افزایش تورم، اقتصاد پس از همه‌گیری و افزایش قیمت انرژی به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین، همگی عواملی هستند که به گران‌تر شدن زندگی در هلند برای سال ۲۰۲۲ کمک می‌کنند.هزینه زندگی در هلند بر اساس شرایط خاصی در سال ۲۰۲۲ تغییر کرده است. چه به دنبال مهاجرت به هلند در سال ۲۰۲۲ باشید و چه در حال حاضر در اینجا زندگی می کنید – همیشه خوب است که بدانید اقتصاد در آن زندگی می کنید و هزینه زندگی که می توانید برای این سال انتظار داشته باشید. بیایید شروع کنیم!

هزینه اجاره در هلند چقدر است؟

هزینه زندگی در هلند
Woman with Euros in Hands. 50 Euros Bills. Horizontal Photo

اجاره در هلند بسیار بالاست و فقط در حال افزایش است. اگر می‌خواهید یک ملک مستقل داشته باشید، به ندرت می‌توانید یک آپارتمان مناسب زیر ۱۰۰۰ یورو (شامل صورت‌حساب) پیدا کنید.

هزینه زندگی در آمستردام حتی از این هم گرانتر است. قیمت یک اتاق در یک آپارتمان مشترک بین ۴۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو است. اگر می خواهید آپارتمانی در پایتخت هلند اجاره کنید، بسته به اندازه و موقعیت ملک به دنبال پرداخت ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو در ماه هستید.

همچنین سپرده ای وجود دارد که باید در نظر داشت. معمولاً برای یک آپارتمان باید دو ماه اجاره بدهید. اگر فقط می خواهید یک اتاق اجاره کنید، به احتمال زیاد یک ماه اجاره و ماه اول به طور کامل پرداخت می شود.

اگر راحت نیستید یا نمی‌توانید این مقدار پول را خرج کنید، در اینجا چند نکته برای بستن قرارداد در یک مکان ارزان‌تر وجود دارد:

حرکت خود به هلند را از قبل آماده کنید – به احتمال زیاد به جای عجله برای بستن قرارداد در اولین جایی که می بینید، املاک ارزان تری را خریداری می کنید.
خارج از شهر و در حومه شهر زندگی کنید. ارزان‌تر است و به لطف سیستم حمل و نقل عمومی خوب در هلند، رفت و آمد به آن آسان است.
می توانید یک ملک ضد چمباتمه اجاره کنید. اینها بسیار ارزانتر هستند، اما توجه داشته باشید که نسبت به یک ملک اجاره ای معمولی قابل اعتمادتر هستند.

هزینه غذا در هلند چقدر است؟

هزینه زندگی در هلند

امسال شاهد افزایش قیمت‌ها در قفسه‌های سوپرمارکت خواهید بود. پس از گذشت دو سال از همه گیری ویروس کرونا، اقتصاد هلند با نرخ تورم بی سابقه ای مواجه شده است. در ژانویه، تورم با ۷.۶ درصد به بالاترین حد خود رسید.

در سطح جهانی، هزینه های تولید به دلیل کمبود پرسنل، تغییر عرضه قطع شده و هزینه های انرژی بالاتر افزایش یافته است. در نتیجه، ممکن است متوجه شوید که محصولات مخصوصا وارداتی چند سنت افزایش یافته است.

عامل دیگری که باعث افزایش قیمت می شود، تهاجم روسیه به اوکراین است. به عنوان مثال، هلند با کمبود روغن آفتابگردان مواجه است زیرا دو سوم ذخایر هلندی از اوکراین تامین می شود.

هزینه آب و برق در هلند چقدر است؟

قبوض آب و برق بسته به ارائه دهنده شما بسیار متفاوت است. با این حال، به طور کلی، سال ۲۰۲۲ شاهد افزایش شدید هزینه های انرژی خواهد بود. این نیز تا حدی مربوط به حمله روسیه به اوکراین و تلاش هلند برای کاهش وابستگی به نفت و گاز روسیه است.

این به طور مشخص به چه معناست؟ خوب، اگر قیمت انرژی با این نرخ به افزایش خود ادامه دهد، متوسط خانوار هلندی ۲۸۰۰ یورو برای آب و برق پرداخت خواهد کرد در حالی که سال قبل ۱۳۰۰ یورو بود. این افزایش ۸۶ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ است.

بیمه درمانی هلند در سال ۲۰۲۲ چقدر است؟

هزینه زندگی در هلند

داشتن یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی که با آن راحت هستید و می توانید به او وابسته باشید در هلند بسیار مهم است. سیستم مراقبت های بهداشتی در هلند عمدتاً یک امر خصوصی است.

حق بیمه برای بسته مراقبت های بهداشتی اولیه در سال ۲۰۲۲ تقریباً ۱۱۰-۱۳۰ یورو در ماه است. این مراقبت های بهداشتی اولیه و اورژانسی شما را پوشش می دهد، اما معمولاً شامل مراقبت های دندانی نمی شود.

آیا دستمزدها در هلند در سال ۲۰۲۲ عادلانه است؟

در هلند دستمزدها در حد بسیار بالایی است. با این حال، مثل همیشه، هرچه درآمد بیشتری داشته باشید، مالیات‌هایی که دستمزد ماهانه شما را کاهش می‌دهند، افزایش می‌یابد

حداقل دستمزد

حداقل دستمزد در هلند معمولا بر اساس یک کارمند تمام وقت (۳۶ تا ۴۰ ساعت در هفته) است و بر اساس سن شما تغییر می کند. این ارقام برای سال ۲۰۲۲ است:

Age Per month Per week Per day
۲۱ years and older €۱.۷۲۵,۰۰ €۳۹۸,۱۰ €۷۹,۶۲
۲۰ years €۱.۳۸۰,۰۰ €۳۱۳,۵۰ €۶۳,۷۰
۱۹ years €۱.۰۳۵,۰۰ €۲۳۸,۸۵ €۴۷,۷۷
۱۸ years €۸۶۲,۵۰ €۱۹۹,۰۵ €۳۹,۸۱
۱۷ years €۶۸۱,۴۰ €۱۵۷,۲۵ €۳۱,۴۵
۱۶ years €۵۹۵,۱۵ €۱۳۷,۳۵ €۲۷,۴۷
۱۵ years €۵۱۷,۵۰ €۱۱۹,۴۵ €۲۳,۸۹

 

سخن پایانی

هزینه زندگی در هلند در سال ۲۰۲۲ در این مقاله برای شما بیان شد. همانطور که مشاهده کردید نرخ تورم به دلیل ویروس کروتا، نبود منابع انسانی کافی تاثیر زیادی در قیمت ها گذاشته است. برای اطلاع دقیق از وضعیت قیمتی در هلند می‌‌توانید با مشاوران study plan تماس حاصل فرمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *