مالیات خانوار در کانادا



در سال ۲۰۱۶ دولت کانادا مالیات متمول ترین شهروندان کانادایی-که درآمد سالانه ای بیش از ۲۰۰ هزار دلار در سال داشته اند- را یک درصد افزایش و مالیات قشر متوسط را کاهش داد. در این مقاله قصد داریم شما را با قوانین مالیات خانوار در کانادا آشنا کنیم.

در نتیجه نرخ مالیات فدرال برای درآمدهای سالانه بین ۹۰-۴۵ هزار دلار، ۱.۵ درصد کاهش یافت و برای یک کانادایی مجرد بطور متوسط ۳۳۰ دلار و برای یک زوج ۵۴۰ دلار پس انداز سالانه فراهم کرد.

مزایای این کاهش مالیات قشر متوسط زمانی برای خانوارهای کم درآمد و با درآمد متوسط اهمیت بیشتری پیدا کرد که پرداخت “حق اولاد” بخشوده از مالیات، اجرایی شد. به لطف این مزایا، نرخ مالیات شخصی فدرال-استانی برای یک خانواده کانادایی ۴ نفره با دو والد شاغل و دو فرزند در سال ۲۰۱۷ معادل ۱۵.۶درصد شد که بین کشورهای عضو G7 پایین ترین نرخ بوده است.
به عبارت دیگر، یک خانوار متوسط با دو نیروی شاغل و دو فرزند در کانادا با لحاظ کردن حق اولاد، می تواند ۸۵ درصد از درآمد ناخالص خود را حفظ کند.

این نرخ مالیات موثر، ۲۰ درصد پایین تر از متوسط سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، و ۲۳ درصد کمتر از مالیاتی بوده که یک خانوار با درآمد متوسط در ایالات متحده در سال ۲۰۱۷ پرداخت می کرده است.

برای خانوارهای تک سرپرست با دو فرزند یا خانواده هایی با دو فرزند که تنها یک والد شاغل دارند، مزایای حاصل شده قابل توجه تر بوده است. با افزوده شدن مزایای “حق اولاد” و سایر مزایا به درآمد خانوار، این خانواده ها به ترتیب نرخ مالیات شخصی معادل ۱.۸ و ۱.۲ درصد پرداخت می کنند؛ در نتیجه می توانند بیش از ۹۸ درصد از درآمد خود را حفظ کنند. از این نظر کشور کانادا در سطح جهانی در موقعیت بسیار ویژه ای قرار می گیرد.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *