مهم ترین مقرارت شهروندان ایرانی برای مهاجرت به هلند آن است که افراد باید نوع مناسبی از ویزا، اغلب ویزای طولانی مدت یا MVV را دریافت کنند. این مورد برای اقامت قانونی بیش از ۹۰ روز در کشور مورد نیاز است و برای افرادی که مایلند جابجایی خود را دائمی کنند به آن نیاز است.

چرا شهروندان ایرانی برای مهاجرت به هلند اقدام کنند؟

مقرارت شهروندان ایرانی برای مهاجرت به هلند

این کشور مزایای متعددی از جمله کیفیت زندگی بالا، دسترسی به دانشگاه های برتر با برنامه های زبان انگلیسی و اتصال خوب به بقیه اروپا را ارائه می دهد. هلند یک مقصد محبوب برای مهاجران است و بسیاری از سرمایه‌گذاران نیز دریافته‌اند که مشوق‌ها در اینجا و رژیم کلی کسب‌وکار بسیار جذاب است – برای ایرانی‌هایی که به‌دنبال راه‌اندازی کسب‌وکار هستند، هلند به خوبی می‌تواند کشور یا انتخاب آنها برای اهداف جابه‌جایی باشد.

فرآیند مهاجرت به این صورت است که با ورود به کشور و اقامت در اینجا بر اساس ویزای کافی شروع می شود و پس از گذشت مدت زمان لازم، مراحل اخذ اقامت را آغاز می کند. ایرانیانی که به دنبال اخذ شهروندی هلند در صورت رعایت تمامی شرایط هستند، امکان پذیرش تابعیت را دارند.

مهاجرت به هلند و سپس اخذ شهروندی تصمیم مهمی است و ممکن است برای شما راحت تر در مورد مراحل مورد نیاز با یک وکیل مهاجرت هلندی از تیم ما صحبت کنید. در زیر، مراحل اصلی مورد نیاز برای یک تبعه ایرانی را برای آمدن و اقامت در هلند با شرایط قانونی ارائه می دهیم.

هنگامی که می خواهید به یکی از پر جنب و جوش ترین شهرهای اروپا نقل مکان کنید، وکلای مهاجرت ما در آمستردام می توانند به شما کمک کنند.

درخواست ویزای اقامت طولانی مدت برای اتباع ایران در هلند

از مهم ترین مقرارت شهروندان ایرانی برای مهاجرت به هلند دریافت ویزا است. ایرانیانی که قصد اقامت بیش از ۹۰ روز در هلند را دارند باید برای ویزای بلند مدت و سپس اجازه اقامت اقدام کنند. مرحله اول درخواست ویزا است و این کار در سفارت هلند در تهران انجام می شود. شرایطی که در آن شهروند ایرانی شخصاً برای اجازه اقامت و ویزای بلندمدت اقدام نمی کند، زمانی است که این اقدام توسط کارفرما، مؤسسه آموزشی یا یکی از اعضای خانواده – برای مواردی که شامل الحاق خانواده است، انجام می شود

چگونگی دریافت اقامت طولانی مدت برای ایرانیان در هلند

روش های مختلفی برای دریاقت اقامت طولانی مدت در این کشور وجود دارد که وهم ترین آنها عبارت اند از:

• مهاجر با مهارت بالا: زمانی که متقاضی فردی بسیار ماهر است و به دنبال استخدام در هلند است.
• کارآفرین مستقل: ورود به کشور به منظور انجام تجارت به عنوان یک کارآفرین مستقل (فرد خوداشتغال) در یک فعالیت مورد علاقه اقتصاد هلند است.
• بنیانگذار استارت آپ: زمانی که یک کارآفرین ایرانی در هلند کسب و کار راه اندازی می کند. ممکن است متقاضی نیاز به ارائه مدرکی دال بر مرتبط بودن کسب و کار داشته باشد. یکی از وکلای مهاجرت ما در هلند می تواند با اطلاعات بیشتر در مورد معیارهای صلاحیت به شما کمک کند.
• تحصیلات: ایرانیانی که در یکی از دانشگاه ها یا مؤسسات آموزشی هلند پذیرفته شده اند می توانند برای تحصیل وارد این کشور شوند.

مهم ترین نکات مربوط به مقرارت شهروندان ایرانی برای مهاجرت به هلند

مقرارت شهروندان ایرانی برای مهاجرت به هلند

هنگام درخواست شخصاً برای اجازه اقامت و ویزا، متقاضی باید فرم صدور، گذرنامه به صورت اصل و کپی آن، عکس اخیر و سایر مدارک را در صورت نیاز ارائه دهد. در هنگام مراجعه به سفارت یا کنسولگری، اثر انگشت متقاضی نیز ثبت می شود.

هنگامی که این مدارک توسط سفارت یا کنسولگری که در آن درخواست ارائه می شود پردازش شد، تعدادی از مدارک و همچنین شماره ثبت خارجی یا شماره V را دریافت می کنند و از طریق پست به خدمات مهاجرت و تابعیت هلند ارسال می شوند. درخواست تقریباً در ۹۰ روز بررسی می شود و در صورت پذیرش درخواست، ویزای بلند مدت یا MVV ظرف مدت ۱۵ روز در پاسپورت قرار می گیرد.

پس از تکمیل این مراحل، ملی پوش ایرانی که MVV را دریافت کرده است، می تواند به هلند سفر کند. پس از ورود او به کشور، اطلاعیه ای از اداره مهاجرت و تابعیت، جزئیات مورد نیاز برای دریافت مجوز اقامت را پس از آماده شدن این سند ارائه می دهد.

مقرارت شهروندان ایرانی برای مهاجرت به هلند در شرایط کرونا

توجه داشته باشید که امکان تمدید ویزا برای ایرانیان وجود ندارد. حتی اگر به دلیل شرایط خاص اعتبار ویزا بدون استفاده تمام شده باشد شهروندان ایرانی همچنان باید برای ویزای جدید اقدام کنند.

شرایط جدید دریافت ویزای جدید برای شهروندان ایرانی برای مهاجرت به هلند

• شما باید پاسپورت یا سایر اسناد سفر صادر شده در ۱۰ سال گذشته را ارائه دهید. این باید حداقل ۲ صفحه خالی داشته باشد و حداقل تا ۳ ماه دیگر پس از تاریخی که قصد خروج از منطقه شنگن را دارید معتبر باشد.

• شما باید فرم درخواست ویزا را تکمیل و امضا کنید. هر فردی که با شما در سند سفر شما سفر می کند باید فرم ویزای خود را ارسال کند. فرم های مربوط به کودکان زیر ۱۸ سال باید توسط والدین یا قیم امضا شود.

• اگر زیر ۱۸ سال دارید و بدون یکی یا هر دوی والدین یا قیم خود سفر می کنید، از آنها بخواهید که یک فرم رضایت نامه را امضا کنند. هنگامی که شما به هلند رسیدید، ممکن است نگهبانان مرزی بخواهند این فرم را ببینند.

• در کشوری که درخواست‌های ویزا توسط یک ارائه‌دهنده خدمات خارجی پردازش می‌شود، در بیشتر موارد عکس دیجیتال شما در مرکز درخواست ویزا گرفته می‌شود. در سایر موارد، شما خودتان باید یک عکس همراه با درخواست خود ارسال کنید. این عکس باید شرایط هلندی برای عکس پاسپورت را داشته باشد.

• هنگامی که درخواست خود را ارسال می کنید اثر انگشت شما گرفته می شود. این موارد به مدت ۵۹ ماه معتبر خواهند بود. برخی از متقاضیان مانند کودکان زیر ۱۲ سال نیازی به انگشت نگاری ندارند. آیا داده های بیومتریک (اثر انگشت و عکس) را در ۵۹ ماه گذشته قبل از درخواست فعلی خود ارائه کرده اید؟ سپس می توانید انتخاب کنید که شخص دیگری درخواست شما را برای شما ارسال کند. لازم نیست شخصاً ظاهر شوید. این همچنین در صورتی اعمال می‌شود که در ۵۹ ماه گذشته برای درخواست ویزا که از طریق یکی دیگر از کشورهای عضو شینگن ارسال شده است، اثر انگشت شما گرفته شده است.

توجه: توجه داشته باشید که اگر در ارزیابی درخواست شما، اثر انگشت شما در سیستم نیست، باید مراجعه کنید و آن را ارسال کنید. همچنین، اگر درخواست شما دلیلی برای این کار داشته باشد، همیشه می توانید برای مصاحبه دعوت شوید.

هزینه دریافت مجدد ویزا برای متقاضیان متعلق به یکی از دسته های زیر لغو می شود:

• کودکان زیر ۶ سال؛
• دانش آموزان مدرسه، دانشجویان، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و معلمان همراه که به منظور تحصیل یا آموزش آموزشی اقامت می کنند.
• محققانی که به منظور انجام تحقیقات علمی یا شرکت در یک سمینار یا کنفرانس علمی سفر می کنند.
• نمایندگان سازمان‌های غیرانتفاعی ۲۵ سال یا کمتر که در سمینارها، کنفرانس‌ها، رویدادهای ورزشی، فرهنگی یا آموزشی سازمان‌دهی شده توسط سازمان‌های غیرانتفاعی شرکت می‌کنند.

چقدر طول می کشد تا ویزای جدید برای شهروندان ایرانی صادر شود؟

اولین زمانی که می توانید درخواست دهید ۶ ماه قبل از قصد سفر است. دریانوردان می توانند ۹ ماه قبل از تاریخ سفر مورد نظر درخواست دهند. شما باید حداکثر ۱۵ روز کاری قبل اقدام کنید.

در بیشتر موارد، ظرف ۱۵ روز تقویمی به شما اطلاع داده می شود که آیا درخواست شما موفق بوده است یا خیر. با این حال، گاهی اوقات ممکن است تا ۴۵ روز طول بکشد، برای مثال اگر مدارک اضافی مورد نیاز باشد.

سخن پایانی

در این مقاله شما عزیزان را با مقرارت شهروندان ایرانانی برای مهاجرت به هلند آشنا کردیم. جهت اطلاع دقیق تر از وضعیت دریافت ویزای هلند برای ایرانیان می تپانید با مشاوران استادی پلن تماس حاصل کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *