ویزای تحصیلی استرالیا

 

 

قصد مهاجرت و ادامه تحصیل در کشور بی نظیر استرالیا را دارید؟! تبریک!! یکی از بهترین تصمیم های زندگی تان را گرفته اید! ا قبل از هر چیزی باید از ویزای تحصیلی استرالیا اطلاعات کافی داشته باشید. مثلا بدانید کِی و چگونه برای دریافت این ویزا اقدام کنید. چه مدارک و الزاماتی برای دریافت این ویزا نیاز دارید ‌و کلا برای این ویزا باید چه مراحل و اقداماتی را انجام دهید! با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا به تک تک سوالت و ابهاماتتان پاسخ داده شود!!

 

 

شرایط دریافت ویزای تحصیلی استرالیا

 

 

برای تحصیل در استرالیا در ابتدا باید ویزای این کشور را دریافت کنید. برای این کار در وهله ی اول باید مدارکی را به وزارت کشور استرالیا ارائه دهید که نشان می دهند شرایط زیر را برای دریافت ویزای دانشجویی استرالیا دارا هستید:

 

• شرایط ورود موقت به کشور استرالیا (GTE)

• توانایی مالی برای تحصیل و زندگی در استرالیا
• الزاماتی مهارت در زبان انگلیسی
• تاییدیه سلامت روحی و جسمی
• تکمیل فرم های درخواست ویزای دانشجویی استرالیا
• پرداخت هزینه درخواست ویزا
• شرکت در مصاحبه ( در برخی از موارد و برای یک سری رشته ی مثل پزشکی مصاحبه الزامی است، اما برای بعضی رشته ها مصاحبه نیاز ندارند)

 

 

 

شرایط ورود موقت به استرالیا یا GMT چیست؟!

 

 

قبل از ورود به کشور استرالیا باید مشخص شود که با چه هدفی به این کشور مهاجرت می کنید. مثلا برای تحصیل به استرالیا می روید یا برای همراهی همسر و فرزندانتان. شرایط کشور مبدا شما، شرایط احتمالی شما پس از ورود به استرالیا و همچنین سابقه ی مهاجرت شما به این کشور باید مورد بررسی قرار بگیرد. برای تشخیص اینکه آیا شرایط GMT را دارید یا خیر، ممکن است از شما خواسته شود تا در نزدیک ترین سفارت کنسولگری استرالیا در مصاحبه شرکت‌ کنید. برخی از متقاضیان هم به مصاحبه نیاز ندارند و تنها کافی است فرم درخواست ویزا را پر کنند.

برای مشاهده ۱۰ دانشگاه برتر استرالیا کلیک نمایید. 

 

 

برای تحصیل در استرالیا به چه نوع ویزایی نیاز داریم؟!

 

 

مرسوم ترین ویزای تحصیلی در استرالیا، ویزای زیر کلاس ۵۰۰ (subclass 500) می باشد. برای تحصیل در کشور استرالیا در هر مقطع و هر رشته ای دریافت این ویزا جزء‌ الزامات و شرایط ضروری است. منتها قبل از دریافت این ویزا باید کد COE را دریافت کرده باشید. این کد مشخص می کند که در کدام مقطع تحصیلی و در چه رشته ای از دانشگاه های استرالیا پذیرفته شده و مایل به ادامه تحصیل هستید. وارد کردن این کد در فرم های درخواست ویزای دانشجویی استرالیا الزامی است. همچنین ممکن است لازم باشد مبلغی را به عنوان شهریه خود پرداخت کنید. کارشناسان مجموعه ی استادی پلن، سال ها است که در زمینه ی اعزام دانشجو به کشور استرالیا تجربه ی درخشانی دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر در رابطه با دریافت ویزای تحصیلی استرالیا می توانید با مشاورین مجموعه ی استادی پلن تماس حاصل بفرمایید.

برای مطالعه شرایط هزینه تحصیل در استرالیا کلیک نمایید . 

 

 

 

 

الزامات مالی برای دریافت ویزا ی تحصیلی استرالیا چقدر است؟!

 

 

اثبات داشتن بودجه ی کافی برای تامین هزینه های تحصیل، سفر و زندگی از مهم ترین شرایط دریافت ویزا است. از فوریه سال ۲۰۱۸، مبلغ مورد نیاز برای زندگی در استرالیا، (به جز هزینه های تحصیل و سفر) برای یک سال، ۲۰۲۹۰ دلار استرالیا ( ۱۳۷۵۰ دلار آمریکا تخمین زده شده. همچنین اگر به عنوان همراه مثلا همسر یا فرزند به استرالیا می روید باید شواهدی مبنی بر تأمین هزینه های زندگی خود به دولت استرالیا نشان دهید. همچنین خانواده ی شما می توانند در تامین بودجه ی مورد نیاز شما برای زندگی در استرالیا از شما حمایت کنند. در این صورت همسر یا والدین شما برای پشتیبانی مالی از شما باید حداقل سالانه ۶۰۰۰۰ دلار استرالیا (۴۰۶۶۰ دلار آمریکا) درآمد داشته باشند‌.

برای مطالعه شرایط مهاجرت به استرالیا کلیک نمایید. 

 

 

• تسلط بر زبان انگلیسی

 

 

برای ادامه تحصیل در کشور استرالیا، باید نشان دهید که به زبان انگلیسی تسلط کافی دارید. سطح تسلط و نمره ی مورد نیاز در هر آزمون بسته به دانشگاه شما، رشته ی تحصیلی و مقطع تحصیلی شما متفاوت است. آزمون های لازم برای اثبات سطح زبان شما عبارتند از:

IELTS ، TOEFL iBT ، Pearson Test of English (PTE) Academic Cambridge

 

 

• الزام سلامت جسمی و روحی

 

 

ممکن است برای تشخیص سلامتی شما، از شما درخواست شود ‌که تحت معاینه ی پزشکی یا رادیولوژی قرار بگیرید. (برای افرادی که مایل ادامه تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی یا پرستاری هستند، انجام این مورد ضروری می باشد.)

 

 

 

• عدم سوء سابقه کیفری

 

 

برای ورود به استرالیا باید ثابت شود که سابقه ی کیفری ندارید. برخورد، شخصیت و رفتار شما برای دولت استرالیا بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل گواهی اثبات عدم سوء سابقه ی شما بسیار حائز اهمیت می باشد. همچنین ممکن است برای اثبات این مساله به گواهی پلیس تحت عنوان اخذ گواهینامه ترخیص کیفری احتیاج داشته باشید.

 

 

 

مدارک لازم برای دریافت ویزای دانشجویی (تحصیلی) استرالیا

 

 

به طور کلی برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا باید مدارک زیر را ارائه دهید:

• تکمیل فرم درخواست ویزای دانشجویی استرالیا (۱۵۷A)
• پرداخت هزینه درخواست ویزا: درحال حاضر این هزینه ۶۲۰ دلار استرالیا (۴۲۰ دلار آمریکا) می باشد.
• کپی صفحه اطلاعات شناسنامه ای گذرنامه (ممکن است از از برخی دانشجویان درخواست شود که اصل گذرنامه خود را نیز ارائه دهند)
• اثبات توانایی مالی تحصیل و زندگی در استرالیا
• مدارک مربوط به بیمه ی درمانی
• نتایج بررسی عدم سوء سوابق کیفری
• نتایج آزمون مهارت انگلیسی
• چهار قطعه عکس جدید به اندازه ی عکس گذرنامه

 

 

 

 

 

رسیدگی به درخواست ویزای دانشجویی استرالیا چقدر طول می کشد؟!

 

 

رسیدگی به اکثر درخواست های ویزا چهار هفته طول می کشد. اگر در استرالیا به مدت بیش از ۱۰ ماه تحصیل کنید، در پایان سال تحصیلی استرالیا ( اواسط دسامبر) ویزای شما معمولا تا ۱۵ مارسِ سال بعد معتبر خواهد بود‌. اگر مدت تحصیل شما بیشتر از ۱۰ ماه و از ژانویه تا اکتبر به پایان برسد، ویزای شما معمولا دو ماه پس از اتمام ترم شما معتبر می باشد.

برای مطالعه شرایط هزینه تحصیل در استرالیا کلیک نماید. 

 

 

 

 

 

نحوه ی استفاده از ویزای تحصیلی استرالیا

 

 

پس از دریافت ویزای تحصیلی استرالیا، شما می توانید ۹۰ روز قبل از شروع ترم خود، وارد این کشور شوید. هفت روز بعد از ورود باید آدرس محل اقامت خود را به آموزش دانشکده اطلاع دهید. همچنین اگر آدرس محل زندگی شما تغییر کرد،‌ ۷ روز فرصت دارید تا آدرس جدید را برای آموزش دانشکده ی خود بفرستید.

 

 

 

 

کار دانشجویی با ویزای دانشجویی استرالیا

 

 

پس از دریافت ویزای تحصیلی استرالیا، شما این‌ امکان را دارید که حداکثر ۴۰ در هر دو هفته و حتی در تعطیلات به صورت تمام وقت کار کنید. اگر دانشجوی ارشد یا دکتری باشید، هیچ گونه محدودیت ساعتی برای کار در استرالیا ندارید.

 

 

 

 

تعهدات لازم پس از دریافت ویزای تحصیلی استرالیا

 

 

توجه داشته باشید که ویزای دانشجویی شما در استرالیا به معنای اقامت و اجازه ی تحصیل دائمی شما در این کشور نیست. باید تعهداتی را انجام دهید و ثابت کنید که مشتاق به ماندن و تحصیل در این کشور استثنایی و خارق العاده هستید. مثلا باید در دوره های CRICOS شرکت کنید. در کلاس های درس خود حضور منظم داشته باشید. بیمه درمانی OSHC خود را حفظ کنید و پیشرفت رضایت بخشی در مقاطع تحصیلی خود داشته باشید. هر گونه کم و کاستی در تعهدات شما نسبت به ویزای تحصیلی استرالیا، ممکن است منجر به لغو ویزای شما شود!!

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ویزای تحصیلی استرالیا می توانید با مشاورین مجموعه ی اسنادی پلن تماس حاصل بفرمایید.

 

 

برای دریافت خدمات مشاوره تحصیلی به صفحه ی  رزرو وقت مشاوره ویزای تحصیلی مراجعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *