دانشگاه های دارو‌سازی کانادا دارای رتبه بالا در سطح آموزشی و پرورشی هستند و در تمام جهان مدارک معتبری را ارائه می دهند. شرایط ادامه تحصیل در دانشکده داروسازی کانادا کمی پیچیده و سخت است و تمامی دانشجویان باید دارای مدارک زبان باشند.

شرایط ادامه تحصیل در دانشگاه داروسازی کانادا

 

داروسازی کانادا

 

 

برای ادامه تحصیل در دانشگاه های دارو‌سازی کانادا، شرایط متفاوتی وجود دارد، که هر دانشکده می تواند شرایط خاصی را اعلام کند. همه دانشگاه ها در ترم های اولیه این رشته دروس عمومی مانند، شیمی، زیست شناسی، فیزیک و ریاضیاتت را تدریس می کنند.

 

اهمیت تحصیل در رشته داروسازی  در کانادا

رقابتی بودن رشته داروسازی از نکات مهمی است که همه متقاضیان باید از آن مطلع باشد. رشته داروسازی به دلیل پر مخاطب بودن بازار کار بسیار مطلوبی را دارد. و این امر باعث شده تا در سراسر جهان از اهمیت زیادی برخوردار شود و تحصیلات در این رشته کمی سخت و دشوار به نظر برسد.

 

 

شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه های داروسازی کانادا چیست؟!

 

تمامی متقاضیان جهت ادامه تحصیل در دانشکده دارو سازی در کانادا ابتدا باید فرم درخواست خود را تکمیل و به دانشکده تقدیم کنند. این فرم توسط خود دانشگاه به صورت آنلاین در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. بعد از تکمیل فرم درخواست باید در آزمون های ورودی قبول شوند.

 

 

شرایط و نحوه ثبت نام در دانشگاه های داروسازی کانادا چیست؟!

 

افرادی که خارج کانادا تحصیل کرده اند برای پذیرش در دانشکده داروسازی کانادا ابتدا باید مدارک خود را معادل سازی کنند. شرکت در دوره های یک ساله قبل از ورود به دانشگاه کاملا الزامی می باشد. داوطلبان برای ثبت نام حتما باید مدارک زبان انگلیسی و آلمانی را ارائه دهند.

 

 

امکانات دانشگاه های دارو سازی کانادا به چه شکل است؟!

 

 

https://instagram.com/studyplan_org?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Male pharmacist using mobile phone at pharmacy. Medical healthcare and pharmaceutical service.

 

 

سطح تحصیلی دانشگاه های کانادا دارای امکانات بسیار بالایی است تا دانشجویان بتوانند به صورت کاملا حرفه ای به تحصیل بپردازند. دانشکده دارو‌سازی کانادا دارای امکاناتی بسیار پیشرفته و مدرنی است این امکاناتی شامل:

 

آزمایشگاه ها:

آزمایشگاه های دانشگاه داروسازی کانادا کاملا پیشرفته و با سطح بالای بین الملی است. این آزمایشگاه ها در روند کار های تحقیقاتی کمک بسیار زیادی کرده و در دسترس دانشجویان پزشکی و علوم طبیعی است.

کلاس های تحصیلی:

این‌کلاس ها با بهترین امکانات برای دانشجویان داروسازی ارائه می شود. ازت امکانات این کلاس ها وجود لبتاپ اختصاصی است که دانشجویان می توانند به صورت جداگانه بر روی موضوعات خود تحقیق کنند.

بیمه دانشجویی:

از دیگر امکانات دانشگاه های دارو‌سازی در کانادا وجود بیمه های دانشجویی است. در رشته های پزشکی و شیمی و داروسازی ممکن است در عین آزمایشات به فرد آسیبی وارد شود و به همین علت دانشگاه بیمه های درمانی و دانشجویی برای آنها تدارک دیده.
حمایت از طرح های تحقیقاتی.
دانشگاه های داروسازی کانادا از تمام طرح های تحقیقاتی دانشجویان خود حمایت های کافی را کرده و به آنها این امکان را می دهد که بتوانند طرح های تحقیقاتی خود را به نتیجه برسانند.

بهترین دانشگاه های داروسازی کانادا کدام اند؟!

 

داروسازی کانادا

 

دانشگاه های داروسازی کانادا دارای انواع بسیار متفاوت با شرایط خاصی هستند که هر کدام رتبه مخصوص به خود را دارد. این دانشگاه های علاوه بر رشته های داروسازی، رشته های دیگری مانند: پزشکی، پیرا‌پزشکی، شیمی، علوم طبیعی و … را ارائه می دهد.

۱. دانشگاه تورنتو
شرایط پذیرش UBC
• PCAT برای پذیرش لازم نیست.
• برای در نظر گرفتن پذیرش، متقاضی باید ۶۰ واحد درسی دوره بعد از متوسطه را با حداقل میانگین ۶۵٪ (یا ۲.۵۰ معدل در مقیاس ۴ امتیازی) تکمیل کرده باشد. با این حال، داشتن معدل بالای ۷۰ تا پایین ۸۰ برای نمره دادن به مصاحبه رقابتی در نظر گرفته می شود. میانگین GPA برای کلاس ۲۰۲۰ ۸۰٪ (یا ۳.۶۷ در مقیاس ۴ امتیازی) بود.
• مصاحبه ها بر اساس فرمت مصاحبه کوتاه چندگانه (MMI) انجام می شود که در آن متقاضیان در چندین ایستگاه مصاحبه می چرخند و به سوالات موقعیتی و رفتاری پاسخ می دهند.
• سالانه ۲۲۴ صندلی در برنامه Entry-to-Practice PharmD وجود دارد.

۲. دانشگاه آلبرتا

۳. دانشگاه واترلو

شرایط پذیرش آلبرتا

• پذیرش در این برنامه بر اساس افراد دانشگاهی و توانایی عملکرد خوب در دوره های تحصیلی تمام وقت (بر اساس کارنامه شما) و همچنین اهداف شغلی، دانش حرفه و مهارت های کلی بین فردی و ارتباطی (بر اساس سایر الزامات از جمله داروساز است. فرم مشاوره، تعهد نامه و مصاحبه آنلاین)
• برای دانش آموزانی که دوره های پیش نیاز خود را در آلبرتا گذرانده اند، داشتن معدل ۳.۵ یا بیشتر رقابتی در نظر گرفته می شود. با این حال، دانشجویان با معدل کمی پایین تر بسته به ملاحظات دیگر پذیرش در نظر گرفته شده اند. برای دانش آموزان خارج از استان، آنها باید معدل بالاتری ۳.۷ یا بالاتر ارائه دهند تا رقابتی در نظر گرفته شوند. هم داخل استانی و هم برون استانی در یک مجموعه دانش آموزان در نظر گرفته می شوند.

شرایط پذیرش واترلو

• PCAT الزامی نیست
• باید ارزیابی مبتنی بر کامپیوتر برای نمونه‌برداری از آزمون ویژگی‌های شخصی (CASPer) را کامل کنید
• در طول فرآیند مصاحبه، ارزیابی مهارت های اساسی تکمیل خواهد شد
• ترجیحاً از قبل تجربه داروسازی داشته باشید زیرا نیاز به نامه مرجع از داروساز است

۱. دانشگاه ساسکاچوان
۲. دانشگاه مونترال
شرایط پذیرش ساسکاچوان
• سه عامل تشکیل دهنده در فرآیند پذیرش در برنامه PharmD در دانشگاه ساسکاچوان وجود دارد. این عوامل به شرح زیر است: عملکرد تحصیلی (وزن ۶۰٪)، آزمون مهارت های انتقادی (۳۰٪)، و مصاحبه شخصی ویدئویی (۱۰٪).
• پیش نیازهای درخواست شامل تکمیل ۶۰ واحد اعتباری واحد S از دوره های پیش داروسازی (یا واحدهای دوره معادل در سایر دانشگاه ها) و حداقل میانگین کلی ۷۰٪ است. آخرین مهلت درخواست تا ۱۵ فوریه سال پذیرش می باشد.
• به طور کلی ۷۶ کرسی در استان، ۱۴ کرسی خارج از استان برای ۹۰ کرسی کل.
• یک صندلی برای متقاضیان بومی خود اعلام شده در دسترس است. شما همچنین می توانید برای یک صندلی تحت بررسی ویژه به دلایل دلسوزانه درخواست دهید
شرایط پذیرش مونترال

پذیرش بر اساس:
• ۸۰ درصد سوابق تحصیلی
• ۲۰٪ نمره آزمون CASper
• (در صورت لزوم می توان از متقاضی برای مصاحبه دعوت کرد)
• PCAT الزامی نیست
• قبولی در آزمون پذیرش فرانسه (در آزمون بین المللی فرانسه نمره حداقل ۸۵۰/۹۹۰ کسب کنید)
• ۲۰۰ دانشجوی جدید در سال (معمولا نیمی از شبکه کالج و نیمی از شبکه دانشگاهی)
• کاندیداهای فرانسوی زبان از استان های انتاریو و دریانوردی نسبت به نامزدهای فرانسوی زبان سایر استان ها اولویت دارند.

سخن پایانی

در این مقاله شما عزیزان را با شرایط تحصیل داروسازی کانادا آشنا کردیم . برای اطلاع بیشتر می‌توانند با مشاوران موسسه study plan تماس حاصل فرمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *