برترین دانشگاه های مهندسی در کانادا

 

 

در سال ۲۰۱۸  رتبه بندی دانشگاهی QS  بر اساس رشته  لیستی از ده دانشگاه برتر کانادا در رشته های مهندسی منتشر کرد. این لیست توسط CanadaStudyNews و با توجه به اولویت در اعتبار مدرک و تکنولوژی دانشگاه ها در این رشته جمع آوری شده است تا دانشجویان خارجی راحت تر بتوانند بهترین دانشگاه های کانادا در گروه رشته های مهندسی را تشخیص دهند.

هر ساله QS لیستی از بهترین دانشگاه های سراسر جهان منتشر می کند که بر اساس گروه ها و معیارهای مختلف رتبه بندی می شوند. این معیار ها شامل اعتبار آکادمیک، اعتبار و اولویت مدرک دانشگاه در میان کارفرما ها، تحقیقات و برخی معیارهای دیگر هستند.

همانطور که می دانید رشته های مهندسی آینده شغلی بسیار خوبی دارند؛ بخصوص برای دانشجویانی که تصمیم دارند بعد از فارغ التحصیلی نیز در کانادا بمانند و به کار مشغول شوند.

در این رتبه بندی دانشگاه هایی از استان های متفاوت کانادا وجود دارند که به عنوان بهترین آکادمی های رشته های مهندسی در این کشور شناخته شده اند.

 

 

  1. University Of Calgary

مدرسه مهندسی شولیک در دانشگاه کلگری واقع در شهر کلگری استان آلبرتا.

مدرک تحصیلی این دانشگاه از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است.

این دانشگاه رشته های مهندسی شیمی، مهندسی نفت، مکاترونیک(مهندسی مکانیک و مهندسی الکترونیک) و زیر شاخه هایی از این رشته ها را برای تحصیل ارائه میکند.

این دانشگاه تمرکز بسیار بالایی بر روی بین المللی شدن و جذب کردن دانشجوهای خانم  نسبت به میانگین تعداد آن ها در کانادا دارد.

 

 

 

  1. University Of Western Ontario

دانشگاه وسترن انتاریو همچنین به نام دانشگاه وسترن هم شناخته می شود. این دانشگاه در شهر لندن در استان انتاریو واقع شده است.

این دانشگاه یکی از بزرگ ترین دانشگاه های کانادا در زمینه تحقیقات در بسیاری از موضوعات و زمینه ها مانند، علم بهداشت، مهندسی باد، عصب شناسی و… است.

 

 

  1. McMaster University

 

عضو دیگر این لیست که در رتبه بندی های جهانی که QS منتشر کرده است قرار دارد دانشگاه  مک مستر می باشد که  رتبه هشتم را در لیست “بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته های مهندسی” به خود اختصاص داده است. گروه اساتید این دانشگاه بسیار بزرگ است و از سطح علمی بسیار بالایی نیز برخودار هستند. تنوع رشته های مهندسی در این دانشگاه به قدری زیاد است که رشته ها را در دو مدرسه مهندسی تقسیم کرده اند/ هر کدام از این مدرسه ها بر روی فعالیت های تحقیقاتی خاص خود تمرکز دارند.

 

برترین دانشگاه های مهندسی در  کانادا
برترین دانشگاه های مهندسی در کانادا

 

 

  1. Queen’s University


دانشگاه کویینز
یکی از قدیمی ترین دانشگاه های دولتی در کانادا است. این دانشگاه در سال ۱۸۴۱ بنیان گذاری شده است و در شهر کینگزتون در استان انتاریو واقع شده است.

این دانشگاه بیش از هر چیز بخاطر سبک معماری قدیمی اش، امکانات رفاهی دانشجویان، و برنامه های تحقیقاتی اش شناخته شده است.

این دانشگاه همچنین بخاطر تحقیقات علمی برجسته ای که انجام داده است و گروه اساتید عالی که دارد شهرت زیادی دارد.این دانشگاه هر ساله دانشجویانی را از بیش از صد کشور دنیا به خود جذب می کند و دانشجویان خارجی هر ساله بیش از ۲۵ درصد از فارغ التحصیلانش را تشکیل می دهند.

 

 

  1. Université De Montréal


دانشگاه مونترئال
واقع در شهر مونترئال در استان فرانسوی زبان کبک است. مدرسه مهندسی این دانشگاه با عنوان پلی تکنیک مونترئال نیز شناخته میشود، و به دانش آموزان امکان تحصیل در رشته های مهندسی شیمیایی، الکتریک، کامپیوتر و دیگر رشته های مهندسی را می دهد.

 

 

  1. University Of Alberta


دانشگاه البرتا
  دومین دانشگاه واقع در استان آلبرتا است که در این لیست مشاهده می کنیم و در شهر ادمنتون واقع شده است.

 

 

  1. McGill University

این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های انگلیسی زبان در استان کبک است که در سال ۲۰۱۸ توانست جایگاه خود را  در میان سه دانشگاه برتر کانادا بدست آورد. همچنین این دانشگاه توانست رتبه ی اول را در زمینه پزشکی و دارویی کانادا را بدست آورد.

 

 

  1. University Of Waterloo

 

دانشگاه واترلو همچنین جز پنجاه دانشگاه برتر جهان در زمینه مهندسی است. این دانشگاه هر ساله تحقیقات بزرگی را ارائه میکند.

دانشجویان فارغ التحصیل این دانشگاه موقعیت های شغلی بسیار بزرگی پیش رو دارند. تمام دانشجویان این دانشگاه به بزرگترین مراکز دانشجویی در شمال آمریکا دسترسی دارند.

 

 

  1. University Of British Columbia

 

دانشگاه بریتیش کلمبیا در جهان تحت عنوان بزرگترین مرجع تحقیقاتی و آموزشی شناخته میشود و جایگاه بسیار محکمی در میان چهل دانشگاه برتر جهان دارد.

دانشگاه بریتیش کلمبیا دارای درصد بزرگی از دانشجو های خارجی از بیش از ۱۶۲ کشور جهان است. بعنوان یکی از رده بالاترین دانشگاه های تحقیقاتی، دانشگاه بریتیش کلمبیا اغلب بخاطر وسعت، پشتوانه ی قدرتمند اطلاعات و تلاش های بسیار سخت در انجام تحقیقات مورد تحسین قرار میگیرد.

 

 

 University Of Toronto   .۱

در رده بندی امثال نیز یکبار دیگر دانشگاه تورنتو جایگاه اول را بدست آورد. این دانشگاه جایگاه اول را در میان معتبر ترین دانشگاه های کانادا برای چندین بار به خود اختصاص داده است. دانشجویان این دانشگاه میتوانند در زمینه های مهندسی شیمی، مهندسی داخلی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی الکترونیک، مهندسی صنعتی، مهندسی مواد، مهندسی مکانیک و مهندسی معدن به تحصیل بپردازند. همچنین مهندسی هوا و فضا مهندسی پزشکی و دیگر شاخه های تخصصی نیز در این دانشگاه آموزش داده می شوند. لازم به ذکر است که دانشجویان دانشگاه تورنتو دسترسی بسیار بالایی به منابع تحقیقاتی مختلف دارند. این دانشگاه همچنین برترین دانشگاه  مهندسی در سال ۲۰۲۰ به گزارش دانشگاه مکلینز است.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *