دستمزد کار پاره وقت برای دانشجویان در کانادا

 

 

با کار کردن در حین تحصیل در کانادا، موقعیت خوبی را برای کسب تجربه کاری برای خود فراهم می کنید؛ بخصوص اگر برنامه ای برای زندگی طولانی مدت در کانادا و گرفتن اقامت دائم کانادا را داشته باشید داشتن یک شغل برای شما بسیار مفید خواهد بود.در این مقاله قصد داریم تا به شرایط دستمزد کار پاره وقت برای دانشجویان در کانادا بپردازیم.

با دریافت ویزای تحصیلی کانادا شما اجازه ۲۰ ساعت کار با مزایا در هفته را دارید. هرچند که برای ساعات کاری در هفته سقفی وجود دارد اما برای یک دانشجو مقدار کافی است. معمولا به دانشجویانی که دروس سخت و مهمی را مطالعه میکنند توصیه می شود در هفته حداکثر ۱۲ ساعت را به کار کردن اختصاص دهند زیرا  کار کردن بیشتر از این میزان بر روی عملکرد تحصیلی دانشجو تاثیر میگذارد. بنابراین به طور معمول دانشجویان مبادرت به کار کردن کمتر از حداکثر میزان مجاز می کنند.

توجه کنید که اگر فکر می کنید قادر نیستید تعادل مناسبی میان تحصیل و شغل برقرار کنید؛ حتما باید با ساعات خیلی پایین کار خود را آغاز کنید و به مرور با ایجاد یک برنامه میان تحصیل و شغل خود یک تعادل خوب ایجاد کنید.

 

 

حقوق شغل های پاره وقت در کانادا

 

معمولا در شغل های پاره وقت دانش آموزان حقوق خود را بصورت ساعتی دریاقت میکنند. میزان حقوق به ازای هر ساعت کار بطور میانگین مبلغی نزدیک به ۱۰ دلار است.

اگر صرفا می خواهید تجربه کاری کسب کنید، برای مثال از طریق کمک به تحقیقات اساتید، پس نیازی به کسب مجوز کار ندارید. این نوع کار میتواند در خوابگاه انجام شود. لازم به ذکر است که این کار حقوق کمتری دارد. با این وجود مزیت آن این است که شما می توانید از محدودیت ساعات کاری که ویزای دانشجویی برای شما تعیین کرده است فرا تر روید و ساعات بیشتری رو به اینگونه کار در خوابگاه اختصاص بدهید. انعطاف پذیری این قبیل کارها شما را قادر می سازد که بهتر به درس های خود رسیدگی کنید.

اگر یک دانشجوی خارجی بخواهد خارج از خوابگاه کار کند، می تواند مجوز کار کار را بعد از شش ماه تحصیل دریافت کند. این مجوز به دانشجویان اجازه میدهد تا سقف ۲۰ ساعت در هفته را به کار در خارج از خوابگاه و همچنین کار های تحقیقاتی اختصاص دهند.

 

 

 

حقوق کار پاره وقت برای دانشجویان خارجی

 

دانشجوهای زیادی از کشور های متعدد برای تحصیل به کانادا می روند. وابسته به کشوری که در آن زندگی می کنید هزینه های تحصیل در کانادا می تواند زیاد باشد. از این رو اکثر دانشجویان خارجی در مورد توانایی کار کردن خودشان به هنگام تحصیل بسیار کنجکاو هستند.

حقوق کار دانشجویی در کانادا با درنظر گرفتن حداقل دستمزد در هر استان به راحتی قابل تخمین زدن است. زیرا کارفرمایان در کانادا اجازه پرداخت دستمزد کمتر از حداقل دستمزد تعیین شده را ندارند. در ادامه حداقل دستمزد در استان های کانادا و زمان تصویب آنها را بیان کرده ایم.

 

 

در سال ۲۰۱۸بطور میانگین حداقل دستمزد پرداختی به دانشجوهای شاغل ۱۱.۷۰ دلار به ازای هر ساعت تعیین شد.

 

استان آخرین تاریخ ثبت شده حداقل دستمزد
آلبرتا ۱-اکتبر-۲۰۱۸ ۱۵.۰۰$
بریتیش کلمبیا ۱۵-سپتامبر-۲۰۱۸ ۱۱.۲۵$
مانیتوبا ۱۵-اکتبر-۲۰۱۵ ۱۱.۰۰$
نیوبرونزویک ۱-آپریل-۲۰۱۷ ۱۱.۰۰$
نیو فاوندلند و لابرادور ۱-آپریل-۲۰۱۷ ۱۱.۰۰$
سرزمین های شمال غرب ۱-ژانویه-۲۰۱۵ ۱۲.۵۰$
نوا اسکوشیا ۱-آپریل-۲۰۱۷ ۱۰.۸۵$
نوناووت ۱-آپریل-۲۰۱۶ ۱۳.۰۰$
انتاریو ۱-اکتبر-۲۰۱۷ ۱۱.۶۰$
جزیره پرنس ادوارد ۱-آپریل-۲۰۱۷ ۱۱.۲۵$
کبک ۱-مه-۲۰۲۰ ۱۲.۴۵$
ساسکاچوان ۱-اکتبر-۲۰۱۶ ۱۰.۷۲$
یوکن ۱-آپریل-۲۰۱۷ ۱۱.۳۲$

 

دانشجویان خارجی اجازه دارند تا سقف ۲۰ ساعت در دوران تحصیل و همچنین  سقف ۴۰ ساعت (تمام وقت) در دوران تعطیلات کار کنند.

 

 

مشاغل پاره وقت با درامد بالا در کانادا

همه ی انسان ها به داشتن درآمد نیاز دارند. اما این مسئله برای دانشجو های خارجی میتواند از اهمیتی به مراتب بالاتر برخوردار باشد. خوشبختانه دولت کانادا اجازه کار به دانشجویان خارجی را داده است. داشتن کار پاره وقت هنگام تحصیل فرصت های خوبی برای پرورش توانایی های دانشجویان در اختیار آن ها قرار می دهد.

داشتن شغل به هنگام تحصیل میتواند محدودیت هایی را به دنبال داشته باشد و یا حتی سختی های زیادی را در دوران امتحانات برای دانشجویان ایجاد کند. ولی این امر از طرفی می تواند موجب برقراری نظم در برنامه روزانه دانشجویان شود و همینطور دانشجویان را منعطف تر سازد.

ما لیستی از مشاغل پاره وقت با درآمد خوب برای دانشجویان را تهیه کردیم تا بتوانید به کمک آن ها تصور مناسبی از مشاغل و میزان دستمزد آنها به دست آورید.

 

 

  1. شغل مترجمی در کانادا 

دانشجویان خارجی اغلب زبان مادری متفاوتی دارند و این مسئله برای آن ها یک امتیاز به حساب می آید. دانشجویان می توانند از طریق ترجمه ی متون یک شغل با درامد خوب داشته باشند. پرداختی مترجم ها بطور میانگین از حداقل دستمزد ۱۴$ در ساعت تا حداکثر ۵۵$ در ساعت متغیر است. لازمه این شغل مهارت کافی در زبان و شیوه های نگارش است.

 

 

  1. شغل پیش خدمت رستوران در کانادا

مزیت این شغل در امکان دریافت انعام نهفته است. شما با حداقل دستمزد در هر ساعت در کنار انعام میتوانید درآمد خوبی داشته باشید. درآمد این شغل بطور میانگین ۲۰$ در هر ساعت است. همچنین برای دانشجویانی که زمان برایشان از اهمیت ویژه ای دارد این شغ ل از انعطاف زمانی خوبی برخوردار است. به عنوان مثال برخی از رستوران ها فقط برای شب های آخر هفته به پیشخدمت نیاز دارند.

 

 

  1. شغل ویرایش متن در کانادا

ویراستار ها متن ها را از نظر دستوری و املایی برسی میکنند. البته این متون می توانند از منابع مختلفی باشند. بعنوان مثال می تواند ویرایش کتاب، مجله و یا حتی مطالب وبسایت ها باشد. اما کار مناسبی برای یک دانشجوی در حال تحصیل است.

یک ویراستار خوب می تواند بطور میانگین بین ۶۰-۴۰$ درآمد کسب کند. البته درآمد ویراستار ها در هر پروژه می تواند متفاوت باشد.

 

 

  1. شغل آموزگاری در کانادا

ریاضیات؟ شیمی؟ فیزیک؟ در دوران مدرسه در کدام رشته عملکرد عالی داشتید؟ اگر در درسی توانایی بالایی داشته اید می توانید از آن بعنوان یک منبع درآمد استفاده کنید. با درس دادن به دیگر دانش آموزان و یا حتی کودکان می توانید از این مهارت خود به راحتی درآمد کسب کنید. میانگین دست مزد آموزش خصوصی در کانادا بین ۶۰-۳۰$ می باشد.

 

  1. شغل معلم موسیقی در کانادا

یک فرصت اشتغال عالی برای کسانی که از موسیقی سر رشته دارند کسب درآمد از طریق آموزش موسیقی است. اگر در نواختن یک ساز کارتان خوب باشد می توانید از طریق آموزش دادن آن کسب درآمد کنید. درآمد این شغل به سطح مهارت بستگی دارد و حداقل آن  ۱۲$ برای نیم ساعت و حداکثر آن  تا ۱۵۰-۱۰۰$ در هر ساعت است.  این شغل برای کسب درامد گزینه ای بسیار عالی است بخصوص برای معلم های خوب و باتجربه ی موسیقی.

 

  1. شغل دستیار شبکه های مجازی در کانادا

از کاربران سرسخت شبکه های مجازی هستید؟ این مسئله می تواند برای شما یک موقعیت خوب باشد. این شغل شامل بروز کردن مطالب شرکت ها، مجلات، خبرگذاری ها و… در شبکه های مجازی و یا وبسایت ها می باشد. حقوق این شغل میتواند بصورت ماهیانه و یا ساعتی پرداخت شود، در خصوص مورد دوم میانگین حداقل حقوق این شغل ۲۱$ در ساعت است.

 

  1. شغل جزوه برداری و تایپ جزوه در کانادا

شما می توانید از طریق نوشتن جزوه و تایپ کردن آن کسب درآمد کنید. با انجام این کار شما همچنین به افراد نا شنوا نیز کمک می کنید. درآمد متوسط ساعتی از طریق جزوه برداری و تایپ کردن جزوه به ۳۶$ میرسد.

برای مطالعه میانگین درآمد در کانادا کلیک نمایید.

  1. شغل کار در کافه تریا در کانادا 

این کار شغلی است که میان دانشجویان بسیار رایج است. کار در کافه تریا در زمان های ناهار و یا استراحت هم ممکن است. این شغل نیاز به مهارت خاصی ندارد و درآمد بهتری نسبت به دیگر شغل های رستورانی دارد. درآمد این شغل از ۱۵$ شروع و تا ۳۰$ به ازای هر ساعت میرسد.

 

 

 

  1. شغل طراحی وبسایت در کانادا

آیا در کار کردن با فوتوشاپ مهارت دارید؟ آیا در طراحی خلاقیت دارید؟ خب این میتواند یک مهارت بسیار درآمد زا برای شما باشد. به عنوان طراح وبسایت شما می توانید نویسنده و یا تولید کننده محتوا باشید و یا حتی می توانید از این طریق به عنوان کار آموز یک آژانس تجاری فعالیت کنید. درآمد این شغل بطرز باورنکردنی منعطف است و بین ۲۰ دلار تا ۱۵۰ دلار به ازای هر ساعت است.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *