در صورت اخذ پاسپورت هلند باید دارای ملیت و تابعیت این کشور باشید. راه های مختلفی برای دریافت تابعیت و ملیت این کشور وجود دارد که در ادامه مقاله برای شما عزیزان آنها را توضیح خواهیم داد.

تابعیت و ارتباط آن با اخذ پاسپورت هلند

شرایط اخذ پاسپورت هلند
در تمامی حقوق اساسی هلند ذکر شده است که افراد دارای ملیت هلند، شهروند این کشور محسوب شده و دارای تمامی حقوق هستند.
هلندی بودن به این معنی است که می توانید آزادانه وارد هلند شوید. حقوق دیگری که فقط برای شهروندان هلندی اعمال می شود، حق رای و نامزدی در انتخابات پارلمان و حق پیوستن به نیروهای مسلح است. اتباع هلندی همچنین می توانند برای پاسپورت هلندی درخواست دهند و آزادانه در داخل اتحادیه اروپا سفر کنند.
برای تابعیت این کشور چند راه وجود دارد. اول داشتن والدین هلندی است.
• اگر پدر یا مادر شما هلندی باشد، شما به عنوان یک فرد هلندی شناخته خواهید شد. حتی اگر به فرزند خوانندگی توسط دو والد هلندی پذیرفته شوید بازم ملیت هلندی را دریافت می کنید.
• ازدواج یا یک فرد هلندی موجب ملیت هلندی خواهد شد. درصورتی که با یک زن یا مرد هلندی ازدواج کنید می توانید برای تابعیت و شهروندی این کشور درخواست دهید.
• افراد خارجی که ۵ سال این کشور زندگی کنند و مالیات بپردازند می توانند به عنوان شهروند هلندی اقدام کنند. البته زندگی به معنی تحصیل نیست. بعد از تحصیل و درصورت داشتن یک کار قانونی در هلند و پرداخت ۵ سال مالیات باعث این ملیت خواهد شد.

اخذ پاسپور هلندی و اهمیت آن:

درصورت داشتن ملیت هلندی باید برای پاسپورت هلند درخواست دهید.
پاسپورت یا کارت شناسایی مدرک رسمی هویت شماست. پاسپورت همچنین یک سند مسافرتی معتبر برای هر نقطه از جهان است و ممکن است دارای مهر ویزا برای کشورهای خاصی باشد. کارت شناسایی در درجه اول یک مدرک هویتی است اما به شما امکان سفر بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا و تعدادی از کشورهای اروپایی دیگر را نیز می دهد.
به عنوان یک شهروند هلندی، می توانید برای دریافت پاسپورت هلند یا کارت شناسایی در اکثر سفارتخانه ها و برخی از کنسولگری های هلندی در خارج از کشور درخواست دهید. ابتدا باید یک قرار ملاقات بگذارید. اطلاعات بیشتر در مورد قرار ملاقات ها و ساعات کار را می توانید در وب سایت های نمایندگی های دیپلماتیک هلند در خارج از کشور مشاهده کنید.
برای درخواست پاسپورت هلندی باید شخصا به سفارت یا کنسولگری مراجعه کنید تا هویت شما بررسی شود. همین امر در مورد فرزندان شما نیز صدق می کند. شما باید یک فرم درخواست تکمیل و امضا شده و یک عکس اخیر که شبیه واقعی است همراه داشته باشید.

همچنین باید بتوانید ثابت کنید که تابعیت هلندی دارید. اگر در مورد ملیت شما شکی وجود داشته باشد، کارکنان سفارت یا کنسولگری نمی توانند مدرک مورد نیاز شما را صادر کنند.

آیا اقامت دائم باعث دریافت پاسپورت هلند می شود؟

شرایط اخذ پاسپورت هلند

هم تابعیت هلند و هم اقامت دائم هلند به شما این امکان را می دهد که به طور نامحدود در هلند بمانید، اگرچه اقامت دائم باید هر پنج سال یکبار تمدید شود. با اجازه اقامت دائم هلند در بازار کار هلند آزاد هستید، به این معنی که دیگر نیازی به اجازه کار ندارید. اما هیچگاه باعث دریافت پاسپورت هلند نخواهد شد. برخی از حقوق اجتماعی و مدنی فقط برای افرادی که شهروند هلند می شوند در دسترس است، مانند رای دادن. خارجی ها معمولاً قبل از اینکه بتوانند شهروند هلند شوند باید تابعیت خود را ترک کنند. تابعیت دوگانه در موارد خاص مجاز است.

سخن پایانی

در این مقاله شما عزیزان را با روش های دریافت پاسپورت هلند آشنا کردیم. همانطور که بیان شد هلند یک‌ کشور بزرگ و مرفه است و در اروپا رشد اقتصادی خوبی دارد. به همین دلیلی بسیاری از افراد کشور های محتلف تمایل دارند تا در این کشور زندگی کنند. برای آنکه بتوانید پاسپورت این کشور را دریافت کنید باید تابعیت و ملیت این کشور را داشته باشید. روش های مختلفی برای دریافت تابعیت هلند وجود دارد که منجرب به دریافت شهروندی و دایورت این کشور می شود. برای اطلاع بیشتر از نحوه دریافت پاسپورت و شهروندی آن حتما با مشاوران study paln تماس حاصل فرمایید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *