بهترین شهر های آمریکا برای تحصیل

 

 

اگر برای تحصیلات عالیه خود و فرزندانتان به دنبال یک کشور ایده آل و مدرن هستید، بدون شک، تحصیل در کشور آمریکا می تواند یکی از برترین گزینه ها باشد. دانشگاه های رتبه دار و معتبر در سطح جهانی، طبیعت بسیار شگفت اگیز و زیبا و امکانات فوق العاده ی این کشور باعث شده هر ساله عده ی زیادی به فکر مهاجرت به آمریکا باشند. در این مقاله به شهر های دانشجویی آمریکا پرداخته می شود. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید و ادامه ی این مطالب مهم و خواندنی را از دست ندهید.

 

 

۱. تحصیل در بوستون

آیا می خواهید در شهری تحصیل کنید که دانشگاه های برتر و معتبر بین المللی فراوانی دارد؟ بدون شک بوستون میتواند برای شما گزینه ی ایده آلی باشد. دانشگاه فناوری ماساچوست، دانشگاه معروفِ هاروارد و همچنین پنج مرکز علمی آموزشی برتر دیگر در این شهر قرار دارند! دانشگاه های بوستون اکثرا جزء مهم ترین و معروف ترین دانشگاه ها در سطح جهانی هستند. همچنین دانشگاه ماساچوست و هاروارد در نظام رتبه بندی QS هر ساله رتبه ی اول یا دوم در جهان را کسب کرده اند. این شهر از نظر اهمیت به فرهنگ و هنر هم بسیار شهرت دارد. وقتی سخن از موسیقی کلاسیک به میان می آید، نام بوستون معمولا شنیده می شود! همچنین بار ها و بارها بوستون در زمینه های ورزشی نتایج درخشانی کسب کرده است!

 

 

۲. تحصیل در نیویورک

 

آیا می دانید کدام کشور به پایتخت جهان معروف است؟! بله درست حدس زده اید! نیویورک! شاید برایتان جالب باشد که در نیویورک برای کار و تلاش شب و روز اصلا فرقی نمی کند! در اصل در نیویورک اصلا خواب معنا ندارد!! این شهر در بین شهر های دانشجویی رتبه ی ۲۰ ام را دارد. شرایط اقتصادی پر رونق نیویورک، بنا ها و آسمان خراش های برجسته ی آن و زرق و برق شهر هر ساله عده ی زیادی را برای تحصیل و کار به نیویورک می کشانند. همچنین دانشگاه های بسیار معروف در نیویورک هم از دیگر عوامل تاثیر گذار و مهمِ نیویورک هستند. ۲۲ دانشگاهِ نیویورک در نظام رتبه بندی QS قرار دارند‌. همچنین ۹ دانشگاه دیگر از نیویورک جزء ۸۰۰ دانشگاه برتر جهانی هستند. نیویورک با ارائه ی کیفیت زندگی بالا و البته کمی گران توانسته به یکی از بهترین شهر های دانشجویی آمریکا تبدیل شود.

 

 

 

۳. تحصیل در سانفرانسیسکو

یکی دیگر بهتربن شهر های دانشجویی آمریکا سانفرانسیسکو نام دارد. این شهر با داشتن دو دانشگاه برتر استنفورد و کالیفرنیا توانسته از اکثر شهر های آمریکا سبقت بگیرد! سانفرانسیسکو یکی از ۱۰ مرکز مالی برجسته ی جهانی است‌. هزینه های زندگی در این شهر کمی گران است. با این حال، هزینه های زنرگی در سانفرانسیسکو بسیار مقرون به صرفه تر و ارزان تر از نیویورک است.

 

برای مطالعه شرایط کار در حین تحصیل در دانشگاه­های آمریکا کلیک نمایید.

 

 

۴.تحصیل در شیکاگو

شهر بعدی در لیست بهترین شهر های دانشجویی آمریکا قرار می گیرد، شیکاگو نام دارد. شیکاگو یک قطب اقتصادی بسیار مهم در جهان است. در موسیقی بلوز و جاز نیز این شهر در قرن بیستم بسیار شناخته شده می باشد. دو دانشگاه شیکاگو و نورث وسترن در شیکاگو قرار دارند. این دو مرکز آموزش علمی و دو دانشگاه دیگر جزء ۵۰۰ دانشگاه معتبر در جهان هستند. شیکاگو با داشتن این دانشگاه های معتبر و مشهور به ۳۰ امین شهر برتر دانشجویی در سطح جهانی تبدیل شده است.

 

برای مطالعه کامل شرایط ویزای تحصیلی آمریکا کلیک نمایید.

 

 

 

۵. تحصیل در لس آنجلس

 

 

لس آنجلس، این شهر بسیار زیبا و دیدنی، در رتبه ی ۴۲ ام شهر های دانشجویی در جهان قرار دارد. دانشگاه های معتبری مثل دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس قرار دارند. طبیعت زیبای لس آنجلس،  آفتاب درخشان و سواحل بی نظیر آن بسیار دلفریب و جذاب هستند. همچنین این شهر دیدنی از فرهنگ و هنر بالایی هم بهره مند است. برای مثال موسیقی و فیلم سازی از جمله بخش های پرطرفدار در لس آنجلس اند‌. در نظام رتبه بندیQS، دانشگاه های لس آنجلس رتبه ی ۲۷ را دارند‌. به راستی که لس آنجلس در شمار معروف ترین و برترین شهر های دانشجویی آمریکا قرار دارد.

 

 

 

۶. تحصیل در واشنگتن دی سی

 

 

جای تعجب ندارد که پایتخت ایالات متحده ی آمریکا هم جزء بهترین شهر های دانشجویی آمریکا باشد! تحصیل در واشنگتن دی سی واقعا به معنای تحصیل در قلب تاریخ و سیاست آمریکا است! کاخ سفید، دادگاه عالی، بناهای یادبود ایالات متحده آمریکا همگی در این شهر قرار گرفته اند. در واشنگتن دی سی، پنج دانشگاه معتبر و معروف قرار دارد. همگی این مراکز آموزش عالی در نظام رتبه بندی QS هستند. بالا ترین رتبه ی دانشگاهی هم برای دانشگاه مریلند است. این مرکز در جهان رتبه ی ۱۲۶ ام را کسب کرده.

 

 

برای مطالعه  تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اروپا،آمریکا و کانادا کلیک نمایید.

 

 

 

۷. تحصیل در فیلادلفیا

فیلادلفیا، یک کلان شهر مدرن چند فرهنگی است. این شهر به دلیل فعالیت های ورزشی چشمگیر و غذاهای متنوع بسیار معروف شده. وجود دانشگاه های معروف مثل درسل و تمپل، قطعا فیلادلفیا را به یکی از محبوب ترین شهر های دانشجویی آمریکا در سطح بین المللی تبدیل کرده. فیلادلفیا، از نظر شهر های دانشجویی در نظام رتبه بندی QS، رتبه ی ۱۸ ام را کسب کرده. همچنین این شهر چهل و هشتمین شهر دانش آموزی در آمریکا است. شهر فیلادلفیا با تمدن و تاریخ غنی که دارد، همیشه مورد توجه توریست ها و مردم آمریکا بوده. برای مثال قرار داد استقلال آمریکا (سیاه پوستان) در سال ۱۷۷۶ در فیلادلفیا امضا شد. حتی کلمه ی فیلادلفیا پیشینه ای یونانی دارد که به معنای عشق برادرانه است!!

 

 

 

۸. تحصیل در پیتسبورگ

دومین شهر بزرگ ایالت پنسیلوانیا، پس از فیلادلفیا، پیتسبورگ نام دارد. پیترزبورگ به عنوان یکی از مشهور ترین شهر های دانشجویی آمریکا شناخته می شود. کیفیت زندگی بالا، پذیرش دانشجویان بین المللی و ارائه ی خدمات آموزشی بسیار عالی از مزایای این شهر هستند. هر چند که هزینه های زندگی و شهریه ها در این شهر کمی گران است، ولی کیفیت زندگی فوق العاده ای که دارد، هنوز هم این شهر را پرطرفدار کرده.  دو دانشگاه معروف هم در پیتسبورگ در نظام رتبه بندی QS قرار دارند.

 

برای مطالعه تفاوت تحصیل در آمریکا و هلند کلیک نمایید.

 

 

 

۹. تحصیل در آتلانتا

آتلانتا، پایتخت و بزرگترین شهر ایالت جورجیا است. در بین شهر های دانشجویی آمریکا رتبه ی ۵۸ ام را دارد. این شهر درختان بسیار کهن و فراوانی دارد و تقریبا در دلِ جنگل واقع شده. به همین دلیل به <شهری در جنگل> مشهور است. موسسه ی فناوری جورجیا جزء بنام ترین مراکز آموزش عالی در آمریکا است و در نظام رتبه بندی QS هم قرار دارد‌.

 

 

 

۱۰. تحصیل در بالتیمور

بزرگترین شهر ایالت مریلند بالتیمور است. این شهر هم در فهرست شهر های دانشجویی آمریکا واقع شده و رتبه ی ۷۱ را دارد. همچنین بالتیمور به عنوان بندر دریایی اصلی در آمریکا شناخته می شود. دانشگاه جان هاپکینز که یکی از معروف ترین دانشگاه های پزشکی است در بالتیمور واقع شده. همچنین مرکز آموزشی مریلند در نیز منطقه ی بالتیمور قرار دارد.

برای مطالعه تفاوت های تحصیل در مقطع دکترا در اروپا، آمریکا و کانادا کلیک نمایید. 

 

 

 

۱۱. تحصیل در سان دیگو

یکی از خوش آب و هوا ترین مناطق آمریکا است سان دیگو نام دارد. سان دیگو هم مانند بسیاری از منطقه های آمریکا جزء بهترین شهر های دانشجویی است. از آب و هوای بسیار دلپذیر ساحلی گرفته تا جاذبه های گردشگری و طبیعت بکر و بی نظیر. این شهر در بین شهر های دانشجویی رتبه ی ۷۲ را کسب کرده. دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بی نظیری در سان دیگو قرار دارند که سه مورد از بهترین های آن ها در نظام رتبه بندی QS قرار دارند‌.

برای مطالعه شرایط هزینه زندگی برای یک دانشجوی بین المللی در آمریکا (سال ۲۰۲۱)  کلیک نمایید.

 

اگر در رابطه با بهترین شهر های آمریکا برای تحصیل به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می توانید با مشاورین مجموعه ی استادی پلن تماس حاصل فرمائید.

 

برای دریافت خدمات مشاوره تحصیلی به صفحه ی  رزرو وقت مشاوره ویزای تحصیلی مراجعه کنید.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *