انگلستان یکی از مقاصد محبوب برای تحصیل در خارج از ایران است. این کشور بسیاری از تخصص های مربوط به پزشکی را ارائه می‌کند. کشور انگلستان دارای سیستم مطالعه قوی ، افزایش سطح مهارت زبان بین المللی، ایجاد رزمه قوی با مدرک بین المللی شناخته شده است.  در این مقاله شما را با هفت دلیل جهت تحصیل پزشکی در انگلستان را توضیح خواهیم داد.

 

سیستم مطالعه تحصیل پزشکی در انگلستان

تحصیل پزشکی در انگلستان

 

شما می توانید از طریق ۳ دوره مختلف در رشته پزشکی در انگلستان ثبت نام کنید و ادامه تحصیل داشته باشید.

تحصیل پزشکی بعد از فارغ التحصیلی از دبیرستان:

تحصیل در این دوره ۵ سال طول می کشد و ممکن است در برخی از دانشگاه ها تا ۶ سال نیز بطور بی‌انجامد. این دوره با  نام هایی مانند MBBS یا MBChB  شناخته شده است،

 

 

تحصیل پزشکی در انگلستان پس از لیسانس

تحصیل پزشکی در انگلستان

 

با توجه به اینکه بسیاری از دانشگاه‌ها به مدرک لیسانس در رشته‌های مرتبط با سلامت نیاز دارند، این دوره برای کسانی که قبلاً دارای مدرک لیسانس در زمینه زشته های پیراپزشکی و سلامت هستند. سایر دانشگاه ها از نظر مدرک مورد نیاز انعطاف بیشتری دارند.مدت تحصیل در این دانشگاه ها برای رشته های ذکر شده در انگلستان  در اکثر موارد ۴ سال و در سایر دانشگاه ها تا ۵ سال ادامه دارد.

تحصیل پزشکی در انگلستان یک سال مقدماتی

این برنامه به صورت یک سال به شکل مقدماتی است. بعد از ان در صورت قبولی در این دوره وارد ۵ سال اصلی دوره تحصیلی خواهید شد. این دوره  باعث می شود دوره تحصیل به مدت ۶ سال طول بکشد. موارد دیگری نیز وجود دارد که سال اضافی یا سال مقدماتی به طور جداگانه مورد مطالعه قرار می گیرد که به عنوان تحصیل پزشکی با سال مقدماتی یا سال پایه نیز شناخته می شود.

 

 

شرایط تحصیل پزشکی در انگلستان برای دانشجویان بین المللی

تحصیل پزشکی در انگلستان

 

 

 

اگرچه شرایط پذیرش از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است، اما برخی از شرایط اساسی وجود دارد:

  • پیشرفت تحصیلی در تحصیل پزشکی در انگلستان

مهم است که در تحصیلات دبیرستان خود نمرات بالایی کسب کنید، به ویژه در دروس علوم مانند زیست شناسی و شیمی. دانشگاه های دیگر ممکن است به دنبال نمرات بالاتر در سه موضوع باشند.

  • شخصیت در تحصیل پزشکی در انگلستان

الزامات غیر آکادمیک دانشگاه های پزشکی بریتانیا شامل جنبه های مربوط به شخصیت و دستاوردهای شما مانند تعامل مثبت در دبیرستان، کالج یا جامعه است. از شما انتظار می رود که تجربه اجتماعی خود را خارج از محیط معمولی خود برجسته کنید.

دستاوردها: علایق، دستاوردها و مشارکت شما در جامعه شما نیز در نظر گرفته می شود، زیرا داوطلب شدن در یک زمینه مرتبط با سلامت نقش مهمی در ارزیابی شخصیت شما دارد. بنابراین مهم است که یک ارزیابی واقع بینانه از آنچه برای کار در چنین زمینه حیاتی مانند سلامت لازم است داشته باشیم.

 

 

نحوه درخواست تحصیل پزشکی در انگلستان

تحصیل پزشکی در انگلستان

 

درخواست برای تحصیل پزشکی در انگلستان نیاز به صبر و پشتکار دارد. شما باید از طریق وب سایت UCAS اقدام کنید که به شما امکان می دهد حداکثر برای ۴ دوره پزشکی درخواست دهید. فقط به خاطر داشته باشید که فرآیند ارسال زمان نسبتاً طولانی طول می کشد.

ترجیحاً برای تحصیل پزشکی در انگلستان زودتر اقدام کنید، زیرا باید یک سال قبل از شروع سال تحصیلی درخواست دهید. آخرین مهلت درخواست معمولاً ۱۵ اکتبر است و در صورت قبولی، تحصیل از سپتامبر سال بعد شروع می شود.

 

آزمون پذیرش در تحصیل پزشکی در انگلستان

 

برای تحصیل پزشکی در انگلستان باید یک آزمون پذیرش را بگذرانید که بخشی از شرایط پذیرش در دانشگاه های پزشکی بریتانیا می باشد. ۳ آزمون پذیرش وجود دارد که بسته به دانشگاهی که قصد عضویت در آن را دارید متفاوت است.

 

بهترین دلایل تحصیل در انگلستان چیست؟

  1. دسترسی به آموزش پزشکی پیشرو در جهان.

بیش از ۷۰ دانشگاه بریتانیا در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS در بین بهترین‌های جهان قرار دارندژ این کشور به دلیل کیفیت بالای تحقیقات و تدریس در سراسر جهان شناخته شده است. اگر در انگلستان پزشکی تحصیل می‌کنید، می‌توانید از میان مجموعه‌ای از دانشکده‌های پزشکی پیشرو جهان انتخاب کنید، با این آگاهی که مدرک شما در جایی که به دنبال کار می‌روید مورد احترام قرار می‌گیرد.

 

  1. قابلیت استخدام خود را افزایش دهید.

اگر به دنبال این هستید که دانش پزشکی خود را پس از تحصیل به کشور خود بیاورید، داشتن تجربه تحصیل در خارج از کشور می تواند شانس شما را برای یافتن کار افزایش دهد و به پیشرفت سریعتر شما کمک کند.

بهترین دانشکده های پزشکی در انگلستان به دانشجویان فرصت یادگیری با استفاده از جدیدترین امکانات و تجهیزات را می دهند. به عنوان مثال، در دانشگاه مرکزی لنکان دانشجویان با دسترسی  به پنج آزمایشگاه مهارت‌های بالینی و چندین شبیه‌ساز بالینی انسانی با وفاداری بالا لذت می‌برند.

 

  1. کسب تجربه حرفه ای.

تحصیل پزشکی در انگلستان یک فرصت عالی برای کسب تجربه حرفه ای حین تحصیلی است. به عنوان مثال، لیسانس پزشکی و لیسانس جراحی UCLan (MBBS)، شامل تماس با بیمار در سال های اول تا فارغ التحصیلی است.

از سال ۳ به بعد در UCLan، بیماران خود را در طول قرارگیری بالینی به شما اختصاص می دهند. این دوره که توسط کارکنان متخصص و ارائه دهندگان آموزش خدمات بهداشت ملی (NHS) هدایت می شود، به طور خاص برای دانشجویان بین المللی طراحی شده است که تمایل دارند  در انگلستان به رشته پزشکی ادامه  تحصیل بدهند.

 

  1. هوس سرگردانی خود را ارضا کنید.

بدیهی است که تحصیل در خارج از کشور به این معنی است که شما می توانید یک کشور و فرهنگ کاملاً جدید را کشف کنید. در حین تحصیل پزشکی در انگلستان، می توانید در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات خود در این کشور کاوش کنید.

خواه به مکان‌های تاریخی و پارک‌های ملی علاقه‌مند باشید یا به رفاه جامعه، بریتانیا امکانات زیادی  برای پر کردن تعطیلات ترم تحصیلی شما در اختیار دارد. و اگر مشکل سفر را دارید، می‌توانید از بسیاری از فرودگاه‌های بین‌المللی که به خوبی متصل هستند، و همچنین از خدمات قطار، اتوبوس و کشتی به مقاصد اروپایی نزدیک استفاده کنید.

 

  1. انگلیسی پزشکی را بیاموزید.

انگلیسی زبان بین المللی جوامع پزشکی است. دانستن هر دو زبان انگلیسی پزشکی و زبان انگلیسی محاوره ای می تواند تمایز واقعی بین متقاضیان باشد، حتی برای کسانی که مایل به تمرین در خارج از کشورهای انگلیسی زبان هستند. یکی از دلایلی که پزشکان اغلب به یادگیری زبان انگلیسی محاوره ای و پزشکی تاکید می کنند، پیشرفت شغلی است.

اگر رویای مثلاً تمرین در خارج از کشور برای یک سازمان غیردولتی یا شرکت در سمینارهای بین المللی در مورد مسائل بهداشت جهانی را دارید، کاملاً حیاتی است که بتوانید اصطلاحات انگلیسی پزشکی را درک کنید و همچنین با اطمینان با بیماران صحبت کنید. و هیچ راهی بهتر از تحصیل پزشکی در انگلستان برای یادگیری زبان انگلیسی پزشکی وجود ندارد.

 

  1. از رهبری بریتانیا در تحقیقات پزشکی بهره مند شوید.

بر اساس پورتال عمومی Scimago Journal & Country Rank، بریتانیا از نظر تحقیقات پزشکی در رتبه دوم (پس از ایالات متحده) در جهان قرار دارد. این فهرست هم تعداد مقالات منتشر شده و هم تعداد کل استنادها را در هر کشور در نظر می گیرد.

بریتانیا همچنین مدعی است که دومین جایزه نوبل پزشکی از سال ۱۹۰۱، درست پیش از آلمان است. تحصیل پزشکی در انگلستان فرصتی برای بهره مندی از تخصص پیشرو در جهان در موسسات تحقیقات فشرده است.

 

۷- خود را به چالش بکشید.

اما اگر در انگلستان در رشته پزشکی تحصیل می کنید، این فرصت را خواهید داشت که از تمام نقاط جهان دوستانی پیدا کنید، در حالی که زندگی مستقل در یک کشور خارجی را یاد می گیرید و خود را هم از نظر آکادمیک و هم از لحاظ شخصی به چالش می کشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *