کارآموزی در هلند

 

 

 

یک زندگی کاری کامل در هلند در گرو وجود تعادل میان کار و زندگی است. هلندی ها به این مسئله اهمیت بسیاری می دهند و در این کشور حفظ زندگی غیر کاری مورد تاکید بسیاری قرار می گیرد.برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کارآموزی در هلند در انتهای این مقاله همراه ما باشید.

همچنین، به لطف موقعیت جغرافیایی و فرهنگ مردم، حدود ۷۰ درصد از کل مردم هلند قادر هستند که به زبان انگلیسی صحبت کنند. به همین دلیل نیز استفاده از زبان انگلیسی در محیط کاری هلند چندان هم عجیب نیست.

هم اکنون بزرگترین ترین صنایع هلند مربوط به حمل و نقل، ماهیگیری، تجارت، بانک، موارد شیمیایی، متالوژی، ماشین آلات، پالایش نفت، کالاهای الکتریکی و جهانگردی می شوند. از جمله شرکت های نام آشنای هلندی می توان بهUnilever ، Heineken،ING ، DSM، Shell، Philips،  ASMLو TomTom اشاره کرد.

 

 

 

تجارت و امور مالی در هلند

آمستردام پایتخت مالی هلند محسوب می شود، دفتر مرکزی تمام بانک های بزرگ هلندی و همچنین دفاتر بانک های مهم دیگر مانند بانک آلمانی Deustch Bank در این شهر واقع شده است. به طور معمول کارآموزی در موسسات بانکی بزرگ در آمستردام و در نقش های متنوعی انجام می گیرد.

بازاریابی، تبلیغات، ارتباطات در هلند

مردم هلند به خوبی از این واقعیت آگاه هستند که داشتن یک کارآموز که به یک زبان دیگر مسلط است می تواند یک مزیت بسیار خوب در برقراری ارتباط برای یک شرکت بین المللی باشد. به همین دلیل است که در بسیاری از مشاغل مرتبط با بازاریابی و ارتباطات در هلند افرادی را استخدام می کنند که حداقل به زبان انگلیسی مسلط باشند.

برای مطالعه شرایط تحصیل در آمستردام کلیک نمایید.

 

 

 

 

تجارت در هلند

هلند برای حفظ اقتصاد خود به صادرات کالا متکی است. مردم هلند تاکید بسیاری بر این نکته دارند تا بتوانند به یک قطب اصلی تولید و صادرات تبدیل شوند. شما می توانید در روتردام بزرگترین پست در کل اروپا را پیدا کنید که برای تجارت بین المللی هلند یک عنصر مهم محسوب می شود.

کار در هلند
شرایط کار در هلند

 

 

 

جهانگردی در هلند

نیازی به گفتن این نیست که هلند یک کشور بسیار مطلبوب و محبوب در نزد مسافران و گردشگران است. در واقع، آمستردام به تنهایی در رتبه ی پنجم پر رفت و آمد ترین مقاصد توریسی در اروپا قرار دارد. صنعت گردشگری در هلند همواره در حال شکوفایی است. بنابراین فرصت های بسیاری برای کارآموزان از کشورهای مختلف وجود دارد تا از زبان مادر خود کمک بگیرند و فعالیت خود را در این صنعت آغاز کنند.

 

 

 

الکترونیک/ فناوری اطلاعات در هلند

هلند دارای یک شبکه ی گسترده ی اطلاعاتی و تجارت الکترونیکی است. از آن جایی که هلند عمدتا یک کشور صادرات محور محسوب می شود همواره در تلاش است که از جنبه های مختلف، بین المللی شدن خود را سرعت ببخشد. شکی نیست که به کار گیری کارآموزان بین المللی در این سیستم می تواند سرعت این روند را افزایش دهد.

 

 

 

چه زمان و در کجا می توانید به دنبال کارآموزی باشید؟

باید بدانید که بیشترین فرصت های مربوط به کارآموزی در هلند در شهر آمستردام نهفته است که در حقیقت پایتخت و مرکز تجاری هلند محسوب می شود. اگر به دنبال کارآموزی در امور بانکی، مالی، رسانه، ارتباطات، بازاریابی، تبلیغات و گردشگری هستید بهترین شهر برای شما آمستردام است.

از آنجایی که روتردام بزرگترین بندر در هلند را دارد یک شهر بسیار مناسب برای یادگیری هر چه بیشتر تجارت است. علاوه بر روتردام، در شهرهای کوچک دیگری مانند اوترخت یا آیندهوون نیز شرکت های فناوری محور بسیاری وجود دارد که می توانند فرصت های بسیاری برای کارآموزی را ارائه کنند.

 

 

 

ویزای کارآموزی در هلند

برای دریافت ویزای کاراموزی در هلند، لازم است که با سفارت هلند در کشور خود ارتباط برقرار کنید. کشور هلند در ارائه مجوز اقامت کوتاه مدت هلند چندان سخت گیر نیست؛ اما شما باید تمکن مالی خود را برای طول مدتی که در هلند خواهید بود اثبات کند.

 

 

 

 

فرهنگ کاری در هلند

فرهنگ کار در هلند از بسیاری جهات نسبتا متوسط محسوب می شود. با این حال، بهتر است که پیش از عزیمت به هلند کمی اطلاعات خود را افزایش دهید:

  • مردم هلند طفره رفتن را بلد نیستند! آن ها درخواست ها و سوالات خود را خیلی مستقیم مطرح می کنند. اگر کسی از شما چیزی بخواهد آن را درخواست می کند و اگر احساس کند که شما کاری را اشتباه انجام داده اید به راحتی آن را بیان می کند. توجه کنید که این مسئله ریشه در فرهنگ مردم هلند دارد.
  • کارمندان هلندی هر صبح که وارد دفتر می شوند با یک “سلام” و “صبح به خیر” کار خود را آغاز می کنند. حتی اگر طرف مقابل خود را نشناسند!
  • جلسات بخش بزرگی از فرهنگ تجاری هلند را تشکیل می دهند. کارفرمایان و کارمندان در هلند از بحث کردن در مورد یک موضوع لذت می برند. گاهی این جلسات می تواند بسیار طولانی باشد اما در نهایت منجر به درک و ارتباطات بهتر میان نیروی کار می شود.

 

  • در کشور هلند شما می توانید که از زبان انگلیسی استفاده کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که بسیاری از مردم هلند ترجیح می دهند که از زبان اصلی خودشان استفاده کنند. بنابراین هنگام شروع کردن یک مکالمه بسیار خوب خواهد بود که مودبانه از آن ها بپرسید که می توانند انگلیسی صحبت کنند یا خیر.

 

 

 

قوانین مربوط به کار و نیروی کار در هلند

توجه کنید که کارآموزی در هلند می تواند با حقوق و یا بدون حقوق باشد. در اغلب موارد، حقوق محدودی برای شما در نظر گرفته می شود تا هزینه های ماهیانه شما را پوشش دهد. همچنین به دلیل تمرکزی که مردم هلند بر روی تعادل میان کار و زندگی دارند، شما دیگر نیازی نیست نگران سواستفاده از کارتان باشید.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تخصصی در خصوص کارآموزی در هلند با کارشناسان استادی پلن تماس حاصل فرمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *