سرمایه گذاری در کانادا با روش های خاصی انجام می‌شود. کانادا یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است که تولید ناخالص داخلی اسمی (GDP) تقریباً ۱.۶۴ تریلیون دلار دارد. در حالی که صنعت خدمات بر اقتصاد آن تسلط دارد، منابع طبیعی گسترده این کشور باعث صادرات آن می شود. این عوامل به کانادا کمک کرده است تا به یکی از مقاصد برتر سرمایه گذاری جهانی، به ویژه برای سرمایه گذاران آمریکایی تبدیل شود.

علت سرمایه گذاری در کشور کانادا

سرمایه گذاری در کانادا
کانادا با داشتن منابع طبیعی قوی و سیاست پولی باثبات، یکی از امن ترین کشورهای جهان در نظر گرفته می شود. این یک سیاست قوی با کسری بودجه کم است.سرمایه گذاران می توانند سهام و اوراق قرضه کانادا را به چند روش مختلف خریداری کنند. سهام و اوراق قرضه کانادا را می توان مستقیماً در بورس اوراق بهادار تورنتو (TSX)، بورس اوراق بهادار کانادا (CSE، سابقاً بورس ملی کانادا) یا سایر بورس های کانادا خریداری کرد.کانادا به دلیل اقتصاد قوی و سیاست پولی پایدار، فرصت سرمایه گذاری جذابی را ارائه می دهد.از مزایای سرمایه گذاری در کانادا می توان به منابع طبیعی گسترده، نرخ تورم پایدار و کسری بودجه کم اشاره کرد.

مزایای سرمایه گذاری در کانادا

کانادا دارای منابع طبیعی گسترده ای است که از فلزات گرانبها تا نفت خام را شامل می شود. این منابع به کشور اجازه داده است که انرژی صادر کند و در عین حال خود را حفظ کند.اقتصادهای مبتنی بر منابع طبیعی عموماً به دلیل نوسانات قیمت انرژی (که اغلب به عنوان “نفرین منابع” نامیده می شود) تحت تأثیر نوسانات نرخ تورم قرار می گیرند.۳ از نظر تاریخی، کانادا با وجود منابع عظیم خود، نرخ تورم بسیار ثابتی داشته است. این تا حدودی به دلیل سیاست پولی سخت‌تر با نرخ‌های بهره هدف ۲ درصد و سیاست‌های نجات محافظه‌کارانه‌تر است. اگرچه، سرمایه‌گذاران باید بدانند که در پایان سال ۲۰۲۱ و تا سال ۲۰۲۲، نرخ تورم بالاتر از نرخ تورم بوده است.

سرمایه گذاری در سهام و اوراق قرضه کانادا

سرمایه گذاری در کانادا

سرمایه گذارانی که رویکرد عملی تر را ترجیح می دهند می توانند سهام و اوراق قرضه کانادا را مستقیماً از طریق بورس اوراق بهادار تورنتو، بورس اوراق بهادار کانادا یا سایر بورس های کانادا خریداری کنند.

برخی از پلتفرم‌های سهام ایالات متحده، مانند E*Trade، از معاملات در صرافی‌های TSX و TSXV پشتیبانی می‌کنند، اما سایر کارگزاری‌های ایالات متحده ممکن است از چنین عملکردی پشتیبانی نکنند.

بسیاری از بزرگترین شرکت‌هایی که در کانادا تجارت می‌کنند در فهرست S&P/TSX 60 هستند این در حالی است که شرکت‌های جدید در فهرست سرمایه‌گذاری ۵۰ TSX فهرست شده‌اند. در نتیجه، سرمایه‌گذارانی که به دنبال یک نقطه شروع خوب برای سرمایه‌گذاری در سهام کانادا هستند، ممکن است بخواهند ابتدا آن شرکت‌ها را مرور کنند. بسیاری از شرکت های معدنی جوان نیز در بین سرمایه گذاران بین المللی محبوب هستند.

نکته مهم

سرمایه گذارانی که خواهان سرمایه  کذاری در کشور هستند باید از پیامدهای قانونی و مالیاتی آن آگاه باشند. سود سرمایه و نرخ های مالیات بر درآمد برای سرمایه گذاری در کانادا ممکن است با نرخ های موجود در ایالات متحده متفاوت باشد. سرمایه گذاران باید با مشاور مالی خود یا متخصص سرمایه گذاری دیگری صحبت کنند تا میزان این تفاوت ها و نحوه رسیدگی به مالیات های خارجی را تعیین کنند.کانادا به سرمایه گذاران فرصتی جذاب برای سرمایه گذاری در یک اقتصاد قوی با منابع طبیعی گسترده ارائه می دهد. کسانی که علاقه مند به اضافه کردن نمایشگاه کانادایی به پرتفوی خود هستند، می توانند این کار را با ETF، ADR یا سرمایه گذاری مستقیم خارجی با استفاده از محبوب ترین خدمات کارگزاری انجام دهند.

سخن پایانی

در این مقاله شما عزیزان را با مزایای سرمایه گذاری در کشور کانادا آشنا کردیم. همانطور که بیان شد کشور کانادا از جمله کشور های بزرگ با اقتصاد قوی اروپایی است که‌ توانسته بستری مناسب برای سرمایه گذاران باشد. این سرمایه گذاران با حمایت های دولت در بخش های دولتی یا خصوصی سرو کار دارند و به‌ همین دلیل می توان گفت بازاری کاملا سود اور است. برای اطلاع دقیق از نحوه سرمایه کذاری در کانادا می توانید با مشاوران study plan تماس حاصل فرمایید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *