کار دانشجویی در آمریکا

 

 

قصد مهاجرت و تحصیل در کشور آمریکا را دارید؟! تبریک! یکی از بهترین تصمیم های عمرتان را گرفته اید. بدون شک، تحصیل و کار در آمریکا رویای بسیاری از جوانان ایرانی است. اما آیا تا به حال به شرایط کار دانشجویی در آمریکا فکر کرده اید؟! در این مقاله راجع به کار دانشجویی در آمریکا بحث می شود. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید و ادامه ی این مطالب جذاب و خواندنی را از دست ندهید!!

 

 

 

کار در حین تحصیل در ایالات متحده

 

برای کسانی که قصد ادامه تحصیل در آمریکا را دارند، این امکان وجود دارد که بتوانند همراه با تحصیل به صورت پاره وقت کار کنند. منتها برای کار دانشجویی در آمریکا، رعایت یک سری نکات الزامی است که در اینجا به آنها پرداخته می شوند. اما به طور کلی، کار کردن در محیط دانشگاه برای یک دانشجوی بین المللی بسیار راحت تر از کار کردن در محیط های خارج از دانشگاه است.

برای مطالعه هزینه زندگی برای یک دانشجوی بین المللی در آمریکا (سال ۲۰۲۱) کلیک نمایید. 

 

 

 

 

ویزای دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در آمریکا

 

 

اکثر دانشجویانی که در آمریکا تحصیل می کنند، دارای ویزای دانشجویی F1 هستند. این ویزا برای انجام کار دانشجویی، مورد تایید دولت آمریکا است. ( ویزای F1 برای اقامت موقت می باشد و برای کسانی که مایل به دریافت اقامت دائمی هستند، این ویزا مناسب نیست) منتها باید در نظر داشته باشید که رعایت شرایط، دستور العمل ها و محدودیت هایی که توسط خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) تعیین شده از الزامات کار دانشجویی در آمریکا است. بسیاری از این شرایط کاملا مطابق ویزای F1 شما هستند.

 

 

 

 اجازه کار دانشجویی در آمریکا
اجازه کار دانشجویی در آمریکا

 

 

 

 

 

‌کار در داخل دانشگاه های آمریکا

 

 

کار دانشجویی در داخل دانشگاه، بسیار راحت تر از کار در خارج دانشگاه می باشد. بر اساس USCIS، استخدام در محیط دانشگاه شامل موارد زیر است:

کارهایی که مستقیما در محل دانشگاه انجام می شوند، مانند کارهای دستیاری که به دو روش آنجا می شوند:

 

۱. انجام فعالیت هایی که برای شرکت های تجاری هستند.

 

این کار ها در داخل دانشگاه انجام می شوند، مثل کتابفروشی در دانشگاه یا کافه تریا. این کارها شامل استخدام در سازمان یا جای خاصی نیستند. ممکن است دانشگاه برای یک کار جدبد و خاص با شرکت ها قرار داد ببندد. مثل یک شرکت ساختمانی که برای بازسازی یا ساخت یک ساختمان جدید استخدام شده‌.

 

 

 

۲. کارهایی که خارج از محوطه ی دانشگاه انجام می شوند و از نظر آموزشی به دانشگاه وابسته هستند.

 

این نوع از کار ها معمولا با توجه به رشته ی تحصیلی دانشجو ارائه می شوند. و باید با رشته ای که دانشجویان در آن ها در حال تحصیل هستند هماهنگی داشته باشند. همچنین با برنامه ریزی تحصیلی دانشگاه هماهنگ هستند.

 

توجه داشته باشید که اشتغال در دانشگاه های آمریکا در حین‌ تحصیل، به معنای تامین کل هزینه های تحصیل و زندگی شما نیست‌. چرا که برای محدودیت های ساعت کاری و مبالغ پرداختی همراه است.

برای مشاهده مقاله بهترین شهر های آمریکا برای تحصیل کلیک نمایید. 

 

 

 

شرایطی که برای انجام کار دانشجویی در آمریکا نیاز دارید:

 

 

۱. ویزای F1 شما باید معتبر باشد.

 

یکی از مهم ترین شرایط کار دانشجویی در آمریکا، اعتبار ویزای شما است. اگر ویزای شما معتبر نباشد، نمی‌توانید در آمریکا مشغول به کار شوید!

 

۲‌. شما می توانید ۲۰ ساعت در هفته در دوران دانشجویی خود مشغول به کار باشید.

 

۳. در زمان هایی که دانشگاه ها تعطیل هستند هم می توانید در دانشگاه بمانید و مشغول به کار باشید. (مثلا در تعطیلات بین دو ترم، یا روز های دیگر)

 

۴. برای استخدام در دانشگاه یا خارج از دانشگاه باید به دفتر مطالعات بین المللی مراجعه کنید تا شغل مناسبی را برای شما در نظر بگیرند.

 

۵. شما می توانید با ویزای F1 در اکثر شغل های دانشجویی مشغول به کار شوید. تعداد محدودی از مشاغل هستند که با ویزای دانشجویی بین الملل نیز می توانند کار کنند.

 

۶. دانشجویان بین المللی نمی توانند در سال اول ورود به دانشگاه کار کنند. اما از سال های بعد مجاز هستند.

 

 

 

برای مطالعه مقاله تفاوت تحصیل در آمریکا و هلند کلیک نمایید. 

 

 

 

کار های خارج از دانشگاه شامل چه مواردی هستند:

 

 

۱. آموزش عملی اختیاری (OPT)

 

آموزش OPT شامل مواردی است که مثلا در رشته ای تحصیل می کنید که نیازمند کارهای عملی هستند و دانشجو باید مدرک لازم در این زمینه را کسب کند. این آموزش ها می توانند قبل یا بعد از اتمام مدرک شما انجام شوند.

 

۲. آموزش عملی برنامه درسی (CPT)

 

 

آموزش CPT کارآموزی و دوره های عملی است که برای فارغ التحصیلی ضروری می باشند.

 

 

۳‌. مشکلات اقتصادی

 

اگر دانشجویی نتواند هزینه های خود را تامین کند، می تواند با درخواست کار دانشجویی در حین تحصیل، در خارج از دانشگاه مشغول به کار شود.

 

۴. تأیید سازمان های بین المللی

 

در این مورد، به طور خاص به دانشجویان بین المللی، شغل هایی ارائه می شوند و در ایالات متحده قوانینی اختصاصی دارند تا اجازه ی کار برای این دسته شغل ها صادر شود.

 

برای اشتغال در هر یک از موارد ذکر شده، باید قوانینی را رعایت کنید که سازمان USCIS این موارد را برای شما مشخص می کند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط کار دانشجویی در آمریکا، می توانید با کارشناسان مجموعه استادی پلن تماس حاصل بفرمایید.

 

 

 

مطالب مرتبط : تفاوت های تحصیل در مقطع دکترا در اروپا، آمریکا و کانادا | تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اروپا،آمریکا 

 

 

برای دریافت خدمات مشاوره تحصیلی به صفحه ی  رزرو وقت مشاوره ویزای تحصیلی مراجعه کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *