انگلستان از جمله کشور هایی است که سیستم آموزشی کاملا منحصر به فردی دارد. این کشور توانسته به دلیل تعداد دانشگاه های خاص خود هر ساله بسیاری از دانشجویانی که سطح علمی خوبی را دارند به پذیرش بگیرد. ادامه تحصیل در کشور انگلستان برای هر دانشجوی بین المللی رویای شیرینی است. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا برای شما عزیزان به معرفی بهترین دانشگاه های انگلستان  بپردازیم با ما همراه باشید.

بهترین دانشگاه های انگلستان کدام اند؟

دانشگاه های انگلستان

دانشگاه آکسفورد به عنوان برترین دانشگاه بریتانیا در سال ۲۰۲۱ معرفی شده است. این موسسه نخبه نسبت به رتبه بندی سال گذشته یک‌ پله کاهش داشته است. ناگفته نماند که این داشاه اکنون پنجمین دانشگاه برتر جهان است. دانشگاه کمبریج در از دیگر بهترین دانشگاه های انگلستان است که در هفتم باقی مانده است.

در مجموع ۹۰ دانشگاه بریتانیا در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال ۲۰۲۱ قرار گرفته که چهار مؤسسه از بین آنها به عنوان ۱۰ مؤسسه برتر جهانی و چهار مؤسسه دیگر به عنوان ۵۰ مؤسسه برتر جهانی معرفی شده اند. در ادامه این داشنگاه ها را معرفی خواهیم کرد.

۱۰ دانشگاه برتر بریتانیا

۱)دانشگاه وارویک

دانشگاه انگلستان

یکی از بهترین دانشگاه های انگلستان دانشگاه وارویک است . دانشگاه وارویک در رتبه دهم بریتانیا در سال جاری باقی مانده است و در رتبه ۶۲ جهانی قرار دارد. موفقیت آنها در رتبه‌بندی عمدتاً به دلیل چشم‌انداز جهانی دانشگاه است که در شاخص‌های رتبه‌بندی اساتید بین‌المللی و دانشجویان بین‌المللی به نمرات تقریباً کاملی دست می‌یابد.

۹) دانشگاه بریستول

بهترین دانشگاه های انگلستان

دانشگاه بریستول از بهترین دانشگاه های انگلستان است که در رتبه نهم بریتانیا قرار دارد که با این وجود امسال با ۹ پله سقوط در رتبه بندی جهانی به رتبه ۵۸ رسیده است. این دانشگاه در تمام شاخص‌های رتبه‌بندی به نمرات بالایی دست می‌یابد، به ویژه برای شهرت علمی که در آن رتبه ۷۴ را در سطح جهانی دارد.

۸) دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن (LSE)

بهترین دانشگاه های انگلستان

در جایگاه هشتم در بریتانیا، مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن (LSE) قرار دارد که امسال با ۵ پله نزول در رتبه ۴۹ در سطح جهانی قرار گرفته است . این دانشگاه توانسته به عنوان اولین دانشگاه بریتانیا در بین ۱۰ دانشگاه برتر ما که به ۵۰ دانشگاه برتر جهانی راه پیدا کند. LSE رتبه بندی شده است. رتبه هفتم در جهان برای دانشجویان بین المللی، و آن را به متنوع ترین دانشگاه بریتانیا در رتبه بندی ما تبدیل می کند.

۷) کینگز کالج لندن (KCL)

بهترین دانشگاه های انگلستان

کینگز کالج لندن یکی از بهترین دانشگاه های انگلستان است که امسال نیز در بریتانیا، کینگز کالج لندن (KCL) در رتبه هفتم قرار دارد که با دو پله صعود در رتبه بندی جهانی به رده سی و یکم رسیده است. یکی از چهار دانشگاه مستقر در لندن در ۱۰ دانشگاه برتر بریتانیا، KCL در همه شاخص ها، به ویژه شهرت علمی که در آن در بین ۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد، به نمرات قابل توجهی دست می یابد.

۶) دانشگاه منچستر
بهترین دانشگاه های انگلستان

دانشگاه منچستر امسال رتبه ششم بریتانیا را به خود اختصاص داده است و در رتبه بندی جهانی در جایگاه ۲۷ قرار گرفته است. فارغ التحصیلان منچستر به ویژه مورد توجه کارفرمایان قرار می گیرند – این دانشگاه از نظر شاخص شهرت کارفرما در رتبه ۲۱ جهان قرار دارد.

۵) دانشگاه ادینبورگ
دانشگاه ادینبورگ با رتبه پنجم در بریتانیا، و باقی ماندن بیستمین دانشگاه برتر جهان، تنها مؤسسه اسکاتلندی در ۱۰ دانشگاه برتر بریتانیا است. این دانشگاه به ویژه برای شهرت علمی و شهرت کارفرما، رتبه های ۲۵ و ۳۱ را در جهان کسب کرده است.

۴) UCL (دانشگاه کالج لندن)

 

بهترین دانشگاه های انگلستان دانشگاه کالج لندن (UCL) از بهترین دانشگاه های انگلستان است. کالج دانشگاهی لندن که در رتبه بندی جهانی در سال جاری دو پله سقوط کرده و به ۱۰م رسیده است، تنها جایگاهی را در سه رتبه برتر بریتانیا از دست داده است. بالاترین امتیاز آن را می توان در شاخص شهرت دانشگاهی یافت که در آن در رتبه سیزدهم جهان قرار دارد.

۳) امپریال کالج لندن

بهترین دانشگاه های انگلستان

کالج امپریال لندن که بالاترین رتبه را در پایتخت دارد، در جایگاه مدال برنز بریتانیا قرار دارد. این دانشگاه امسال در سطح جهانی یک مقام صعود کرده و به رتبه هشتم رسیده است و رتبه نهم را در سطح جهانی برای شهرت علمی کسب کرده است.

۲) دانشگاه کمبریج

بهترین دانشگاه های انگلستان

دانشگاه کمبریج از دیگر دانشگاه های انگلستان است که طبق معمول، این نبرد بین دانشگاه آکسفورد و دانشگاه کمبریج برای رتبه اول در رتبه بندی بریتانیا است. بار دیگر، کمبریج در رتبه دوم قرار دارد و در رتبه هفتم جهانی قرار دارد. با این حال، کمبریج بالاترین رتبه دانشگاه در بریتانیا از نظر اعتبار علمی و کارفرمایی است و در رتبه دوم جهانی برای این شاخص ها قرار دارد.

۱) دانشگاه آکسفورد

بهترین دانشگاه های انگلستان

امسال نیز دانشگاه آکسفورد در رتبه اول بریتانیا قرار دارد که در رتبه بندی جهانی یک پله سقوط کرده و به رتبه پنجم رسیده است. آکسفورد با کسب نمرات بالا در همه شاخص‌ها، بالاترین رتبه را در بریتانیا از نظر نسبت استاد به دانشجو (مقام هشتم) و استناد به هر دانشکده (مقام ۴۴) در بریتانیا دارد.

سخن پایانی

در این مقاله شما عزیزان را با بهترین دانشگاه های انگلستان آشنا کردیم . همانطور که در پاراگراف های قبلی بیان شد، انگلستان به دلیل داشتن سیستم خاص آموزشی توانسته است هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی را پذیرش کند. این دانشگاه ها تا کنون رتبه های بسیار خوبی در سطح جهانی دارند و توانسته اند رویای شیرین هر دانشجو باشند. اما ناگفته نماند که برای تصحیل در این دانشکاه ها باید شرایط خاصی داشت. برای دریافت اطلاعات در جهت پذیر در دانشگاه های برتر انگلستان می‌توانید با مشاوران استادی پلن تماس حاصل کنید. مشاوران استادی پلن با چندین شال سابقه کاری توانسته اند در این راستا رضایت بسیاری از مراجعه کنندگان خود را دریافت کنند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *