مهاجرت به اتریش

 

اتریش یکی از بهترین کشورهای دنیا با بالاترین استانداردهای زندگی است و در دهه گذشته وین پایتخت این کشور همواره بین ۱۰ شهر برتر دنیا برای زندگی انتخاب شده است. اگر شما به دنبال یک سیستم بانکی مورد اعتماد، بازار ملکی با ثبات و چشم اندازهای زیبا هستید، کشور اتریش بهترین گزینه برای شماست. حتی برای کسانی که زندگی در کشورهای توسعه یافته را تجربه کرده‌اند، مهاجرت به اتریش می تواند جذابیت زیادی داشته باشد، چرا که وجود وضعیت اقتصادی پایدار در این کشور سطح زندگی بالایی را برای شهروندانش فراهم کرده است. در ادامه به بررسی دلایلی می پردازیم که می تواند شما را برای مهاجرت به اتریش  ترغیب کند.

 

 

۱- سطح بالای رضایت شهروندان

 

بر اساس گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی مردم اتریش بالاترین میزان رضایت از زندگی را در میان سایر کشورهای عضو دارند. طبق این گزارش ۸۲ درصد مردم این کشور اظهار داشتند که تجربیات خوشایند زندگی آنها مانند موفقیت، تفریح های لذت‌بخش بسیار بیشتر از موارد ناخوشایندی مانند بیماری، عدم موفقیت و افسردگی است.

از نظر اجتماعی این کشور امتیاز بالایی به دست آورده است. تقریبا همه شرکت کنندگان در نظرسنجی مربوط به این حوزه بیان نمودند، حداقل یک نفر را می شناسند که در صورت نیاز بتوانند روی کمک او حساب باز کنند.

قطعا هوای پاک کوهستان، غنای فرهنگی و تنوع نژادی در این آمار تاثیر زیادی داشته است.

 

 

۲- نزدیکی به چندین کشور اروپایی

 

اتریش در مرکز قاره اروپا قرار دارد و با شهرهای مهمی مانند پراگ، ژنو و رم فاصله کمی دارد. شما می توانید به راحتی از وین با استفاده از خودرو و تنها با چند ساعت رانندگی خود را به ایتالیا، جمهوری چک یا مجارستان برسانید. اگر هم حوصله رانندگی ندارید، می توانید برای سفر به شهر دلخواه خود از قطار استفاده کنید. این کشور به خط راه آهن سریع السیر اروپایی متصل است.

 

 

۳- سبک زندگی تفریحی

 

اتریش یک کشور چهار فصل است و همین موضوع سبب شده است زندگی در آن یکنواخت نباشد. وجود تفریحات تابستانی و زمستانی مختلف آن را به یکی از مقاصد تفریحی پرطرفدار ساکنان کشورهایی مانند آلمان، ایتالیا و فرانسه تبدیل کرده است. اگر به تفریحات مختلف علاقه دارید مهاجرت به اتریش  را به شما توصیه می کنیم.

 

 

۴- خانه های لوکس ارزان قیمت

 

شما می توانید خانه زیبا و مدرن خود را در این کشور به خصوص در مناطق کوهستانی مانند “تسل آم زه” با قیمتی مناسب خریداری کنید. دستیابی به خانه های کوهستانی لوکسی که در مجله های اسکی دیده می شود، در این کشور کار چندان دشواری نیست. علاوه بر این املاک اتریش از ثبات قیمت برخوردارند.

 

 

۵- نظام بانکی مطمئن

 

نظام بانکی این کشور شبیه به سوئیس است اما فاقد حاشیه های پیرامون برخی از حساب های بانکی در آن کشور است. این موضوع یکی از دلایل مهاجرت به اتریش برای بسیاری از فعالان اقتصادی است.

در سال های اخیر که فرانسه و اسپانیا شاهد عدم ثبات در نرخ مسکن بوده‌اند، قیمت ملک در اتریش ثابت مانده است.

در پایان اگر بخواهیم به طور خلاصه دلایل مهاجرت به اتریش را بیان کنیم، می‌ توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • اتریش یک کشور امن و تمیز است و تخلفات کمی در شهرهای مختلف آن انجام می شود. به همین دلیل رستوران ها و هتل های آن توریست های زیادی را به خود جلب می کنند و معمولا در همه روزهای سال مملو از مسافر هستند. به خوبی از دریاچه ها و رودخانه های این کشور محافظت می شود و جریمه های سنگینی برای آلودگی محیط زیست در نظر گرفته شده است.
  • این کشور تنها هشت میلیون نفر جمعیت دارد. در نتیجه اداره آن چندان پیچیده نیست.
  • سیستم حمل و نقل عمومی در این کشور بسیار منظم و پیشرفته است. این کشور دارای سیستم حمل و نقل عمومی پیوسته است و خطوط اتوبوس‌رانی اتریش به ایستگاه های راه آهن متصل هستند.
  • در صورت اقامت در اتریش به راحتی می توانید از مسیر زمینی به کشورهایی مانند آلمان، ایتالیا، اسلونی و مجارستان دسترسی داشته باشید.
  • این کشور از خطوط هوایی بین المللی بهره می برد و بیشتر شهرهای آن مانند سالزبورگ، لینز، گراس، کلاگنفورت، اینسبروک و وین دارای فرودگاه هستند. علاوه بر این هزینه مسافرت های هوایی در اتریش بسیار پایین است.
  • از نظر فرهنگی این کشور بسیار غنی است و موسیقیدانانی چون موتزارت،‌ فرانتس لهار و اشتراوس در آن پرورش یافته‌اند. در کل اتریشی ها به موسیقی علاقه زیادی دارند.
  • اتریش با دمای هوای ۲۵ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد تابستان های نسبتا گرمی دارد اما در این فصل زیبا و سرسبز است. در مقابل زمستان ها پوشیده از برف و یخ است که آن را برای اسکی و دیگر ورزش های زمستانی بسیار مناسب می کند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *