سخت افزار و نرم افزار مناسب برای عموم مردم نیاز دارید. به طور کلی مهندس ICT که در زمینه امنیت، بهداشت و آموزش، دانش و مهارت کافی داشته باشد بسیار مورد توجه قرار می گیرد. زیرا امروزه از تریکب این علوم برای حل بسیاری از مسئله و پروژه ها استفاده می کنند. یک مثال خوب در این رابطه، موقعیت شغلی نسبتا جدیدی است که این روزها برای آن تقاضا بسیار بالاست. طراح داخلی الکترونیکی! امروزه معماران و شرکتت های پیمان کاری در هلند اغلب یک متخصص خارجی(غیر هلندی) ICT استخدام می کنند. این مهندس به معماران در مرود نحوه پیاده سازی و استفاده از زیرساخت های الکترونیکی و دیجیتالی در ساختمان ها مشاوره می دهد. علاوه بر این، در بازار کار رقابتی امروز، داشتن پیشینه خوب و عالی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات شما را متمایز می کند.

 

 

 

بازار کار رشته های هنری و صنعت خلاقیت در هلند!

 

آثار خلاقانه این کشور نشان می دهد که خلاقیت و ابتکار کسب و کار را پویا، رقابتی و شکوفا می کند. صنعت خلاقیت و یا رشته های هنری در حال حاضر بیش از ۳ درصد به تولید ناخالص کشور هلند کمک می کند. جالب است بدانید بیش از دو سوم این افراد مبتکر در هلند خوداشتغال هستند. این میزان هر ساله به طور صعودی بالا می رود. در سال های آینده شاهد نقش مهمتر و موثرتر آثاز مبتکرانه در اقتصاد هلند خواهیم بود.

 

 

آثارخلاقانه و هنری هلندی

 

برای قرن ها، خلاقیت های هلندی ها برای مردم جهان الهام بخش و آموزنده بوده! نابغه هایی مانند رامبراند و ون گوگ دنیای اطراف خود را متحول کردند. استادان مشهور و به نام هلندی به خوبی بیانگر این واقعیت هستند از جمله :

  •  طراحان معروف فشن و مد Viktor & Rolf
  • معماران حرفه ای  : Rem Koolhaas
  •  طراحان فوق العاده: Marcel Wanders و Adriaan van Hooydonk
  • تصویرگران هنرمند: Miffy، Dick Bruna و DJ Armin van Buuren
  • و…. .

با نگاه به سبک زندگی و کار این افراد نقاط قوت طراحی و هنر هلندی را پیدا می کنیم. عمل گرایی، ذهن باز و روشن فکر، مفهوم گرایی، نداشتن حد و مرز در طراحی و هنر. همچنین  پایبندی به این اصل ” یک اثر مختصر و مفید اما کامل، بیشترین تاثیر را دارد”. طراحی هلندی همچنین نوآوری، خلاقیت و کسب و کار را با هم ترکیب می کند.

 

 

 

کالج های هنری هلند

 

اگر در این زمینه استعدادی دارید، هلند یکی از عالی ترین کشورها برای شروع است. بسیاری از کالج های هنری در سراسر این کشور دانشجویان علاقه مند می پذیرند. علاوه بر این، یک آکادمی طراحی در Brainport Eindhoven وجود دارد. این آکادمی بستری برای شکوفایی و درخشش استعداد های هنری و خلاق به حساب می آید. در سال ۲۰۱۳، دانشگاه رادبود نایمگن اولین دوره کارشناسی ارشد خود  را در صنعت خلاقیت راه اندازی کرد. از این طریق دانشجویان را برای کارآفرینی و مدیریت در این فضا آماده  می کند.

برای مطالعه مقاله شرایط  کار برای ایرانیان در هلند کلیک نمایید. 

 

 

بازار کار رشته های پزشکی و بهداشتی در هلند

 

امروزه پیری جمعیت را در کشور هلند می بینیم. با توجه به این موضوع این کشور به تعداد بالایی از افرادی که در زمینه سلامت و بهداشت تحصیل کرده اند، نیاز دارد. این نیاز به طور پیوسته و سال به سال رشد می کند. در حال حاضر، بیشتر موقعیت های شغلی بعد از گذشت مدت زمان معقولیتکمیل می شوند. اما استخدام در پست هایی که نیاز به مدرک دانشگاهی در رشته های پزشکی و پیراپزشکی دارد، سخت تر است.  تعداد افراد مسن (۶۵+) هلند تا سال ۲۰۴۰ دو برابر خواهد شد. از این رو، چشم‌انداز فرصت‌های شغلی جالب و اجتماعی در بخش مراقبت های بهداشتی حداقل برای سه دهه وجود دارد. جذب متخصصان در مراقبت از سالمندان، دندانپزشکی، پاسخ اضطراری و مراقبت از سلامت روان (روانپزشکان، رواشناسان و …) در هلند بسیار خوب است.

برای مطالعه شرایط تحصیل دندانپزشکی در هلند کلیک نمایید. 

 

 

قوانین خاص برای استخدام در رشته های بهداشتی و مراقبتی در هلند

 

داشته باشید که کارهایی مرتبط با سلامت و بهداشت در این کشور، همانند ایران از نظارت خاص و ویژه ای برخوردار می باشد. افراد در موقعیت های شغلی بهداشتی و مراقبتی مراحا قانونی خاصی را طی می کنند. برای پذیرش و استخدام شدن در این موقعیت ها، باید به مرجع ذی صلاح در هلند مراجعه کنید. آن مرجع تصمیم می گیرد که آیا شما صلاحیت انجام حرفه مربوطه را دارید یا خیر. به عنوان مثال استخدام در مشاغل پزشکی، پرستاری و دندانپزشکی، قوانین تنظیم شده خاصی دارد. مسلما حساس بودن این شغل ها سبب نظارت های به خصوصی شده! به هر حال این مشاغل با جان افراد سر و کار دارند!

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به هلند، تحصیل در هلند، ویزای تحصیلی هلند و هر آنچه که از این کشور نیاز دارید بدانید، با مشاورین مجموعه استادی پلن تماس حاصل نمایید.

مشاورین ما با داشتن سال های سال تجربه در زمنیه مهاجرت کاری و تحصیلی به هلند، بهترین راهنما برای شما خواهند بود.

 

 

مطالب مرتبط : تحصیل دندانپزشکی در هلند | آزمون وروی دانشگاه های هلند | شهریه دانشگاه های هلند | شرایط و مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های هلند | انواع دانشگاه های هلند |

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *