آیا مایل به تحصیل در هلند هستید؟ برای تامین هزینه تحصیل و زندگی در هلند در طول تحصیل، باید تمکن مالی کافی داشته باشید. درواقع شرایط مالی ویزای تحصیلی هلند کمی متفاوت است. مبلغی که شما نیاز دارید، مبلغ استاندارد برای دانشجویانی است که در خارج از خانه زندگی می کنند، همانطور که در قانون مالی دانشجویی ۲۰۰۰ تعیین شده است. این مقدار استاندارد بدون احتساب هزینه های تحصیل و هزینه های روند درخواست است.

موسسه آموزشی شما هر سال بررسی می کند که آیا بودجه کافی دارید یا خیر. مؤسسه آموزشی از شما می‌خواهد فرم پیوست «اظهارنامه خود اتباع خارجی: درآمد در چارچوب یک مطالعه» را پر کنید.

چگونه نشان دهم که شرایط مالی ویزای تحصیلی هلند را داریم؟

راه های مختلفی وجود دارد تا ثابت کنید که توانایی مالی کافی برای تحصیل و زندگی در هلند دارید. شما این را بر اساس اسناد نشان می دهید. این اسناد باید به زبان های هلندی، انگلیسی، آلمانی یا فرانسوی تنظیم شوند. مؤسسه آموزشی باید تمام سوابق را نگه دارد. آیا صورت حساب بانکی یا صورت حسابی دارید که ارز خارجی را نشان دهد؟ موسسه آموزشی شما باید تبدیل به یورو را نیز به عنوان بخشی از سوابق نگه دارد.

مدارک لازم برای اثبات شرایط مالی ویزای تحصیلی هلند


شما باید ثابت کنید که تا زمانی که در هلند هستید، پول کافی برای زندگی خواهید داشت. مبلغ ماهانه کافی در نظر گرفته شده به وضعیت شما بستگی دارد. IND به روزترین اطلاعات مقدار مورد نیاز را ارائه می دهد، با این حال، می توانید توافقنامه تحصیلی خود را نیز بررسی کنید تا مبلغ صحیح را بیابید.

Wittenborg از دانشجویان/متقاضیان می‌خواهد که یک صورت‌حساب بانکی معتبر و اصلی به نام دانشجو ارائه دهند. صورت حساب بانکی نباید بیشتر از ۲ ماه باشد.
اگر دانشجو اسپانسر خارجی دارد، لطفاً موارد زیر را ارائه دهید:
• صورت مالی از طرف ضامن
• کپی قرارداد کار
• کپی مدارک هویتی – پاسپورت و غیره.
• کپی فیش حقوقی ۳ ماه گذشته
• اگر دانشجو یک حامی دارد که در حال حاضر در هلند اقامت دارد، لطفاً ارائه دهید:
• بیانیه ضامن (Garantverklaring – m47)
• قرارداد کار (Arbeidsovereenkomst)
• اظهارات اخیر کارفرما (Recente werkgeversverklaring)
• کپی ثبت احوال (Uittreksel GBA)
• کپی صورتحساب حقوق و دستمزد از ۳ ماه گذشته (کپی salarisspecificaties afgelopen 3 maanden)
• کپی پاسپورت/کارت شناسایی (کپی پاسپورت/شناسه هویتی)

شرایط مالی برای ویزای تحصیلی در هلند برای دانشجویان اتحادیه اروپا / EEA:

شهریه سالانه برای دانشجویان از کشورهای منطقه اقتصادی اروپا، سوئیس یا سورینام از ۲۱۶۸ یورو برای سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ شروع می‌شود.

هزینه تحصیل در هلند برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / EEA:

برای دانشجویان با ملیت‌های دیگر، متوسط شهریه برای برنامه‌های لیسانس بین ۶۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ یورو و برای برنامه کارشناسی ارشد بین ۸۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ یورو در سال است.

شرایط ویزای دانشجویی هلند به شرح زیر است:

پذیرش از دانشگاه برای ویزای دانشجویی هلند
دانشجویان بین المللی متقاضی اجازه اقامت باید نامه پذیرش موقت از دانشگاه یا دانشگاه علوم کاربردی هلند داشته باشند.

پذیرش باید در یک برنامه تمام وقت کارشناسی یا کارشناسی ارشد در دانشگاه های هلند معتبر توسط NVAO یا هر آژانس اعتباربخشی خارجی دیگر باشد.
دانشگاه باید در فهرست ثبت عمومی حامیان رسمی ثبت شده باشد.
ثبات مالی برای ویزای دانشجویی هلند
دانشجویان بین المللی همچنین باید نشان دهند که بودجه کافی برای هزینه های تحصیل و اقامت در هلند دارند. اداره مهاجرت هر سال حداقل مقدار مورد نیاز را اصلاح می کند. از این رو، مدرکی مبنی بر بودجه کافی باید هر سال برای کل دوره تحصیل ارائه شود.

هزینه تحصیل برای دانشجویان

شرایط مالی ویزای تحصیلی هلند

برای دانشجویان هلند، سایر کشورهای اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا، سوئیس یا سورینام، هزینه شهریه می تواند بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ یورو در سال برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد باشد. اینها اغلب به عنوان شهریه های قانونی در وب سایت های دانشگاه نامیده می شوند.

دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا یا کشورهای منطقه اقتصادی اروپا می توانند دو یا گاهی سه برابر مبلغ همتایان اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا دریافت کنند. این می تواند تا ۱۵۰۰۰ یورو در سال باشد، اما این مبلغ به موسسه، مدرک، نوع اجازه اقامت، سابقه تحصیل قبلی و فرصت های بورسیه بستگی دارد. هزینه تحصیلات تکمیلی بسته به دوره ممکن است تا ۲۰۰۰۰ یورو باشد.

همچنین ممکن است هزینه درخواستی نیز وجود داشته باشد که بسته به برنامه یا دوره ۵۰-۱۰۰ یورو است.

دوره لیسانس در هلند چهار سال طول می کشد، بنابراین دانشجویان اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا باید در مجموع تا ۸۰۰۰ یورو برای شهریه دانشگاه هزینه کنند، در حالی که دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / EEA باید حداکثر ۴۵۰۰۰ یورو هزینه کنند.

مدارس خصوصی (مدارس خصوصی) – که شامل مدارس بازرگانی است که برنامه های کارشناسی و MBA را اجرا می کنند – گران تر هستند و می توانند برای یک برنامه تحصیلی کامل تا ۳۰۰۰۰ یورو هزینه داشته باشند.

حمایت دولت از دانشجویان

شرایط مالی ویزای تحصیلی هلند باتوجه به توان دانشجو متغیر است . اما دولت هلند یک برنامه مالی دانشجویی (studiefinciering) برای کمک به دانشجویان برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی ارائه می دهد. این می تواند از حمل و نقل عمومی رایگان گرفته تا کمک های بلاعوض برای دانش آموزان از خانواده های کم درآمد تا وام های دانشجویی با نرخ بهره پایین و گزینه های بازپرداخت معتبر متغیر باشد. این گزینه ها معمولاً محدود به دانشجویان هلندی است، با این حال، دانشجویان غیر هلندی گاهی اوقات واجد شرایط هستند اگر تابعیت اتحادیه اروپا یا مجوز اقامت نوع II، III یا IV داشته باشند.

همچنین طیف وسیعی از بورسیه ها برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که بسیاری از آنها توسط خود دانشگاه ها ارائه می شود.

بسیاری از کافه‌ها، رستوران‌ها، موزه‌ها و سینماها به ویژه در شهرهای تحت سلطه دانشجویان، تخفیف‌های دانشجویی می‌دهند. بیشتر آنها از مؤسسه شما مدرک تحصیلی می خواهند، اما ارزش آن را نیز دارد که روی کارت شناسایی دانشجویی بین المللی (ISIC) سرمایه گذاری کنید، که تخفیف دانشجویی را در سراسر جهان تضمین می کند.

سخن پایانی

با توجه به متفاوت بودن شرایط مالی ویزای تحصیلی هلند می توان گفت که هزینه زندکی در این کشور بسته به توان و شرایط دانشجو است. دانشگاه های ارزان زیادی در هلند برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که کیفیت بالای آموزش و سایر امکانات را برای دانشجویان ارائه می دهند. بسیاری از دانشگاه های مقرون به صرفه در هلند دو هزینه تحصیلی متفاوت دریافت می کنند: هزینه های قانونی و هزینه های سازمانی. هزینه های قانونی ارزان تر است و برای شهروندان هلندی، سوئیسی، سورینامی و اتحادیه اروپا اعمال می شود، در حالی که هزینه های سازمانی برای دانشجویان بین المللی است که از اروپا نیستند.

با توجه به استاندارد بالای آموزش کشور و هزینه های زندگی نسبتاً پایین، تحصیل در هلند به دانشجویان بین المللی ارزش واقعی برای پول می دهد. متوسط هزینه تحصیل برای یک برنامه تحصیلی در هلند برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا ۶۰۰۰ یورو در سال است، بسته به موسسه. بنابراین، اگر قصد تحصیل در دانشگاه‌های ارزان هلند را دارید، در این مقاله به بررسی دانشگاه‌های ارزان هلند برای دانشجویان بین‌المللی، شهریه‌های آنها، دوره‌های ارائه شده و موارد دیگر خواهیم پرداخت.برای اطلاع دقیق تر از شرایط و تمکن مالی جهت دریافت ویزای تحصیلی هلند می توانید با مشاوران استادی پلن تماس پیدا کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *