تحصیل رایگان در نروژ

 

آیا قصد ادامه ی تحصیل در دانشگاه های معروف و معتبر نروژ را دارید؟ نظرتان درباره تحصیل رایگان در نروژ چیست؟ دانشجویان بین المللی همگی می توانند لیسانس، کارشناسی ارشد و دکتری خود را در مراکز آموزشی این کشور با کمترین هزینه به پایان برسانند. این کشور با ارائه ی بورسیه های مختلف و بدون دریافت شهریه درس خواندن را برای اکثر دانشجویان آسان کرده. اگر شما نیز قصد تحصیل، اشتغال و مهاجرت به این کشور رویایی را دارید با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

 

 

 

بورسیه های تحصیلی نروژ

 

 

قوانین و برنامه ریزی های دولت نروژ باعث شده که متقاضیان مهاجرت و ادامه تحصیل به راحتی بتوانند نروژ را جزء اولویت های خود انتخاب کنند. همچنین، بورسیه های تحصیلی دانشگاه های نروژ، یکی از بهترین امکاناتی هست که برای دانشجویان فراهم می شود. با توجه به بالا بودن هزینه های زندگی در نروژ، دریافت  کمک هزینه های تحصیلی به دانشجویان بین المللی کمک بزرگی می کند. شما با کسب بورسیه و تحصیل رایگان بسیاری از هزینه های خود را کاهش داده و بخش از نگرانی های مالی شما از بین می رود.

برای مطالعه مقاله  ۵دلیل برای تحصیل در نروژ کلیک نمایی.

 

 

 

 

تحصیل رایگان در دانشگاه های  دولتی نروژ

 

دولت نروز هر ساله بودجه ای را برای دانشگاه های دولتی اختصاص می دهد. و به همین علت این مراکز آموزشی به راحتی می توانند تمامی دانشجویان را رایگان پذیرش کنند. بله! درست حدس زدید. می توانید بدون پرداخت شهریه در این دانشگاه های مطرح درس بخوانید. برای مثال ادامه تحصیل در دانشگاه های آگر، استاوانگر و اسلو کاملا رایگان است.  اگر هر چه زودتر درخواست بورسیه ی تحصیلی خود را تا قبل از اتمام مهلت ثبت نام ارائه کنید، احتمال دریافت بورسیه شما بالاتر می رود. این بورسیه به معنای تامین کل هزینه های زندگی و اقامت شما نیست. بلکه مجوز تحصیل رایگان در نروژ به شمار می رود. البته باید بدانید که تحصیل در دانشگاه ها و موسسات خصوصی این کشور شامل هزینه می شود.

 

 

 

تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی در نروژ

 

یکی از بی نظیر ترین مزایای کشور نروژ امکان ادامه ی تحصیل رایگان برای دانشجویان بین المللی  کارشناسی است. تحصیل در دانشگاه علم و صنعت نروژ (NTNU)، دانشگاه برگن و دانشگاه نورد کاملا رایگان است. با این وجود می توانید به دنبال بورسیه های تحصیلی نیز باشند. برای مثال اکثر دانشگاه های نروژ دو بورس تحصیلی High North Fellowship Program  و NOK9,440 را به دانشجویان بین المللی پیشنهاد می کنند‌.

 

برای تحصیل پزشکی در نروژ کلیک نمایید.

 

 

 

تحصیل رایگان نروژ در مقطع کارشناسی ارشد

 

در این مقطع هم مثل دوره ی کارشناسی، تحصیل در دانشگاه های دولتی نروژ رایگان است. حتی برخی دانشگاه ها مثل دانشکده ی تجارت نروژ شهریه ی کامل و هزینه های زندگی دانشجویان فوق لیسانس را تا اخر تامین می کنند‌. برخی دانشگاه هایی که بدون شهریه دانشجو می پذیرند عبارتند از: دانشگاه آگر، دانشکده اقتصاد NHH نروژ و دانشگاه برگن.

شما برای زندگی راحت تر در این دوره هم می توانید از بورسیه های تحصیلی استفاده کنید. برای مثال بورس های Nordplus، اراسموس موند و های نورث را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای مطالعه کامل شرایط  ویزای تحصیلی نروژ کلیک نمایید. 

 

 

 

تحصیل رایگان در مقطع دکتری در نروژ

 

نروژ در ارائه ی آموزش رایگان در دوره ی دکتری بسیار معروف و زبانزد است. دانشگاه اسلو و برگن در این نیز بورسیه های تحقیقاتی مختلفی را برای دانشجویان دکتری در نظر می گیرند.

برای اطلاع از هزینه تحصیل و زندگی در نروژ کلیک نمایید. 

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل در نروژ و انواع بورسیه های تحصیلی می توانید با مشاورین  استادی پلن تماس حاصل بفرمایید.

 

 

برای دریافت خدمات مشاوره تحصیلی به صفحه ی  رزرو وقت مشاوره ویزای تحصیلی  مراجعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *