برای تحصیل در کانادا، اکثر اتباع خارجی نیاز به مجوز تحصیل دارند. صدور مجوز تحصیل با صلاحدید افسران مهاجرت کانادا تایید می شود. متأسفانه معمولاً به دلایل مختلف اجازه تحصیل به یک تبعه خارجی رد می شود. در صورتی که مجوز تحصیل رد شود، افسر ویزا طی نامه ای رد را صادر می کند که دلایل امتناع را مشخص می کند. روش های مختلفی برای رفع ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا است که در ادامه مقاله برای ما عزیزان توضیح خواهیم داد

روش های رفع ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا

ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا

اگر اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا اجازه تحصیل یک خارجی را رد کند، برای رسیدگی به رفع ریجکت شدن وی ای تحصیلی کانادا دو روش اقدام وجود دارد که عبارت اند از:

• درخواست تجدید نظر در مورد تصمیم: اگر متقاضی معتقد است که درخواست آنها مطابق با الزامات IRCC مطابقت دارد، اما مجوز تحصیل به طور ناعادلانه یا نادرست رد شده است، تبعه خارجی می تواند نسبت به تصمیم اعتراض کرده و درخواست تجدید نظر کند.
• ارسال درخواست جدید: اگر متقاضی معتقد است که دلایل امتناع معتبر است، تنها اقدام آنها ارائه درخواست جدید است. در برنامه جدید آنها باید به دلایل قبلی امتناع توجه دقیق داشته باشند. همچنین، در صورت نیاز به به روز رسانی مدارکی (تاریخ شروع نامه پذیرش، به روز رسانی صورتحساب بانکی و غیره) متقاضی باید مطمئن شود که این به روز رسانی ها را دریافت کرده است.

اگر درخواست متقاضی دوباره رد شود چه راه حلی وجود دارد؟

رفع ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا

هنگامی ریجکت شدن ویزای کانادا توجه داشته باشید این رد در نامه ای که توسط افسر ویزا برای متقاضی ناموفق صادر می شود ذکر می شود. در این نامه، افسر ویزا دلیل های رد ویزا را از فهرست احتمالات از پیش تعیین شده نشان می دهد. این فهرست دلایل امتناع فقط اطلاعات اولیه را در مورد دلایل امتناع ارائه می دهد.

با این حال، زمانی که درخواست رد می شود، متقاضی این حق را دارد که یادداشت های افسر ویزا را در تایید دلیل رد درخواست کند. اکیداً توصیه می‌شود که این یادداشت‌ها درخواست شوند، زیرا به متقاضی اطلاع می‌دهد که چگونه به بهترین نحو به این امتناع رسیدگی کند. هنگامی که متقاضی یادداشت های پرونده را از افسر ویزا دریافت کرد، می تواند ارزیابی کند که آیا دلایل امتناع معتبر بوده است یا خیر. اگر مجوز تحصیل به دلایل معتبر رد شد، به عنوان مثال، اگر متقاضی نتوانسته هیچ یک از مدارک مورد نیاز را ارائه کند، بهترین گزینه این است که پس از اطمینان از رفع اشتباهات، درخواست جدیدی ارسال کنید.

اگر مجوز مطالعه به دلایلی که متقاضی معتقد است نامعتبر است رد شده باشد، ممکن است درخواست تجدید نظر برای بررسی مجدد ارائه شود. هم فرآیند تجدیدنظر و هم فرآیند ارسال مجدد ممکن است زمان قابل توجهی را به خود اختصاص دهد. بنابراین، متقاضی باید آماده باشد که با مدرسه خود تماس بگیرد تا در صورت عدم امکان دریافت مجوز تحصیل به موقع برای شروع برنامه در تاریخی که در ابتدا برنامه ریزی شده بود، تغییراتی در تاریخ شروع مورد نظر خود درخواست کند

دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا

دلایل زیادی وجود دارد که چرا درخواست مجوز تحصیل کانادا ممکن است رد شود. این دلایل در نامه امتناع صادر شده توسط IRCC ذکر خواهد شد. یک تبعه خارجی همچنین می‌تواند برای درک بهتر دلایل امتناع، از افسر ویزا که پرونده آنها را بررسی کرده است، درخواست کند. در زیر متداول‌ترین دلایلی که اجازه تحصیل را رد می‌کنند آورده شده است

حمایت مالی ناکافی :

هنگامی که درخواست مجوز تحصیلی را ارسال می کنید، باید نشان دهید که بودجه کافی برای حمایت از خود در کانادا دارید. IRCC موظف است که همه دانشجویان بین‌المللی ثابت کنند که بودجه لازم برای پوشش شهریه‌های سال اول تحصیلی خود و همچنین هزینه زندگی خود و اعضای خانواده همراه خود را دارند.

چگونه با اثبات حمایت مالی موجب رفع ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا شویم؟

اگر درخواست شما رد شد زیرا IRCC توانایی شما برای حمایت مالی خود را زیر سوال می برد، باید اسناد مالی را که همراه با درخواست خود ارسال کرده اید به دقت بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که نگرانی های مطرح شده توسط افسر ویزا را برطرف کرده اید و مدارک اضافی را ارائه می کنید تا ثابت کنید که مدارک مورد نیاز برای اثبات وجوه را برآورده می کنید.

• مدارک ناکافی

بهترین راه برای رفع این نگرانی از طریق بیانیه شخصی شماست. اگر افسر ویزا از روایتی که ارائه کرده‌اید متقاعد نشده است، باید بیانیه خود را دوباره بررسی کنید تا مستقیماً به نگرانی‌های او رسیدگی کنید.

• انتخاب برنامه درست تحصیلی

معمولا کنسولگری کانادا انتخاب شما برای برنامه تحصیلی سؤال می کند، اگر افسر ویزا منطق انتخاب برنامه یا سطح تحصیل شما را درک نکند، درخواست مجوز تحصیل گاهی رد می شود. ممکن است فردی با مدرک لیسانس پرستاری از فیلیپین و چهار سال سابقه کار به عنوان پرستار که می‌خواهد در رشته مدیریت هتل تحصیل کند، مورد سوال قرار گیرد. به نظر می رسد برنامه انتخابی در کانادا با سوابق تحصیلی یا سابقه شغلی متقاضی مطابقت ندارد.

چگونگی حل مشکل انتخاب برنامه

اگر انتخاب برنامه شما عجیب به نظر می رسد، با توجه به تحصیلات یا تجربه کاری گذشته، باید به وضوح توضیح دهید که چرا می خواهید آن را مطالعه کنید. این مورد دیگری است که دیدن یادداشت های افسر ویزا واقعا می تواند کمک کند.

• صحت نامه پذیرش دانشگاه

کنسولگری از نامه پذیرش شما را سوال می کند قبل از اینکه بتوانید برای مجوز تحصیل درخواست دهید، باید نامه پذیرش را از یک موسسه آموزشی تعیین شده را ضمیمه درخواست خود کنید. اگر افسر ویزا شک دارد که نامه پذیرش شما واقعی است، یا اینکه شما واقعاً شرایط برنامه را برآورده کرده اید، ممکن است اجازه تحصیل شما را رد کند.

چگونه مشکل نامه پذیرش را برای رفع ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا درست کنیم؟

دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا

مدارک مدرسه ای که ارسال کرده اید را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که همه اسناد واضح و قابل خواندن هستند و هر گونه مدارک پشتیبانی اضافی را که می توانید ارائه دهید. در برخی موارد، ممکن است بخواهید با DLI که سند را صادر کرده است، تماس بگیرید تا به نگرانی های افسر کمک کند.

• ارائه مدارک هویتی درست

اگر مدارک هویتی شما کافی نباشد سفر یا هویت شما را زیر سوال می برد. اگر سابقه کاملی از سابقه سفر خود ندارید، یا اگر مدارک هویتی شما نامشخص است، IRCC ممکن است درخواست مجوز تحصیل شما را رد کند. IRCC باید بتواند هویت شما را تأیید کند تا مشخص کند که آیا شما از نظر پزشکی یا کیفری در کانادا غیرقابل پذیرش هستید یا خیر.

چگونه مشکلات مربوط به مدارک مسافرتی یا هویتی را برای رفع ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا درست کنیم؟

اگر افسر ویزا فکر می‌کند که در تاریخچه سفر شما فضاهای خالی وجود دارد، اسنادی را که ارسال کرده‌اید و یادداشت‌های افسر ویزا را بررسی کنید تا ببینید کدام دوره‌های زمانی مشکل‌ساز هستند. هنگام درخواست مجدد، مطمئن شوید که شواهد حمایتی اضافی را برای پوشش این دوره ها در نظر بگیرید. اگر مشکل از مدارک هویتی شماست، درخواست خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آنها واضح و خوانا هستند.

سخن پایانی

در این مقاله برای شما عزیزان روش های مهم رفع ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا را توضیح دادیم. توجه داشته باشید که کانادا کشور حساسی در زمینه پذیرش دانشجو است. به همین دلیل باید برای درخواست ویزا نهایت دقت خود را داشته باشید. برای شرایط پذیرش ویزای تحصیلی کانادا می‌توانند با مشاوران استادی پلن تماس حاصل پیدا کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *