بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند، مشغول به کار دانشجویی در هلند در شرکت ها و بخش های مختلف می شوند تا بتوانند هزینه های تحصیلی خود را کاهش دهند. بسته به ملیت دانشجویان و متقاضیان، افراد دارای ساعت کاری محدود برای کار به صورت پاره وقت برای شرکت یا کمپانی مربوطه داشته باشند

قوانین کار دانشجویی در هلند


اتباع اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و همچنین اتباع سوئیس مجاز هستند. هر ساعت که می خواهند در هنگام تحصیل در هلند کار کنند و کارفرمایان نیز برای استخدام دانشجویانی که شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و همچنین سوئیس هستند نیاز به مجوز کاری ندارند. دانشجویان خارجی که شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس محسوب نمی شوند. برای کار دانشجویی در این کشور نیاز به مجوز کار و اجازه اقامت معتبر هستند تا بتوانند به صورت پاره وقت (۱۰ ساعت در هفته) مشغول به کار شوند. در مدت زمان تعطیلات تابستانی، دانشجویان برای کار دانشجویی با هیچگونه محدودیتی مواجه نمی شوند. همچنین می توانند به صورت دلخواه به طور پاره وقت یا تمام وقت مشغول به کار شوند.

انواع کار دانشجویی در هلند

عنوان یک دانشجو در هلند، دو نوع شغل اصلی در هلند وجود دارد. عبارتند از: کارآموزی و مشاغل پاره وقت. کارآموزی را نباید با مشاغل پاره وقت اشتباه گرفت زیرا دو چیز کاملاً متفاوت هستند.

دوره های کارآموزی به شکل دوره های کارآموزی کوتاه است که بخشی از یک دوره اجباری است که به طور کلی در طول دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد ارائه می شود. دانش آموزان کمک هزینه معاف از مالیات دریافت می کنند و برای دوره کارآموزی نیازی به مجوز کار ندارند.

این حقوق بسته به نوع کار، شرکت و عوامل دیگر بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ یورو در ماه متغیر است.

مشابه کارآموزی چیزی به نام پایان نامه صنعتی است. بر اساس این، دانشجویان حقوقی مشابه با دوره های کارآموزی دریافت می کنند، اما بسته به ECTS، پایان نامه صنعتی معمولاً مدت طولانی تری دارد.

برنامه ها و دانشکده های مختلف ECTS متفاوتی دارند و یک ECTS به طور متوسط ۹ ماه و بالاتر طول می کشد. حقوق ماهانه دوره کارآموزی و پایان نامه صنعتی برای پوشش هزینه های زندگی دانشجو کافی است.

در هلند، دانشجویان می توانند حداکثر ۱۶ ساعت در هفته به صورت نیمه وقت کار کنند. دانشجویان فنی به مدت دو ساعت در هفته در کنار تحصیل کار می کنند. در ماه های تابستان، ژوئن، جولای و آگوست، دانش آموزان می توانند تمام وقت کار کنند و حقوق تمام وقت دریافت کنند. نکته مهمی که باید به آن توجه شود این است که دانشجویان فقط می توانند در طول ترم به صورت پاره وقت یا تمام وقت در تابستان کار کنند و نه هر دو.

لطفا توجه داشته باشید که دانشجویان کشورهای اروپایی یا اتحادیه اروپا می توانند بدون هیچ محدودیتی در هلند کار کنند.

حقوق برای یک کار پاره وقت بین ۱۱ تا ۱۴ یورو در ساعت متغیر است و کارفرما مسئول درخواست ویزای کار برای کارمند دانشجو است. اگرچه مشاغل پاره وقت معمولاً حقوق کمتری دارند، اما کارکنان دانشجو نیز موظف به پرداخت مالیات هستند. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که کار کردن بیش از مدت زمان لازم به عنوان دانشجو بسیار غیرقانونی است.

مشاغل خارج از دانشگاه در هلند عمدتاً گارسون رستوران، مشاغل تحویل، سرور، آشپز، خانه داری، تدریس خصوصی در منزل، منشی اداری، تدریس جایگزین، مشاغل فناوری اطلاعات در شرکت های فناوری یا استارت آپ ها، مشاغل سرگرمی و تفریح، و مدیریت یا تأثیرگذاری در رسانه های اجتماعی هستند. .

دانش‌آموزانی که در مشاغل خدماتی استخدام می‌شوند باید دانش اولیه زبان هلندی را برای تعاملات اولیه با مشتری داشته باشند. با این حال، از آنجایی که اکثریت بسیار زیادی از هلندی‌ها نیز به زبان انگلیسی مسلط هستند، دانش‌آموزان می‌توانند با دانش اندک یا بدون دانش هلندی فرار کنند.

شرایط کلی کار دانشجویی در هلند

به طور کلی، الزامات و شرایط اصلی کار دانشجویی در این کشور به صورت زیر است:

یادگیری زبان هلندی: دانشجو باید در نظر داشته باشد که یادگیری زبان هلندی به یافتن شغل مناسب تر و بهره مند شدن از فرصت های شغلی بیشتر کمک می کند. بنابراین، یادگیری زبان هلندی می تواند برای دانشجویانی که قصد کار ضمن تحصیل در این کشور را دارند بسیار مفید باشد
.
داشتن بیمه درمانی: افرادی که مایل به کار در این کشور هستند. افرادی که قصد دارند در زمان تحصیل در دانشگاه کار کنند. هم افرادی که قصد دارند بعد از فارغ التحصیل شدن، اقامت کاری را کسب کنند. از رو می باید بیمه درمانی داشته باشند. در رخش داشتن شغل موقت، افراد باید بیمه درمانی خصوصی خود را به بیمه درمانی اصلی تغییر دهند. در صورت نداشتن بیمه درمانی، هم دانشجویان و هم سایر افراد جریمه می شوند.

کسب مجوز کار دانشجویی: همانطور که در سایر بخش های این نوشتار ذکر شده است. دانشجویان خارجی برای کار ضمن تحصیل نیاز به کسب مجوز کار دانشجویی دارند.

ویزای کار پس از تحصیل

هلند برای دانشجویان بین المللی که می خواهند پس از فارغ التحصیلی بمانند و کار کنند، ویزاهای سودمند ارائه می دهد. با سال تحصیلی برای فارغ التحصیلان جویای کار، می توانید تا یک سال به دنبال کار در هلند بمانید، و تا زمانی که آن شغل را دارید می توانید بمانید. پس از فارغ التحصیلی درباره کار در هلند اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مشاغل در هلند

هلند دارای صنایع به سرعت در حال رشد است و به لطف جمعیت بسیار نوآور و کارآفرین خود، یک بازیگر کلیدی در دنیای تجارت است. بخش‌های کلیدی که فرصت‌های شغلی عالی در هلند ارائه می‌دهند عبارتند از: کشاورزی و غذا، خلاقیت، مواد شیمیایی، انرژی، سیستم‌ها و مواد با فناوری پیشرفته، باغبانی، علوم زیستی و بهداشت، تدارکات و آب. شرکت های بزرگ چند ملیتی هلندی.

سخن پایانی

در این مقاله شما عزیزان را با شرایط کار دانشجویی در هلند آشنا کردیم همانطور که بیان شد کشور هلند از آن دسته از کشور های اروپای است که شرایط تحصیل بسیار خوبی را برای دانشجویان فراهم کرده آن که بتواند شرایط مالی آنها را نیز سامان ببخشید کار دانشجویی خوبی را نیز برای آنها تدارک دیده. برای نحوه دریافت و شرای شکار دانشجویی در هلند می توانید با مشاوران استادی پلن تماس پیدا کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *