بهترین شغل‌های کانادا

 

انتخاب شغل، یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که هر فرد در زندگی خود می‌گیرد؛ و البته یکی از سخت‌ترین آن‌ها هم هست! فاکتورهای زیادی در انتخاب شغل دخیل است؛ از شرایط روحی و علاقه شخصی افراد گرفته تا شرایط مالی و چشم انداز آینده شغل‌های مختلف. انتخاب شغل، مسیر زندگی شما را تعیین می‌کند و مطمئنا اگر شغل اشتباهی را انتخاب کنید، مسیر زندگیتان چندان لذت بخش نخواهد بود. تازه اگر قصد مهاجرت هم داشته باشید، شرایط شما سخت‌تر می‌شود. برای همین تصمیم گرفتیم در این مقاله شما را با بهترین شغل های کانادا آشنا کنیم که در کشور کانادا هم آینده خوبی دارند و هم حقوق خوبی.

 

 

  1. پرستاری در کانادا

     

مهم نیست کدام ایالت را برای زندگی مد نظر دارید؛ هر جای کانادا که باشید، پرستاران به راحتی استخدام می‌شوند. حتما تعجب می‌کنید اگر بفهمید در سال ۲۰۱۹، تعداد پرستارهای استخدام شده، ۷۵ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۸ بوده است. با افزایش جمعیت کانادا، افزایش مهاجرت به این کشور و بازنشسته شدن بسیاری از پرستاران تقاضا برای این شغل زیاد شده است. بسته به علاقه خود می‌توانید در مراکز مختلف مشغول به کار شوید. پرستاران هم می‌توانند در بیمارستان‌ها به پزشکان کمک کنند و هم می‌توانند در یک مرکز زایمان مسئول واکسن نوزدان یا تحویل آن‌ها باشند. حتی می‌توانید در خانه‌های سالمندان هم کار کنید و یا مسئولیت پشتیبانی از بیماران ترخیص شده را به عهده بگیرید. در آمد پرستاران حدود ۱۴۰.۰۰۰ دلار است.

 

 

  1. مشاغل مدیریتی در کانادا

     

منظور از مشاغل مدیریتی، انواع مقام‌های سطح بالا در شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف، مثل مدیران ارشد، مدیران مالی، مدیران عملیاتی و معاونان آن‌ها است. در هر کدام از این مشاغل، افراد تصمیم می‌گیرند سازمان چه اهدافی را دنبال کند و منابع موجود به چه صورتی تخصیص یابند. از جمله رشته‌هایی که برای دست یافتن به این مشاغل، می‌توانید در آن‌ها ادامه تحصیل بدهید، اقتصاد،  و  است. البته این را هم در نظر بگیرید که رقابت بر سر این مشاغل بسیار بسیار زیاد است. میانگین حقوق افرادی که در این مشاغل مشغول به کار هستند، ۱۱۰.۰۰۰ دلار است. هر چند در شرکت‌های بزرگتر، این رقم بسیار بسیار بیشتر می‌شود، اما باید واقع بین باشید و این را هم در نظر بگیرید که برای دست یافتن به چنین مشاغلی به تجربه خیلی زیادی نیاز دارید.

 

 

  1. مشاغل مربوط به داده ها در کانادا

در دنیای امروز، داده‌ها حرف اول را می‌زنند. تمام سازمان ها بلا استثناء به اطلاعات نیاز دارند. کسب و کارها برای پیروزی در رقابت تنگانگ جهانی، مجبورند از داده‌ها به خوبی استفاده کنند. دیگر تمام مدیران می دانند که با تجزیه و تحلیل درست داده‌ها عملکرد بهتری خواهند داشت و بی شک به هدفشان خواهند رسید. داشتن اطلاعات مناسب نه تنها فروش کسب و کارها را بیشتر می‌کند، بلکه در کاهش هزینه آن‌ها هم موثر است. در یک نظر سنجی، ۸۲ درصد مدیران اظهار کردند که اهمیت تجزیه و تحلیل داده‌ها بیشتر هم می شود. پس اگر بتوانید به خوبی با داده‌ها کار کنید، مطمئن باشید آینده شغلی خیلی خوبی در انتظار شما خواهد بود. مهندسی داده، داده شناسی، توسعه دهنده داده‌های بزرگ و مشاور داد‌ها، از پرآمدترین مشاغل در سال ۲۰۲۰ خواهند بود.

 

 

  1. کارشناس منابع انسانی در کانادا

هر چه با افزایش جمعیت تعداد متقاضیان شغل‌های مختلف بیشتر می‌شود، اهمیت کارشناسان منابع انسانی هم افزایش می‌یابد. کارشناسان منابع انسانی باید بتوانند افرادی را جذب، استخدام و حفظ کنند، که کارفرمایان برای ادامه مسیر، به آن‌ها نیاز دارند. اهمیت این مسئله به خصوص رشته هایی که رقابت بر سر آن‌ها زیاد است، مثل کارشناسان IT، بیشتر می‌شود.

کارشناسان منابع انسانی مسئول انجام کارهای مربوط به بازنشستگی یا اخراج کارمندان هم هستند. با گذشت زمان کارشناسان منابع انسانی که بتوانند به خوبی با کارمندها و کاندیدها رابطه برقرار کنند، ارتباطات قوی داشته باشند، بتوانند اختلافات میان کارمندان را حل کنند و نظم مورد نیاز سازمان را برقرا کنند، ارزش بیشتری پیدا می‌کنند.

علاوه بر این از آن جا که اطلاعات تمام کارمندان در اختیار این افراد قرار می‌گیرد، باید بسیار اخلاق مدار باشند. پس جای تعجب نیست که این شغل، یکی از بهترین شغل های سال ۲۰۲۰ است. دستمزد این کارشناسان می تواند از ۴۰.۹۵۰ تا ۱۰۰.۰۰۰ دلار متفاوت باشد.

 

 

  1. مشاور مالی در کانادا

     

کانادا یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان را دارد. اما با وجود مشکلات اقتصادی پیش آمده و کاهش
درآمد افراد، هزینه‌ها و مشکلات زندگی در بسیاری از شهرهای بزرگ مثل تورنتو و ونکوور،
زیاد می‌شود و پیش بینی می‌شود بدهی افراد افزایش یابد.

مخصوصا با شیوع ویروس کرونا و افزایش قرنطینه خانگی در شهرهای کوچک و بزرگ، شرایط اقتصادی
شرکت‌ها و افراد بدتر هم می‌شود.

در نتیجه خانوارها و موسسات مالی کانادا به دنبال افرادی خواهند بود که در این رکود اقتصادی به
آن‌ها کمک کنند.

در آینده نه تنها مشاوران مالی باید در امور مالی تخصص داشته باشند، بلکه باید بتوانند با داده‌ها هم

به خوبی کار کنند و در عرصه امنیت داده‌ها هم باید اطلاعات لازم را داشته باشند.

 

 

  1. کارشناس فناوری اطلاعات در کانادا

     

 صنعت فناوری کانادا همچنان در حال رشد است و روند آن همچنان ادامه خواهد داشت. شهرهایی
مثل تورنتو و مونترال و ونکوور رهبران رشته مختلفی مثل هوش مصنوعی، تکنولوژی شفاف و
محاسبات ابری هستند.

برای همین جای تعجب نیست که کانادا بیشترین رشد  جهان را به دست آورده است. تا حدی که کاناد
ا توانسته  ایالات متحده را شکست بدهد.

اگر مهارت‌های  خوبی دارید، مخصوصا اگر می‌توانید به زبان‌‌های رایج جاوا، پایتون یا زبان‌های مختلف مبتنی
بر  کدگذاری کنید، به احتمال خیلی زیاد، می‌توانید در یکی از شهرهای بزرگ کانادا و در یکی از شرکت‌های
بزرگ شغل خیلی خوبی به دست بیاورید.

در سال ۲۰۲۰ بین مشاغل مربوط به حوزه ، توسعه دهنده‌ها شرایط شغلی بهتری دارند. بعد از آن مدیران پروژه
و پشتیبان‌های فنی قرار  می‌گیرند.

رقابتی‌ترین حقوق‌های کانادا در صنعت  قرار می گیرند. هر چند میانگین دستمزد در این صنعت سالانه ۸۱۷۵۰
دلار است،
اما حقوق افراد می‌تواند از ۵۵۰۰۰ دلار تا ۱۴۰۰۰۰ دلار متفاوت باشد. علاوه بر این باید دقت کنید که
به روز بودن در این صنعت بسیار مهم است.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در خصوص بهترین شغل های کانادا با کارشناسان استادی پلن تماس بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *