دبیرستان های استرالیا

 

 

آیا تا به حال به ادامه تحصیل فرزندان خود در دبیرستان های استرالیا فکر کرده اید؟! بدون شک تحصیل مدارس بی نظیر این کشور می توانند برایشان بی نهایت لذت بخش باشند‌. مسلما فرزندان شما با تحصیل در دبیرستان های فوق العاده ی استرالیا به افرادی بسیار ماهر و باسواد تبدیل می شوند. فرادی که می توانند با آموزش هایی که فراگرفته اند برای آینده ی کشور خود بسیار مفید باشند. به بهترین متحخصصین و آینده سازان تبدیل شوند. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا با مدارس کشور بی همتای استرالیا بیشتر آشنا شوید!

 

 

 

شرایط کلی مدارس در استرالیا

 

آموزش در مدارس استرالیا از پیش دبستانی، ابتدایی (مهد کودک)، دبستان شروع و به دبیرستان و کالج ختم می شود. تحصیلات مقدماتی تا متوسطه حدودا ۱۳ سال طول می کشد. مدرسه رفتن حداقل تا سن ۱۶ سالگی در استرالیا اجباری است.

 

 

 

انواع مدرسه در استرالیا

 

مدارس استرالیا به سه دسته تقسیم می شوند. مدارس دولتی، مدارس غیر دولتی (شامل مدرسه های مذهب محور مانند کاتولیک، یا مدارس اسلامی) و مدرسه های مبتنی بر فلسفه های تربیتی مانند مونته سوری و اشتاینر. همه ی مدرسه های استرالیا زیر نظر دولت هستند و معلمان هم تابع قوانین و الزامات دولتی می باشند.

 

برای مطالعه ۱۰ دانشگاه برتر استرالیا  کلیک نمایید.

 

 

آموزش های مدارس استرالیا

 

در مدارس استرالیا، علاوه بر آموزش دروس و علوم مختلف، بچه ها برای زندگی اجتماعی آماده می شوند‌. مهارت های ارتباطی، نظم و انضباط شخصی، احترام به هم سن و سال ها از اساس های آموزشی و تربیتی اند. همچنین یک سری برنامه ریزی های مشخص در زمینه ی یادگیری درس هایی مثل انگلیسی، ریاضیات، مطالعات اجتماعی و محیط زیست، علوم، هنر های مختلف، زبان های خارجی (به جز انگلیسی، LOTE)، فناوری، بهداشت و تربیت بندی به دانش آموزان ارائه می شوند. به علاوه برخی آموزش های مختلف در رابطه با کارهای گروهی و افزایش اعتماد به نفس کودکان و نوجوانان نیز ارائه می شوند.

 

 

آموزش های مدارس استرالیا
آموزش های مدارس استرالیا

 

 

 

 

روش های مختلف تدریس در دبیرستان های استرالیا

 

برای یادگیری بهتر دانش آموزان، در استرالیا چندین روش آموزشی وجود دارد. برای مثال، تدریس توسط خود معلم (معلم محور)، تحقیقات دانش آموزی، پروژه ها و سخنرانی های گروهی، آموزش تصویری، آموزش های الکترونیکی و کلاس های تعاملی. برای سنجش و ارزیابی ‌نتایج تدریس ها هم از روش های مختلفی استفاده می شود. مثلا به کمک پروژه های مختلف، تکالیف گروهی، کنفرانس،پاورپوینت ساختن، پادکست ایجاد کردن و تکالیف متنوع سطح دانش و مهارت دانش آموزان سنجیده می شود.

 

 

 

اتمام دوره ی متوسطه در استرالیا چگونه است؟!

 

پس از پایان یافتن تحصیلات دانش آموزان در دبیرستان و امتحانات پایانی به آن ها گواهی رسمی صلاحیت ارائه می شود. این گواهینامه نشان دهنده ی نمرات، معدل و مهارت های دانشی دانش آموز است. (معادل دیپلم در ایران)‌‌‌ جالب است بدانید که این مدرک توسط کلیه ی دانشگاه ها، موسسات بین المللی و مراکز آموزش عالی استرالیا قابل قبول و تایید است!

 

برای مطالعه ارزان ترین شهرهای استرالیا برای تحصیل و زندگی دانشجویی کلیک نمایید.

 

 

 

تحصیلات مدرسه ای در استرالیا چقدر طول می کشد؟

 

آموزش های مدارس تقریبا در تمام ایالت ها و شهر های استرالیا یکسان است و فقط تفاوت های جزئی وجود دارد. تحصیلات ابتدایی از سن ۶ سالگی تا ۱۱ سالگی و آموزش های دبیرستان از ۱۱ سالگی تا ۱۶_۱۷ سالگی انجام می شود.

دوره های تحصیلی مدرسه در استرالیا به شرح زیر هستند:

 

  • دبستان های استرالیا

 

دبستان در استرالیا از سن ۵ سالگی شروع و تا ۱۱ سالگی تمام می شود. این دوره از آموزش معمولا با کلاس های مختلط از دختران و پسران تشکیل می شود.

 

  • دبیرستان های استرالیا

 

  • تحصیلات متوسطه در دبیرستان تقریبا از سن ۱۱_۱۲ سالگی تا ۱۶_۱۷ سالگی انجام می شود. معمولا دانش آموزان تا سال دهم درگیر امتحانات و دروس دبیرستان هستند و پس از آن برای سال یازدهم و دوازدهم برای امتحانات پایانی و ورود به دانشگاه ها آماده می شوند. برخی از دانش آموزان پس از اتمام سال دهم مدرسه را ادامه نمی دهند و به کارورزی برای کسب تجارب بیشتر می پردازند. ببشتر دانش آموزان بین المللی که قصد ادامه تحصیل در استرالیا را دارند، در سال یازدهم و دوازدهم به این کشور مهاجرت می کنند‌.

 

  • انواع دبیرستان در استرالیا

 

  • استرالیا دو نوع دبیرستان دارد؛ دولتی و خصوصی. هر دو نوع تابع قوانین دولت استرالیا هستند.

 

۱. دبیرستان های دولتی استرالیا

 

مدارس دولتی، کاملا تحت اختیار و کنترل قوانین و الزامات دولت هستند. این مدارس مستقیما زیر نظر اداره ی آموزش و پرورش دولت اداره می شوند. ( هیچ فرقه ی مذهبی در کنترل آن ها دخیل نیست). اکثر این مدارس مشترکا از پسر دختر تشکیل می شوند. فقط چند مدرسه ی خاص است که به صورت تک جنسیتی (دخترانه یا پسرانه) هستند.

برای مطالعه بهترین شهر های استرالیا برای زندگی و کار کلیک نمایید.

 

 

۲. دبیرستان های خصوصی استرالیا

 

این مدارس جدا از دولت فعالیت می کنند منتها مطابق استاندار ها و مقررات دولت هستند. بودجه ی این مدرسه ها در ابتدا توسط دولت تامین می شوند و پس از آن فرقه های مذهبی به عنوان هیئت مدیره در پشتیبانی آنان نقش دارند. این مدارس ممکن است به صورت دو جنسیتی و یا فقط دخترانه یا پسرانه اداره شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با دبیرستان های استرالیا می توانید با کارشناسان حرفه ای مجموعه ی استادی پلن تماس حاصل فرمائید.

 

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *