نامه پذیرش دانشگاه برای ویزای دانشجویی کانادا تاییدیه رسمی این است که شما مکانی برای تحصیل در کانادا دارید. اطلاعات دانشجویی شما، جزئیات برنامه و موسسه، جدول زمانی مورد انتظار تحصیل، هزینه های تحصیل و بورسیه تحصیلی یا اطلاعات کمک مالی، هر گونه شرایط مربوط به پذیرش یا ثبت نام شما (مانند صلاحیت زبان)، و سایر جزئیات را فهرست می کند.

در حالی که منتظر پذیرش خود در دانشگاه یا کالج مورد نظر خود در کانادا هستید، ایده خوبی است که شروع به جمع آوری سایر مدارکی کنید که برای ارسال درخواست مجوز تحصیلی کانادا به آن نیاز دارید. با انجام این کار، به خوبی آماده خواهید بود که به محض دریافت نامه پذیرش خود برای تحصیل در کانادا، ارسال کنید.

نحوه دریافت نامه پذیرش دانشگاه برای ویزای دانشجویی هلند

نامه پذیرش در درخواست مجوز تحصیل کانادا الزامی است. برای دریافت نامه پذیرش، یک دانشجوی بالقوه می تواند ابتدا درخواستی را به یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) ارسال کند. اگر او موفق باشد، موسسه ممکن است نامه پذیرش صادر کند. برای اهداف درخواست مجوز تحصیل، تمام عناصر زیر در نامه پذیرش مورد نیاز است:

• نام کامل دانش آموز، تاریخ تولد و آدرس پستی
• شماره شناسه دانشجو، در صورت وجود
• نام موسسه و نام شخص تماس رسمی
• اطلاعات تماس موسسه
• اگر DLI یک مؤسسه خصوصی است، اطلاعات مجوز برای مؤسسه باید به وضوح بیان شود (معمولاً در سربرگ مؤسسه).
• شماره DLI؛
• نوع مدرسه یا مؤسسه (به عنوان مثال، خصوصی، دولتی، کالج فوق متوسطه، کالج محلی، یا دانشکده فنی – این فهرست جامع نیست).
• برنامه تحصیلی، سطح و سال تحصیلی که دانشجو در آن پذیرفته شده است؛
• مدت تخمینی برنامه تحصیلی یا تاریخ تخمینی اتمام برنامه تحصیلی؛
• تاریخ شروع برنامه تحصیلی
آخرین تاریخی که در آن یک دانشجو می تواند برای برنامه تحصیلی ثبت نام کند.
• این که آیا برنامه تحصیلی تمام وقت یا پاره وقت است.
• هزینه های تخمینی شهریه برای سال اول تحصیل و بورسیه یا سایر کمک های مالی (در صورت وجود)؛
• جزئیات یک دوره کارآموزی یا محل کار مورد نیاز، در صورت وجود

تاریخ انقضای نامه پذیرش دانشگاه برای ویزای دانشجویی کانادا

 

شرایط پذیرش DLI (در صورت وجود) – این ممکن است شامل دوره های پیش نیاز، مدارک قبلی یا مدرک دانش زبان باشد.
اگر DLI در کبک است، الزامات گواهی پذیرش کبک (CAQ) باید به وضوح بیان شود.
نامه پذیرش با ذکر تاریخ انقضا الزامی است. اگر رسیدگی به درخواست مجوز تحصیل قبل از تاریخ انقضای نامه پذیرش تکمیل نشده باشد، ممکن است نامه تمدید از موسسه درخواست شود و برای پشتیبانی از درخواست مجوز تحصیل به IRCC ارسال شود.

اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا (IRCC، که قبلاً به عنوان CIC شناخته می شد) الگویی برای نامه پذیرش و دستورالعمل هایی برای تکمیل اطلاعات مورد نیاز ارائه می دهد.

توجه به این نکته مهم است که نامه پذیرش از DLI تضمینی برای تأیید درخواست مجوز تحصیل نیست. این در اختیار IRCC است که درخواست مجوز تحصیل را تأیید کند.

معافیت از شرط نامه پذیرش دانشگاه برای ویزای دانشجویی کانادا
برخی از دانشجویان بالقوه ممکن است از الزام برای نامه پذیرش معاف شوند.اگر یک تبعه خارجی قبل از ورود به کانادا تأییدیه کتبی برای مجوز کار یا تحصیل موقت دریافت کند، اعضای خانواده او می توانند بدون نامه پذیرش برای مجوز تحصیل درخواست دهند.

دانشجویان بالقوه ای که می خواهند یک برنامه تحصیلی شش ماهه یا کمتر را دنبال کنند، نیازی به دریافت نامه پذیرش ندارند، زیرا نیازی به مجوز تحصیلی ندارند.

مجوزهای تحصیل برای بیش از یک DLI و تاثیر آنها بر نامه پذیرش دانشگاه

اگر متقاضی برای مجوز تحصیل برای یک برنامه تحصیلی ارائه شده توسط بیش از یک موسسه درخواست می کند، نامه پذیرش باید این را به وضوح بیان کند. هر دو موسسه باید DLI باشند. نامه پذیرش باید توسط DLI صادر کننده مدرک، دیپلم یا گواهی صادر شود. اگر مدرک، دیپلم یا گواهی توسط بیش از یک DLI به طور مشترک صادر شده باشد، نامه پذیرش باید توسط DLI جایی که دانشجو قصد دارد برنامه تحصیلی خود را آغاز کند، صادر شود. در این شرایط، نامه پذیرش باید به وضوح بیان کند

• نام، نوع و محل مؤسسه دیگر؛
• دوره(هایی) که دانشجوی بالقوه قصد دارد در موسسه دیگری دنبال کند. و/یا
• ترم(هایی) که دانشجوی بالقوه قصد دارد در موسسه دیگری بگذراند.
• هنگامی که مجوز تحصیل صادر می شود، DLI ممکن است به عنوان موسسه ای که نامه پذیرش را صادر کرده است، مشخص شود. با این حال، سایر موسسات ممکن است در بخش ملاحظات مجوز تحصیل ذکر شوند.

نامه پذیرش مشروط چیست ؟

نامه پذیرش دانشگاه برای ویزای دانشجویی کانادا ممکن است برای یک دانشجوی بالقوه صادر شود که بیان می کند که پیشنهاد یک مکان در یک برنامه تحصیلی مشروط به این است که دانشجو ابتدا یک دوره یا برنامه تحصیلی پیش نیاز را تکمیل کند.
برای مثال، ممکن است از یک دانشجوی بالقوه خواسته شود که یک دوره انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL) یا فرانسوی به عنوان زبان دوم (FRSL) را قبل از دنبال کردن برنامه تحصیلی پیشرفته تر تکمیل کند. در این شرایط، مجوز تحصیل فقط برای مدت برنامه پیش نیاز صادر می شود. پس از تکمیل موفقیت آمیز پیش نیاز، دانشجو می تواند برای برنامه تحصیلی بعدی برای مجوز تحصیلی دیگر درخواست دهد.

تمدید مجوز تحصیل

نامه پذیرش دوم معمولاً برای تمدید مجوز تحصیل لازم نیست. با این حال، افسر مهاجرتی که درخواست تمدید مجوز تحصیلی را بررسی می کند، این حق را دارد که مدرکی درخواست کند مبنی بر اینکه متقاضی شرایط مبدأ را برآورده کرده است.

مدارک لازم نامه پذیرش دانشگاه برای ویزای دانشجویی کانادا

ارائه اسکن از گذرنامه (با حداقل ۶ ماه اعتبار) و شناسنامه بصورت ترجمه شده به همراه ۲ قطعه عکس ۵.۴*۵.۳
• ارائه تمامی ریز نمرات به همراه مدارک تحصیلی (ترجمه شده)
• مهارت در زبان انگلیسی و یا فرانسوی (ارائه مدارک آیلتس، تافل و…)
• ارائه مدارک دارایی (تمکن مالی)
• ارائه رسید پرداخت مبلغ شهریه
• البته لازم به ذکر است که مدارک ویزای تحصیلی کانادا، بسته به دانشگاه و مقطع تحصیلی می تواند متفاوت باشد.

در صورت ادامه تحصیل در دانشگاه های کانادا نیز لازم است تا افراد ضمن پرداخت هزینه ای به عنوان شهریه (که عموما بین ۱۲ الی ۳۰ هزار دلار در سال متغیر می باشد)، مبلغی را نیز به عنوان هزینه مسکن و اقامت، خورد و خوراک و پوشاک بپردازند.
همچنین هزینه تحصیل در کانادا بسته به نوع دانشگاه، مقطع تحصیلی و شهر و استان انتخابی، متفاوت می باشد به گونه ای که هزینه دانشگاه در شهر های کوچک تر، از مبلغ کمتری برخوردار است.

سخن پایانی

در این مقاله برای شما عزیزان شرایط دریافت نامه پذیرش دانشگاه برای ویزای دانشجویی کانادا را بیان داشتیم . برای اطلاع دقیق تر از وضعیت این نامه با مشاوران استادی پلن تماس حاصل پیدا کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *