کار به عنوان دانشجوی بین المللی در هلند مزایای زیادی دارد. دلایل زیادی وجود دارد که دانشجویان را مجبور می‌کند در کنار درس به اشتغال بپردازند. برای کار دانشجویی در هلند قوانین و مقرراتی وجود دارد که باید هنگام کار در حین تحصیل در هلند رعایت شود. شرایط کار دانشجویی در هلند با نکات خاصی همراه است که در ادامه مقاله به آن می‌پردازیم.

شرایط کار دانشجویی در هلند برای دانشجویان اروپایی

کار دانشجویی در هلند

هنگامی که شما از اتحادیه اروپا / EEA یا سوئیس هستید هیچ محدودیتی برای کار شما وجود ندارد. برای کار نیازی به مجوز کار نیست، محدودیتی در ساعات کاریی ای این دانشجویان وجود ندارد. همچنین تمامی دانشجویان در صورت کار در کنار تحصیل، از حقوق یک دانشجوی هلندی برخوردار هستند.

 

شرایط کار دانشجویی در هلند به عنوان یک دانشجوی غیر اتحادیه اروپا.

کار دانشجویی در هلند

هنگام کار به عنوان دانشجو غیر اتحادیه اروپا در مقایسه با یک دانشجوی اتحادیه اروپا تفاوتی مقرراتی ایجاد می‌شود. بزرگترین تفاوت این است که متقاضیان به یک مجوز کار نیاز دارند، که به آن TWV می گویند. توجه داشته باشید برای این مجوز تنها یک کارفرما می تواند مجوز کار را برای دانشجویان درخواست کند.

گرفتن این مجوز کار بر عهده رییس یا کارفرمای دانشجو می باشد که باید تا ۵ ماه قبل از شروع به کار فرد اخذ شده باشد. در تمام ماه های سال به ماه های ژوئن، آگوست و جولای که دانشجو اجازه کار تمام وقت دارد، در بقیه ماه ها این دانشجو می تواند در هفته ۱۶ ساعت کار کند. برای کار کردن در این کشور فرد باید دارای بیمه نیز باشد. شاید برای پیشبرد بهتر کارتان دانستن زبان دانمارکی خوب باشد اما دانستن زبان انگلیسی نیز برای یافتن کار کفایت می کند.

 

مجوز کار برای کار دانشجویی در هلند

 

مجوز کار درخواست شده توسط کارفرما تنها برای کار در شرکت او اعتبار دارد ، بنابراین این مجوز کار برای شرکت دیگر اعتبار ندارد . اگر کارفرمای شما مجوز کار برای شما صادر نکرده است یا اگر بیش از ساعات مجاز کار می کنید، در این صورت شما کاملا غیر قانونی کرده که کاملا خطرناک است و منجرب به ایجاد جریمه برای شما می شود، .

بازرسی SZW بازرسی هایی را برای بررسی اینکه آیا مجوزهای کار صادر شده است انجام می دهد. اگر آنها صادر نشده باشند، این به منزله استخدام غیرقانونی است، که نقض قانون استخدام اتباع خارجی (Wav) است و با جریمه های شدید برای کارفرمای شما مجازات می شود.

 

در صورت تخلف، بازرسی SZW با خدمات مهاجرت و تابعیت (IND) تماس می گیرد. IND برای نظارت بر پیشرفت تحصیلی شما با مؤسسه آموزشی که در آن در حال تحصیل هستید تماس خواهد گرفت. برای حفظ مجوز اقامت خود باید حداقل ۵۰ درصد از واحدهای مورد نیاز برای هر سال تحصیلی را کسب کنید.

 

چگونه به عنوان یک دانشجوی غیر اتحادیه اروپا در کنار تحصیل خود کار کنید؟

شرایط کار دانشجویی در هلند

همانطور که در پاراگراف قبلی ذکر شد، برای کارفرما و همچنین دانشجو، مجوز کار ساده ترین راه برای کار به عنوان یک دانشجوی غیر اتحادیه اروپا است بنابراین ، راه هایی وجود دارد که شما بتوانید به عنوان یک دانشجوی بین المللی غیر اتحادیه اروپا کار کنید.به طور متوسط درآمد یک دانشجو در هلند ۵۷۰ یورو می باشد و باید بدانید که اگر درآمد شما از ۶۴۷۵ یورو در سال بیشتر نشود نیازی نیست که مالیات را پرداخت کنید اما اگر بیشتر باشد باید مالیات ۳۶ درصدی را پرداخت کنید.

 

انواع کار های دانشجویی در هلند

شغل هایی که بیشتر دانشجو ها در این کشور مشغول به کار کردن در آن هستند شامل موارد زیر می شود:

  • مشاغل خارج از دانشگاه:

پیشخدمتی در رستوران، تحویل دهنده در سوپر مارکت یا فست فود ها، آشپز، خانه داری، تدریس در منزل، منشی، مشاغل فناوری اطلاعات در شرکت های فنی یا نوپا، مشاغل تفریحی و کار با رسانه

  • مشاغل درون دانشگاهی:

طراحی دوره ها یا دوره های آموزشی، کمک های پژوهشی، کمک های دانشجویی قوانین کار در هلند حداقل دستمزد ساعتی را تعیین نکرده است زیرا تعداد ساعت کار در یک هفته نسبت به هر نوع کسب و کار می تواند متفاوت باشد. این قانون حداقل دستمزد ماهیانه را برای افراد مشغول به کار تمام وقت تعیین می کند.

 

چگونه کار دانشجویی در هلند پیدا کنیم؟

 

برای اشخاصی که متقاضی کار هستند و در اروپا اقامت دارند یافتن کار از طریق روزنامه ها، سایت های کاریابی، مجلات و شبکه های اجتماعی صورت می گیرد. از این روش شخص کارفرمای خود را می یابد و برای مصاحبه کاری یا استخدام اقدام می نماید. البته سایر روش های یافتن کار نیز وجود دارد، اما استفاده از سایت های کاریابی روش سریعتر و بهتر است تا فرد را به شغل مورد نظرش نزدیکتر کند.

ویزای کار پس از تحصیل

هلند برای دانشجویان بین المللی که می خواهند پس از فارغ التحصیلی بمانند و کار کنند، ویزاهای کار خوبی  ارائه می دهد. با سال تحصیلی برای فارغ التحصیلان جویای کار، می توانید تا یک سال به دنبال کار در هلند بمانید، و تا زمانی که آن شغل را دارید می توانید بمانید. پس از فارغ التحصیلی درباره کار در هلند اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مشاغل در هلند

هلند دارای صنایع به سرعت در حال رشد است و به لطف جمعیت بسیار نوآور و کارآفرین خود، یک بازیگر کلیدی در دنیای تجارت است. بخش‌های کلیدی که فرصت‌های شغلی عالی در هلند ارائه می‌دهند عبارتند از: کشاورزی و غذا، خلاقیت، مواد شیمیایی، انرژی، سیستم‌ها و مواد با فناوری پیشرفته، باغبانی، علوم زیستی و بهداشت، تدارکات و آب. شرکت های بزرگ چند ملیتی هلندی عبارتند از:

• فیلیپس
• KLM
• پوسته
• بانک ING
• یونیلیور
• میانگین دستمزد در هلند

سخن پایانی

در این مقاله برای شما عزیزان سرایط کار دانشجویی در هلند را توضیح دادیم. هلند از جمله کشور های ارائه دهنده انواع زشته های برتر جهان به زبان دانمارکی و انگلیسی است. این کشور در حسن تحصیل شرایط خاصی خوبی را برای کار دانشجویی ایجاد کرده تا دانشجویان دیگر نگران هرینه های زندگی خود نباشند. این شرایط نیاز به محجور مار برای دانشجویان غیر اروپایی دارد تا بتوانند با کارفرما ها قرار‌داد ببند. برای اطلاع بیشتر از وضعیت کار دانشجویی می‌توانند با مشاوران study plan تماس حاصل فرمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *