کشور کانادا از انجایی که سیستم آموزشی کاملا منحصر به فردی را دارد توانسته بهترین رشته برای تحصیل در کانادا ایجاد کند که دانشجویان بین المللی زیادی نیز به آن جذب شوند. کانادا در چندین دهه اخیر توانسته تا  دانشجویان بین المللی زیادی را از سراسر جهان جذب می کند و تعداد آنها هر سال به طور پیوسته افزایش می یابد. این کشور به دلیل کیفیت زندگی خود به کشور شماره یک برای زندگی و البته تحصیل تبدیل شده است. این کشور دارای مراقبت های بهداشتی خوب و یک سیستم آموزشی شناخته شده در جهان است. اما ممکن است هنگام اقدام به مهاجرت تحصیلی به کانادا با این سوال مواجهه شوید که‌ کدام رشته برای تحصیل در کنادا بهتر بوده و بازار کار خوبی دارد. در ادامه مقاله قصد دایم تا رشته های کلید در کانادا را برای شما عزیزان معرفی کنیم با ما همواره باشید.

رشته های تاپ برای تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا
U of T engineering students hard at work. (University of Toronto)

دانشگاه های کانادا طیف وسیعی از دوره ها و رشته ها  را ارائه می دهند اما  تعداد کمی از این دوره ها نقش مهمی در ارتقاء سطح شغلی شما دارند. مهم ترین رشته برای تحصیل در کنادا عبارت اند از:

  • تجارت و امور مالی
  • علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات
  • مهندسی
  • بهداشت و پزشکی
  • رسانه و روزنامه نگاری

 

تجارت و امور مالی از مهم ترین رشته برای تحصیل در کانادا

کانادا همواره یکی از کشورهای منتخب برای ادامه تحصیلات عالی در زمینه تجارت توسط دانشجویان بین المللی است. این کشوردارای دوره های آموزش کسب و کار کانادا است که ان را در لیست ۱۰۰ برنامه برتر مدیریت کسب و کار قرار داده و توانسته به دلیل کیفیت بالای آموزش در سطح جهان شناخته شود. دولت کانادا از دانشجویان بین المللی بسیار حمایت می کند. این دولت به آنها مجوزهای کار پس از تحصیل، امتیازات ویژه برای کارآفرینان ارائه می دهد و آنها را تشویق می کند تا رویاهای تجاری خود را ادامه دهند. دانشجویان خارج از کشور که برای مدت بیش از ۲ تا ۴ سال تحصیل می کنند حداکثر ۳ سال مجوز کار برای اقامت در کانادا و کار تمام وقت در شرکت های معتبر کانادایی دریافت می کنند.

 

علوم‌کامپوتر و فناوری اطلاعات از رشته های معتبر برای تحصیل در کانادا

علوم کامپیوتر در کانادا علاوه بر این که یکی از پردرآمدترین حرفه ها در کانادا است بلکه به عنوان ۱۰ برنامه درسی برتر مورد علاقه دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. این کشور تمامی حمایت های خود را در زمینه علوم کامپیوتر برای دانشجویان بین المللی گذاشته است.  ای دانشجویان مزایایی مانند بورسیه و امتیازاتی نیز شهریه کم‌ در نظر گرفته است. با توجه به فرصت های تجارت جدید علوم کامپیوتر در کانادا تبدیل به قابل اعتمادترین رشته  برای دانشجویان بین المللی می شود.

 

مهندس از جمله بهترین رشته برای تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا

مهندسان در تمامی قرن ها بخش مهمی از اقتصاد کشور ها و جهان بوده اند. به همین دلیل دانشگاه های کانادا دوره های متعددی را در رشته های مختلف مهندسی برای متقاضیان مهندسی بین المللی ارائه می دهند. دانشگاه های کانادا بالاترین رتبه را در جهان دارند و توسط هیئت اعتباربخشی مهندسی و فناوری (ABET) تایید شده اند. مدرک مهندسی از کانادا در سطح بین المللی شناخته شده است و دارای ضریب استخدام بالایی در سراسر جهان است.

کانادا بورسیه های دولتی و خصوصی زیادی را برای دانشجویان بین المللی در رشته مهندس  ارائه می کند و یکی از کشورهای دیگر برای ارائه آموزش کم هزینه و در عین حال با کیفیت بالا در جهان است.  در این کشور به رشته‌های مهندسی مانند مهندسی مکانیک، برق و الکترونیک برای تولید پروژه‌ها و آزمایش‌های تحقیقاتی نوآورانه اهمیت داده می‌شوند.

 

رشته های بهداشت و پزشکی از جمله تاپ ترین رشته برای ادامه تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا

دانشجویان سراسر جهان به دلیل استاندارد بالای برنامه درسی آموزش پزشکی، کانادا را به عنوان یکی از مقاصد تحصیلی خود ترجیح می دهند. به طور متوسط ​​یک پزشک در کانادا ۳۶۰۰۰۰ دلار کانادا دریافت می کند.

فاق التحصیلان دوره های پزشکی در کانادا در جهان سطح بالای استخدام را داشته زیرا برنامه و دوره های آموزشی که در این کشور برای رشته پزشکی ارائه می شود کاملا منحصر به فرد و دقیق است.

 

سخن پایانی :

همانطور که در پاراگراف های قبلی بیان شد، کانادا جزو معتبر ترین کشور ها در زمینه تحصیلی است. این کشور هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی را جذب خود می‌کند. بهترین رشته های تحصیل در کانادا، پزشکی، مهندسی، اقتصاد، تجارت، و رسانه است. برای آشنایی با نحوه پذیرش این رشته ها می توانید با مشاوران موسسه study plan تماس خاصی فرمایید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *