هر کشوری به داشتن دانشجویان بین المللی در دانشگاه های خود افتخار می کند. به همین ترتیب، انگلستان و آلمان مقاصد عالی برای تحصیل دانشجویان بین المللی هستند. تحصیل در انگلستان یا آلمان مزایای بی شماری را  به دانشجوی بین المللی ارائه می دهد.

بریتانیا به دلیل دانشگاه های عالی خود شناخته شده است در حالی که آلمان به دلیل دوره های بدون شهریه در میان ساییر کشور ها معروف است. با این وجود، گاهی اوقات ممکن است برای یک دانشجوی بین المللی تصمیم گیری در مورد کشوری که تحصیل کند دشوار باشد.

عواملی وجود دارد که هر دانشجوی بین المللی باید هنگام انتخاب کشور مورد نظر برای تحصیل در خارج از کشور در نظر بگیرد. این عوامل تعیین می کند که کدام کشور برای تحصیل شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی بهتر است.

مهم ترین دلایل تحصیل در انگلستان یا المان

تحصیل در انگلستان یا آلمان

در این وبلاگ، توضیح خواهیم داد که چه چیزی بریتانیا یا آلمان را مکان بهتری برای تحصیل برای یک دانشجوی بین‌المللی می‌کند.

شهرت دانشگاه/ رتبه بندی جهانی

دانشگاه های دارای رتبه بالا هر روز دانشجویان بین المللی بیشتری را جذب می کنند. این باعث افزایش رقابت و تعقیب آن مدارس توسط دانش آموزان بین المللی می شود. رتبه بندی جهانی، محققان، مشارکت در جامعه و کشور از جمله عواملی هستند که بر شهرت کلی دانشگاه تأثیر می گذارند.

بریتانیا و آلمان به شهرت خوبی در رتبه بندی جهانی می بالند. بریتانیا با برنامه های انعطاف پذیری که ارائه می دهند، در صدر فهرست رتبه بندی ها در اروپا قرار دارد. آلمان نیز فراتر از کشورهای اروپایی شهرت جهانی دارد. دانشگاه LMU مونیخ، دانشگاه فنی مونیخ و دانشگاه هایلدربگ در آلمان به دلیل تحصیلات کیفی طولانی و معروف، به ویژه در زمینه مهندسی و علوم، مورد احترام هستند.

انگلستان و آلمان هر دو مقاصد عالی برای هر دانشجوی بین المللی هستند که به دنبال یک موسسه معتبر جهانی است. اما چیزی که برای یک مکان مطالعه عالی ایجاد می کند، چیزی بیش از یک رتبه بندی آنلاین است.

شهریه دانشگاه

تحصیل در انگلستان یا آلمان

هر دانشجوی بین المللی ، پول  و هزینه تحصیل را به عنوان یک عامل کلیدی در نظر می گیرد. این عوامل نقش مهمی در تصمیم گیری شما در مورد محل تحصیل دارد. هزینه تحصیل در انگلستان یکی از گران ترین هزینه خصوصا برای مقاطع کارشناسی در اروپا است.

بر اساس منابع مختلف، هزینه تخمینی سالانه مدرک کارشناسی برای یک دانشجوی بین المللی حدود ۱۲۰۰۰ پوند در سال است. از سوی دیگر، آلمان دارای برنامه های بدون شهریه برای دانشجویان بین المللی است. شما می توانید دوره های مختلفی را بدون شهریه به جز هزینه های اداری بین ۱۰۰ تا ۳۵۰ یورو در هر ترم مد نظر داسته باشید.

با این وجود، اگر پول چیز مهمی نباشد، بریتانیا مکان خوبی برای تحصیل است. اکثر دانشگاه ها برای جذب دانشجو، بورسیه و کمک های مالی ارائه می دهند. اما کشور المان ادعا دارد که می تواند هم تحصیل و هم بورسیه تحصیلی را باهم ارائه کند.

خرج زندگی

هزینه زندگی در آلمان برای یک دانشجوی بین المللی بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو در ماه تخمین زده می شود. با این حال، این می تواند بسته به سبک زندگی و مکان متفاوت باشد. با این وجود، دانشجویان از تخفیف هایی در رستوران ها، کافه ها، وسایل حمل و نقل و غیره برخوردار می شوند.

از سوی دیگر، هزینه زندگی در بریتانیا ارزان نیست. در شهرهای محبوب مانند لندن، هزینه های زندگی ماهانه می تواند به راحتی بیش از ۱۳۶۰ پوند باشد. در شهرهای کوچکتر، می توانید با بودجه ای بین ۶۳۵ تا ۱۰۴۰ پوند در ماه از پس آن بربیایید. طبق معمول، این هزینه ها بسته به سبک زندگی و موقعیت مکانی متفاوت است.

فرصت های کار و مطالعه

اکثر دانشجویان بین المللی می خواهند در حین تحصیل کار داشته باشندش. کسب درامد در حین تحصیل، بار مالی ناشی از تحصیل در خارج از کشور را از بین می برد. بریتانیا و آلمان فرصت های تحصیل کار را ارائه می دهند.

این بدان معنی است که شما می توانید در حین تحصیل به عنوان یک دانشجوی بین المللی کار کنید. به گفته Deutsches Studentenwerk، حدود ۶۶ درصد از دانشجویان در آلمان شغل جانبی دارند.

به عنوان یک دانشجوی بین المللی در آلمان، می توانید در کنار تحصیل خود به مدت ۱۲۰ روز کامل یا ۲۴۰ نیم روز در سال کار کنید.

همچنین، در انگلستان، اگر مدرسه شما در لیست حامیان ویزا و مهاجرت بریتانیا (UKVI) باشد، شما اجازه کار در حسن تحصیل را دارید.  به عبارت کلی دانشجویان قادر هستند دا در هفته ۲۰ ساعت و در ایام تعطیلات توام وقت کار کنند.

فرصت های شغلی

مدرک صادر شده از یک دانشگاه آلمان یا بریتانیا در سراسر جهان بسیار مورد احترام و ارزش است. بنابراین، دانشجویان بین المللی از هر دو کشور از اشتغالزایی بالایی در بازار کار جهانی برخوردار هستند.

پس از تکمیل مدرک تحصیلی خود در انگلستان، باید برای ویزای Tier 2 که برای کارگران با مهارت بالا است، درخواست دهید. برای واجد شرایط بودن برای درخواست ردیف ۲، کمترین دستمزد سالانه شما برای شغل جدید باید ۲۰۵۰۰ پوند یا بالاتر باشد. این ویزای Tier 2 حداکثر ۵ سال اعتبار دارد. بریتانیا فرصت های شغلی مانند مدیران شرکت ها، مدیران، مهندسان مکانیک، خلبانان هواپیما، پرستاران و غیره را ارائه می دهد.

در آلمان، دانشجویان بین المللی برای یک اجازه اقامت ۱۸ ماهه درخواست می کنند تا به دنبال شغلی مرتبط با شرایط خود باشند. اگر پیشنهاد شغلی مرتبط با دوره خود دارید، می توانید مستقیماً برای مجوز اقامت یا کارت آبی اتحادیه اروپا حتی قبل از تکمیل تحصیلات خود درخواست دهید.

شما می توانید در بخش بهداشت، مکانیک و خودرو، صنعت برق و الکترونیک، ساختمان و ساختمان، فناوری اطلاعات و مخابرات و غیره شغل پیدا کنید.

احتمال فرصت های شغلی بیشتر در آلمان نسبت به بریتانیا وجود دارد. نرخ بیکاری فعلی در بریتانیا بیشتر از آلمان است.

فرصتی برای سفر

تحصیل در انگلستان یا آلمان

آلمان در مرکز اروپا قرار دارد و این به معنای فرصتی بالاتر برای سفر در سراسر قاره است.

همچنین ویزای دانشجویی آلمان امکان سفر به ۲۶ کشور جهان را بدون محدودیت می دهد. برنامه ریزی سفرهای آخر هفته آسان است و با قطار یا هواپیما مقرون به صرفه است.

از سوی دیگر، انگلستان به اندازه آلمان در اروپا در مرکز قرار ندارد. از آنجایی که بریتانیا یک جزیره است، اتصال قطار محدود و گرانی به سرزمین اصلی اروپا (از طریق تونل یورو) دارد.

فرصت های بورسیه

تحصیل در انگلستان یا آلمان

هر دو بریتانیا و آلمان فرصت های بورس تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. بریتانیا تا سال ۱۹۰۲ فرصت های بورسیه ارائه می دهد. بورسیه هایی مانند کمبریج تراست، رودز تراست، چیونینگ و بورسیه های مشترک المنافع وجود دارد. بیشتر این فرصت ها برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا در دسترس است.

به طور مشابه، آلمان مجموعه ای از فرصت های بورس تحصیلی برای دانشجویان بین المللی دارد، حتی اگر برنامه های بدون شهریه ارائه دهد. خدمات تبادل دانشگاهی آلمان لیستی از گزینه های بورسیه تحصیلی موجود را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. همچنین درصد بیشتری از بورسیه های آن برای دانشجویان کارشناسی ارشد است.

انگلستان و آلمان هر دو مقاصد عالی برای تحصیل در خارج از کشور با رتبه بالا هستند. شما باید تصمیم بگیرید که کدام عوامل برای شما مهمتر هستند و کشوری را انتخاب کنید که در آنجا برنده می شود. علاوه بر این، می توانید برای مشاوره مناسب به دنبال راهنمایی حرفه ای باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *