کشور کانادا از جمله کشور های بسیار قوی در انواع صنایع مختلف است. این کشور توانسته با برنامه های آموزشی بسیار خوبی که دارد بسیاری از دانشجویان بین المللی را به خود جلب کرده و شرایط کار پس از تحصیل در کانادا را برای آنها فراهم آورد.

برنامه های دولت برای کار پس از تحصیل در کانادا

شرایط کار پس از تحصیل در کانادا

۳ راه برای تحقق کار پس از تحصیل در وجود دارد:
• مجوز کار پس از فارغ التحصیلی
• اکسپرس اینتری
• برنامه نامزدهای استانی

مجوز کار پس از تحصیل در کانادا
این برنامه دولت کانادا به دانش‌آموزانی که از برخی از مدارس دوره متوسطه فارغ‌التحصیل شده‌اند اجازه می‌دهد تا تجربه کاری ارزشمندی در کانادا کسب کنند. مجوز کار پس از فارغ التحصیلی موقت است.

تجربه کاری کانادایی که از طریق مجوز کار پس از فارغ التحصیلی به دست می آورید می تواند به شما کمک کند تا از طریق اکسپرس اینتری واجد شرایط اقامت دائم در کانادا شوید.پس از فارغ التحصیلی در مورد اقامت در کانادا و درخواست مجوز کار خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

یکی از انواع ویزای کار کانادا مخصوص به دانشجویانی است که در این کشور مشغول به تحصیل شده و بعد از آن می‌توانند در این کشور شغل داشته باشد. در واقع کشور کانادا به دانشجویان بین‌المللی خود این امکان را می‌دهند تا مجوز کار بعد از تحصیل خود را داشته باشند. مدت اعتبار این ویزا بعد از تحصیل به‌ اندازه‌ی طول دوره تحصیلی تا حداکثر ۳ سال است. دانشجویانی کانادایی که طول تحصیل آن‌ها کمتر از ۸ ماه است مجاز به اخذ ویزای ورک ترمیت یا ویزای کار بعد از فارغ‌التحصیلی نیستند.

ویزای اسکیل ورکر کانادا

ویزای اسکیل ورکر کانادا یکی شرایط کار پس از تحصیل در کانادا است  که برای متقاضیانی مناسب است که به ‌دنبال مهاجرت کاری دائم به کانادا هستند. این ویزا توسط دولت کانادا اخذ می‌شود. به‌ عبارت ‌دیگر دولت کانادا برای جذب نیروی متخصص و حرفه‌ای امکاناتی را فراهم کرده تا بتواند آن‌ها در کانادا کار پیدا کرده و همراه با خانواده خود اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. در این ویزا داشتن سابقه کار، سطح زبان بالا، داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با کار مورد بررسی قرار گرفته و باعث می‌شود تا امتیاز بندی آنها افزایش پیدا کند.

ویزای کار از طریق پیشنهاد کاری

از دیگر روش های کار پس از تحصیل در کانادا جاب آفر که همان داشتن پیشنهاد کاری است از طریق کارفرمایان کانادایی اعمال می‌شود یعنی درصورتی‌که متقاضی بتواند یک پیشنهاد کاری از طریق کارفرماهای کانادایی داشته باشد می‌تواند اقدام به دریافت ویزای کار کرده و یک ویزای موقت داشته باشد.

دریافت ویزای کار پس از تحصیل کانادا از طریق برنامه استانی

شرایط کار پس از تحصیل در کانادا

کشور کانادا دارای ایالت‌های متنوعی است که شرایط بسیار خوبی برای نیروی کار بین ‌المللی فراهم می‌کند. جدا از سیستم امتیاز بندی ویزای کار کانادا برای مهاجرت کاری، هر ایالت نیز سیستم امتیاز بندی ویزای کار کانادا با توجه به شرایط کاری خاص خود را دارد. البته هر شغل و حرفه نیز در این اداره ایالات با توجه به شرایط خاص همراه است. توجه داشته باشید که تمام این ایالت‌ها به‌دنبال جذب نیروی ماهر هستند

اکسپرس اینتری

اکسپرس انتری اولین قدم برای اکثر افرادی است که مایلند به عنوان یک کارگر ماهر به طور دائم به کانادا مهاجرت کنند. پس از تحصیل و کار در کانادا، یک نمایه آنلاین تکمیل کنید تا ببینید آیا تحصیلات، مهارت ها، تجربه کاری و توانایی زبانی برای کاندید شدن را دارید یا خیر. دولت فدرال از نامزدهای برتر دعوت می کند تا برای اقامت دائم درخواست دهند.
اکسپرس اینتری یکی از محبوب‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا بوده که تنها افراد متخصص و واجد شرایط را که توانایی آن‌ها در حوزه‌های مختلف کاری در کانادا است و به رشد اقتصادی این کشور کمک می‌کند مورد هدف قرار می‌دهد. درواقع سیستم امتیاز بندی ی کانادا براساس فاکتورهای خاصی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که این فاکتورها شامل سن، سطح تحصیلات، میزان توانایی در زبان انگلیسی یا فرانسه یا هر دو در تجربه کاری متقاضی در کشور خود یا در سایر کشورها، تجربه کار کانادایی است.

سخن پایانی

شرایط کار پس ازتحصیل در کانادا را در این مقاله برای شما عزیزان توضیح دادیم. همانطور که بیان شد راه های مختلفی برای پیدا کردن کار در این کشور بعد از تحصیل که منجرب به تغییر ویزای تحصیلی به کاری خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر درباره این مسئله با مشاوران study plan تماس حاصل فرماید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *