کانادا از جمله کشور های پیشرفته در دنیا و اروپا است. این کشور سیستم آموزشی کاملا منحصر به فردی را ارائه داده که افراد می توانند بر اساس توانایی خود انتخاب رشته کنند. شرایط تحصیل پزشکی در کانادا یکی از بهترین شرایطی تحصیلی است که باعو شده دانشجویان داخلی و بین المللی زیادی در این کشور این رشته را انتخاب کنند. به عبارت دیگر دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است بخواهید در دانشکده پزشکی در کانادا تحصیل کنید.
یکی از مهم ترین دلایل اصلی برای انتخاب رشته پزشکی در این کشور ارزان بودن آن است. شهریه سالانه این رشته در کانادا حدود ۱۳۰۰۰ دلار برای دانشجویان کانادایی و ۲۳۰۰۰ دلار برای دانشجویان بین المللی است.

میزان پذیرش برای تحصیل پزشکی در کانادا

شرایط تحصیل پزشکی در کانادا

دانشگاه های پزشکی کانادا استانداردهای پذیرش پایین تری نسبت به سایر مدارس دارند زیرا این کشور کمبود پزشک دارد. در واقع، نرخ پذیرش دانشکده پزشکی در کانادا در مقایسه با ایالات متحده بسیار پایین است به طور متوسط حدود ۲۰ درصد در سطح ملی در مقابل ۴۲ درصد.
علت کم بودن پزشکان در این کشور نبود فضای کافی برای تحصیل و کمبثد منابع انسانی است. به همین دلیل این کشور بسیاری از دانشجویان بین المللی را برای رشته پزشکی پذیرش می کند. در سال ۲۰۲۰، ۹۶.۵ درصد از فارغ التحصیلان دانشکده پزشکی کانادا (CMGs) با موفقیت با اقامت پزشکی در کانادا پذیرفته شدن در حالی که دولت تنها با ۵۹.۵ درصد از فارغ التحصیلان دانشکده پزشکی ایالات متحده (USMGs) و ۲۹.۲ درصد از فارغ التحصیلان دانشکده پزشکی بین المللی (IMGs) که برای کانادا درخواست داده بودند موافقت دریافت ویزای کار را داد. این مسئله بدین معنی است که درصورت اتمام درس در این کشور به راحتی می توانید کار ‌پیدا کرده و اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری و در نهایت دائمی تبدیل کنید.

شرایط تحصیل پزشکی در کانادا

دانشکده های پزشکی در کانادا شرایط خاصی را برای تدریس دارند. این دانشگاه ویژگی های شخصیتی افراد را به خوبی بررسی کرده و برای آنها مهم تر نمرات پزشکان است. به عبارت دیگر دولت تماما سعی دارد تا پزشکانی را تربیت کند که فارغ از نمره خوب دارای حس مسئولیت پذیری و شرایط اخلاقی خوب باشد.

کالج یا مدرک کارشناسی یکی از مهم ترین پیش نیاز های رشته پزشکی در کانادا است. تمامی داوطلبانی که خواهان ادامه تحصیل در این کشور هستند باید ابتدا ‌دیپلم تجربی داشته یا درصورت نداشتن دیپلم تجربی دوره های کالج آن را شرکت کنند. متقاضیانی که نمرات دیپلم خثد را با دروش کالج کانادا تطبیق دادن باید بعضی از واحد کالج را نیز بگذارند تا بتوانند در این کشور پذیرش بگیرند.

مهم ترین شاخصه ها برای تحصیل پزشکی در کانادا

شرایط تحصیل پزشکی در کانادا

عملکرد تحصیلی قوی اولین چیزی است که دانشکده های پزشکی برای پذیرش خود به آن نیاز دارد. مهم ترین شاخصه ها برای تحصیل پزشکی عبارت اند از:
معدل :
معدل کالج و دیپلم یکی از مهم ترین شاخصه ها برای تحصیل پزشکی در کانادا است. به عبارتی دیگر اگر این معدل به حد نصاب نرسد امکان قبولی خیلی پایین خواهد آمد. نمرات آزمون پذیرش کالج پزشکی معمولاً در همان سطح نمرات معدل قرار می گیرند.

قبولی در آموزش ورودی دانشگاه ها :

‌تمامی دانشکدهای پزشکی کانادایی آزمون CASPer را به طور متفاوتی برای پذیرش داوطلبان خود ارائه می کنند. این آزمون ابزاری پرکاربرد برای شناسایی داوطلبانی که بیشترین پتانسیل را برای موفقیت در عمل پزشکی دارند تبدیل شده است. این آزمون در دانشکده های کانادا و همچنین دانشکده های پزشکی در کارائیب برگذار می شود.

داشتن پاسپورت برای دانشجویان بین المللی

شرایط تحصیل پزشکی در کانادا

از مهم ترین شرایط تحصیل پزشکی در کانادا برای دانشجویان بین المللی داشتن پاسپورت و اجازه ورود به این کشور است. دانشجویان بین المللی که از طرف کالج به خصوصی پذیرش شده باشند به راحتی می توانند اقدام به دریافت پاسپورت تحصیلی کرده و به اسن کشور وارد شوند. اما اگر آخرین مدرک تحصلی لیسانس باشد پروسه طولانی تری برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا صورت خواهد گرفت.

هزینه :

شهریه دانشگاه های پزشکی کانادا نسبت به دیگر کشور های اروپایی بسیار کمتر است. معمولا این هزینه برای دانشجویان بین المللی نیز کمتر بثده و باعث شده تا بسیاری از دانشجویان پزشکی در دانشگاه های این کشور بین الملل است.

سخن پایانی

در این مقاله شماره با شرایط پزشکی در کانادا آشنا کردیم. همانطور که کفته شد این رشته برای دانشجویان بین المللی کاملا مناسب است زیرا شرایطی مانند کم بودن شهریه نسبت به دیگر کشور های اروپایی دارد. به علاوه زمان فارغ التحصیلی در این زشته به سرعت می توانید در این کشور کار پیدا کنید. برای مشاوره بیشتر با موسسه study plan تماس حاصل پیدا کتید .

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *