شهروندان خارجی که اصالتاً از اتحادیه اروپا (EU)، منطقه اقتصادی اروپا (EEA) و سوئیس هستند، برای ورود به هلند نیازی به ویزا ندارند. با این حال، شهروندان اکثر کشورهای خارج از این مناطق به طور کلی، به استثنای چند مورد، برای اقامت حداکثر ۹۰ روز در کشور باید ویزا دریافت کنند. شرایط دریافت ویزای شینگن هلند کمی پیچیده است که در ادامه مقاله آنها را به شما عزیزان توضیح خواهیم داد.

ویزای شینگن هلند

ویزای شینگن هلند

ویزای شینگن به یک شهروند خارجی این امکان را می دهد که در یک بازه زمانی شش ماهه حداکثر سه ماه در منطقه شینگن سفر کرده و اقامت داشته باشد. شهروندان خارجی دارای ویزای شینگن نیز می توانند به سایر کشورهای حوزه شینگن سفر کنند. کارشناسان مهاجرت ما در هلند می توانند جزئیات بیشتری در مورد کشورهایی که بخشی از منطقه شینگن هستند ارائه دهند.

اتباع خارجی که برای ورود به هلند نیاز به ویزا دارند می توانند از سفارت یا کنسولگری هلند در کشورهای مبدا درخواست ویزا بدهند. آنها همچنین می توانند برای دریافت ویزا در سفارت یا کنسولگری یکی دیگر از کشورهای شینگن که نماینده هلند در کشورهای مبدأ آنها هستند، درخواست دهند. اتباع خارجی می توانند از تیم کارشناسان ما در زمینه مهاجرت هلند کمک بگیرند تا بتوانند خدمات مهاجرتی مطمئن و مقرون به صرفه را به آنها ارائه دهند.

ویزای شینگن برای اقامت حداکثر ۹۰ روز در هر بازه زمانی ۱۸۰ روزه معتبر است که به آن ویزای اقامت کوتاه گفته می شود. اقامت طولانی‌تر در هلند در صورتی امکان‌پذیر است که شهروند خارجی مجوز اقامت موقت را از خدمات مهاجرت و تابعیت (IND) دریافت کند. در برخی موارد، افرادی که برای ویزای شینگن درخواست می کنند می توانند مدت آن را تمدید کنند، اما فقط در موارد خاص یا استثنایی که متقاضی پس از ورود به هلند از دلایل تغییر مطلع شود. وکیل مهاجرت ما در هلند می تواند اطلاعات دقیقی در مورد نحوه اخذ مجوز اقامت موقت در هلند ارائه دهد.

انواع ویزای شینگن هلند

ویزای شینگن هلند
بین ویزای کوتاه مدت، در برخی موارد ویزای شینگن که می تواند نیازهای متقاضی را پوشش دهد و ویزای بلند مدت تفاوت قائل می شود. در این مقاله، وکلای مهاجرت ما به هلند انواع ویزای کوتاه مدت را پوشش می دهند، مناسب برای دوره هایی که متقاضی فقط برای مقاصد بازدید و یا برای ترتیبات تجاری سریع، کنفرانس ها و موارد دیگر نیاز به اقامت در این کشور دارد.

لیست زیر شامل چهار نوع اصلی ویزا است که کوتاه مدت در نظر گرفته می شوند:

• ویزای توریستی: فقط برای برنامه ریزی تعطیلات در هلند و فقط برای تفریح یا فعالیت های تفریحی قابل استفاده است، بدون اهداف تجاری.
• ویزای ترانزیت: می تواند برای ترانزیت در مناطق فرودگاهی در منطقه شینگن استفاده شود اما برای ورود به کشور نیست. بر اساس ملیت اجباری است.
• ویزای بازدید خانوادگی: متفاوت از ویزای توریستی، این نوع برای بازدید از خانواده، اقوام، دوستان در یک شهر هلند استفاده می شود.
• ویزای تجاری: برای اهداف تجاری کوتاه مدت مانند کنفرانس ها، جلسات، آموزش ها، پانل ها، نمایشگاه های تجاری یا سایر فعالیت هایی که توسط یک شرکت هلندی پرداخت نمی شود.

اگر می خواهید برای نوع دیگری از ویزا مانند ویزای سرمایه گذار در هلند درخواست دهید، ما نیز می توانیم به شما کمک کنیم.

توجه به این نکته ضروری است که دامنه این نوع ویزاهای کوتاه مدت محدود است و زمانی که متقاضی نیاز به انجام فعالیت هایی دارد که خارج از محدوده آنهاست، ملزم به اخذ مجوزهای اضافی مانند مجوز کار در زمانی خواهد بود که مناسب. به همین دلیل مهم است که قبل از ارسال درخواست، هدف از بازدید را مشخص کنید. مدارک به مراکز درخواست ویزا در سفارتخانه ها یا کنسولگری های هلند در کشور مبدا متقاضی ارسال می شود. در زیر، تیم ما اسناد کلی مورد نیاز برای درخواست ویزا را فهرست می کند.

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای شینگن هلند

مدارک لازم برای درخواست ویزای هلند عبارتند از:

• فرم درخواست؛
• دو عکس.
• پاسپورت معتبر و کپی ویزاهای قبلی.
• یک کپی از بلیط برگشت.
• تاییدیه بیمه ویزای مسافرتی با پوشش حداقل ۳۰۰۰۰ اتحادیه اروپا در داخل هلند و کل منطقه شینگن.
• یک نامه پوششی که هدف از سفر به کشور و همچنین برنامه سفر را اعلام می کند.
• مدرک اقامت در طول اقامت مورد نظر در کشور.
• اثبات تمکن مالی در طول اقامت در هلند.
• سایر اسناد. متخصصان مهاجرت ما به هلند می توانند جزئیات بیشتری در مورد این اسناد دیگر ارائه دهند.

نکات مهم درباره دریافت ویزای شینگن هلند

ویزای شینگن هلند

افرادی که قصد کار، تحصیل یا اقامت در این کشور را به منظور راه اندازی کسب و کار دارند، باید برای ویزای شینگن متفاوت یا مناسب تر، اجازه اقامت هلند با توجه به هدف اقامت خود درخواست دهند، در صورتی که اقامت طولانی مدت مورد نظر تنها باشد. برای هلند شرایط مختلف و الزام برای نوع دیگری از ویزای شینگن ممکن است زمانی اعمال شود که فرد بین کشورهای اتحادیه اروپا / شنگن سفر کند.

در برخی موارد، مدارک اضافی که ممکن است مورد نیاز باشد شامل دعوت نامه، صورتحساب بانکی، مدرک اشتغال یا مدرک ثبت نام برای دانشجویان (در کشور مبدا)، مدرک مجوز کسب و کار برای افراد خوداشتغال یا صاحبان مشاغل، اظهارنامه بازنشستگی افراد بازنشسته فهرست اسناد اضافی می تواند شامل نامه یا گزارش پزشکی برای کسانی که برای خدمات پزشکی به هلند سفر می کنند، دعوت نامه برای اهداف فرهنگی، ورزشی یا مذهبی و اظهارات رسمی برای هیئت های رسمی باشد. رعایت تمامی الزامات و ارائه مدارک در صورت نیاز ضروری است. برای فرزندان خردسال، والدین آنها باید مجوز سفر (مدارک محضری) یا رضایت سفر و مدرک درآمد والدین را در صورت نیاز ارائه دهند.

طبق پاراگراف های قبلی، موقعیت‌های رایجی که در آن افراد از کشورهای غیر اتحادیه اروپا یا کشورهای منطقه اقتصادی اروپا ممکن است به ویزای هلند نیاز داشته باشند، شامل مواردی برای ویزای توریستی، ترانزیت یا برای بازدید از خانواده و دوستان می‌شود.
وضعیت دیگری می تواند برای افراد تجاری خارج از مناطق ذکر شده اعمال شود که قصد اقامت در هلند را دارند اما در این دوره کوتاه مدت مشکلات تجاری خود را حل می کنند.
توصیه می شود قبل از انجام هماهنگی های نهایی برای سفر به کشور، نیاز به ویزا و همچنین نوع مناسب آن مشخص شود. تیم ما از وکلای مهاجرت هلند می تواند در مورد جزئیات بیشتر در مورد هر یک از انواع ویزاهای موجود به شما کمک کند.

افراد خارجی که نیاز به درخواست ویزا برای هلند دارند می توانند با سفارت هلند در کشور خود تماس بگیرند یا می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در مورد نوع مناسب ویزا با توجه به شرایط شخصی خود با تیم متخصصان ما تماس بگیرند. توصیه می کنیم برنامه را از قبل تهیه کنید زیرا نوع پردازش برنامه ممکن است متفاوت باشد.

کسانی که در هلند خانواده دارند یا دارای خانواده هستند، می توانند واجد شرایط شهروندی هلند از طریق نسب باشند، اگرچه این روند تابع انواع خاصی از شرایط است.

صرف نظر از هدف اقامت، طولانی مدت یا کوتاه مدت بودن، تیم متخصصان ما می توانند به متقاضیان کمک کنند تا مدارک مورد نیاز را ارسال کرده و ویزا یا اجازه اقامت را قبل از سفر برنامه ریزی شده خود به هلند دریافت کنند.

اگر مایل به درخواست ویزا در هلند هستید، ما می توانیم در کل مراحل درخواست به شما کمک کنیم. لطفا با مشاوران مهاجرت هلند ما تماس بگیرید. آنها همچنین می توانند در سایر امور مهاجرتی مانند اخذ شهروندی هلند از طریق سرمایه گذاری یا اخذ اقامت دائم به شما کمک کنند.

سخن پایانی

ویزای شینگن هلند یک اجازه نامه رسمی از شوی دولت هلند است که به دارندگان آن أجازه ورود به هلند را خواهد داد. برای اطلاع دقیق تر از وضعیت دریافت این ویزا می‌توانید با مشاوران استادی پلن تماس بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *