بورسیه تحصیلی دانشگاه های هلند برای دانشجویان بین المللی طراحی شده است که از منطقه اقتصادی اروپا (EEA) نیستند و مایل به ادامه تحصیلات عالی خود در هلند هستند. این برنامه بورسیه تحصیلی در حدود ۳۸ دانشگاه در هلند برای دانشجویانی که مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد خود را دنبال می کنند در دسترس است.

بورسیه تحصیلی دانشگاه های هلند

بورسیه تحصیلی دانشگاه های هلند

توسط وزارت آموزش، فرهنگ و علوم هلند همراه با دانشگاه های هلند تامین مالی می شود. شایستگی تحصیلی نقطه اصلی انتخاب برای بورسیه تحصیلی هلند است. مبلغ بورسیه تحصیلی از ۵۰۰۰ یورو تا ۱۵۰۰۰ یورو بر اساس دانشگاه ثبت نام شده اعطا می شود.
معافیت کامل از بورسیه تحصیلی نیست، که در مقابل هزینه تحصیل سال اول اعطا می شودآخرین مهلت درخواست برای بورسیه تحصیلی هلند ۰۱ فوریه ۲۰۲۲ یا ۰۱ مه ۲۰۲۲ است.
تصمیمات بورسیه به زودی در ماه اوت اعلام خواهد شد.
همه برنامه های لیسانس یا کارشناسی ارشد دانشگاه های شرکت کننده تحت پوشش بورسیه های هلند نیستند. دانشجویان باید بررسی کنند که آیا برنامه انتخابی آنها در دانشگاه های شرکت کننده واجد شرایط بورسیه هلند است یا خیر.

معیارهای واجد شرایط بودن برای دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه های هلند
همراه با پذیرش در هر یک از دانشگاه های شرکت کننده، برای در نظر گرفتن بورسیه تحصیلی هلند، متقاضیان باید شرایط زیر را داشته باشند.
• تابعیت یک کشور که عضو منطقه اقتصادی اروپا نباشد را داشته باشد.

• برای یک برنامه تحصیلی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در یکی از موسسات آموزش عالی هلند که به صورت تمام وقت می باشد درخواست خود را ارائه نماید.

• از آنجا که شرایط هر رشته و دانشگاه جهت دریافت بورس تحصیلی متفاوت می باشد، پیش نیازهای لازم برای رشته و دانشگاه مورد نظر را در وب سایت دانشگاه مطالعه نماید.

• هیچ مدرک تحصیلی از موسسات آموزشی هلند نداشته باشد.

انواع بورسیه تحصیلی دانشگاه های هلند

 

بورسیه تحصیلی دانشگاه های هلند

• بورسیه دولتی هلند

مبلغ بورسیه: ۵۰۰۰ یورو

مدرک واجد شرایط: برنامه های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی

بورسیه دولتی هلند توسط وزارت آموزش، فرهنگ و علوم هلند تامین می شود و به دانشجویانی که از کشورهای غیر اروپایی آمده اند اعطا می شود. این بورسیه تحصیلی هلند به دانشجویان بین المللی ورودی داده می شود زیرا آنها را تشویق به تحصیل در هلند می کند و یک بورسیه یکباره است.

برای شروع درخواست بورسیه خود، لطفاً ابتدا بررسی کنید که آیا دانشگاه انتخابی شما در هلند در لیست دانشگاه های شرکت کننده است یا خیر. برای مشاهده لیست دانشگاه های مورد تایید، لینک بورسیه را بررسی کنید. همچنین، شما باید برای یک برنامه خاص در مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد درخواست دهید و شرایط پذیرش دانشگاه و برنامه خود را برآورده کنید. معمولاً اینها شامل دستاوردهای تحصیلی قبلی، الزامات زبان و بسیاری موارد دیگر می شود.

• بورسیه دانشگاه Twente

مبلغ بورسیه: ۳۰۰۰ یورو تا ۲۲۰۰۰ یورو برای یک سال تحصیلی کامل

مدرک تحصیلی واجد شرایط: تحصیلات تکمیلی

بورسیه دانشگاه Twente به دانشجویانی اعطا می شود که شهرت علمی برجسته ای دارند. هدف این بورس تحصیلی قدردانی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی است که در برنامه های مربوطه خود برتر هستند. و این برای کشورهای اروپایی و غیر اروپایی باز است.

درخواست برای این بورسیه تحصیلی در هلند یک روش جداگانه از روند پذیرش شما است. برای واجد شرایط بودن برای این بورسیه، باید تمام شرایط مندرج در لینک بورسیه را داشته باشید. شما باید در یک برنامه تحصیلات تکمیلی پذیرفته شوید و قبلاً از آزمون های زبان انگلیسی نتیجه گرفته اید و نمرات لازم را کسب کرده اید.

همه درخواست‌ها به‌صورت آنلاین انجام می‌شوند و پس از ارسال الزامات و خود برنامه، تأییدیه دریافت خواهید کرد. کمیته درخواست شما را ارزیابی خواهد کرد و زمانی که نتایج اعلام شد به شما اطلاع داده خواهد شد

• بورسیه شایستگی آمستردام

مبلغ بورسیه: ۶۰۰۰ یورو در سال

مدرک واجد شرایط: برنامه های کارشناسی

دانشگاه آمستردام یک دانشگاه دولتی در آمستردام هلند است و از شهرت برجسته ای در این کشور و اروپا برخوردار است. این دانشگاه دولتی بورسیه تحصیلی شایستگی را برای دانشجویان بین المللی عالی در مقطع کارشناسی ارائه می دهد. این بورسیه ها در هلند برای دانشجویان بین المللی به دانشجویانی که در رشته های اقتصاد و تجارت، روانشناسی و علوم اجتماعی و رفتاری شرکت می کنند ارائه می شود.

• بورسیه تحصیلی با پتانسیل بالا در دانشگاه ماستریخت

مبلغ بورسیه: هزینه تحصیل – بسته به برنامه شما، هزینه زندگی سالانه ۱۱۴۰۰ یورو برای ۱۲ ماه، هزینه درخواست ویزا و موارد دیگر.

مدرک تحصیلی واجد شرایط: تحصیلات تکمیلی

بورسیه تحصیلی هلند-High Potential دانشگاه ماستریخت، یکی از بهترین بورسیه های تحصیلی در هلند برای دانشجویان بین المللی، ترکیبی از بورسیه تحصیلی با پتانسیل بالای دانشگاه است که توسط دانشگاه ماستریخت تامین می شود و بورس تحصیلی هلند که توسط وزارت آموزش، فرهنگ و علم هلند تامین می شود. . به دانشجویان فارغ التحصیل بین المللی اعطا می شود که در برنامه های تحصیلات تکمیلی مربوطه خود برتری نشان دهند.

برای واجد شرایط بودن برای این بورس تحصیلی، باید شرایط پذیرش خاص برنامه انتخابی خود را داشته باشید و نمرات علمی عالی داشته باشید. درخواست خود را با ثبت نام آنلاین در یکی از برنامه های کارشناسی ارشد دانشگاه شروع کنید. از شما خواسته می شود یک فرم درخواست را پر کنید و برخی از اسناد را ارسال کنید. می توانید مدارک مورد نیاز را در لینک بورسیه بررسی کنید

• دانشگاه اراسموس روتردام – L-EARN برای بورسیه تاثیر

مبلغ بورسیه: ۱۰۰۰۰ یورو – ۲۲۰۰۰ یورو

مدرک تحصیلی واجد شرایط: تحصیلات تکمیلی

L-EARN for Impact Scholarship در دانشگاه اراسموس روتردام به دانشجویان بین المللی که از کشورهای در حال توسعه آمده اند (طبق لیست بانک جهانی) ارائه می شود. این بورسیه با هدف ارتقای توسعه اقتصادی در این کشورهای در حال توسعه است. پس از تکمیل برنامه، گیرندگان باید به کشورهای مربوطه خود بازگردند تا به اقتصاد و رشد اجتماعی سرزمین اصلی خود کمک کنند.

سخن پایانی

بورسیه های تحصیلی دانشگاه های هلند

در این مقاله شما عزیزان را با بورسیه تحصیلی دانشگاه های هلند آشنا کردیم . برای دریافت این بورسیه شما باید نمرات عالی داشته تا بتوانید واجد شرایط باشید. معمولا این بورسیه ها کمک هزینه تحصیلی حساب می‌شوند. برای اطلاع بیشتر از شرایط خاص آنها می توانید با مشاوران study plan تماس حاصل فرمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *